Skocz do zawartości

Nieskończony świat?


poziomkaz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jestem programistą po przejściach :P

Ja i mój team staramy się stworzyć grę typu sandbox

i po wielu próbach różnymi językami programowania

i różnymi kompilatorami, przy różnych książkach (około 4 lata)

jesteśmy już zmęczeni niepowodzeniami.

 

Jak wspomniałem tworzymy sandbox'a.

Po tym wszystkim już chyba sobie poradzimy

z większością. Lecz problem jest jeden.

Nie mamy pewności co do nieskończonego świata jaki chcielibyśmy

uzyskać w GameMakerze.

 

Tak więc czy można liczyć na jakąś pomoc

przy stworzeniu generatora?

Ziemia, kamień, liczne złoża, jaskinie i generator wody (Ale to później)

musi taki generator obejmować.

 

Z góry dziękuję za propozycje pomocy.

 

Edit :

 

Tak na prawdę to nie mamy żadnego doświadczenia w GM więc

bez książek tutoriali i was ten pomysł nigdy nie przerodzi się w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Jeśli po 4 latach nie wiesz do czego jest funkcja random, no to nie wiem czy jest sens zadawać takie pytania... oczywiście, że GM na to pozwala, oczywiście w granicach zdrowego rozsądku i jego własnych ograniczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Przy odpowiednim systemie można też scrollować obiektami na mapie, zamiast defacto samą mapą i bohaterem - tzn. bohater zawsze jest na środku, a to reszta otoczenia się przesuwa - to co wchodzi/schodzi z widoku jest dodawane/usuwane i zapisywane w odpowiednich tablicach/strukturach danych (listy, mapy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pracując nad moim projektem zauważyłem, że GM chyba może obsłużyć nieograniczoną wielkość rooma. Co prawda wymiary maksymalne to 999999x999999 ale przecież obiekty, rysowanie, czy viewy mogą być poza granicami rooma (nawet tak wielkiego), nawet na współrzędnych minusowych. Wystarczy więc mały room, a generowany świat może być nieograniczony:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem programistą po przejściach

Ja i mój team staramy się stworzyć grę typu sandbox

i po wielu próbach różnymi językami programowania

i różnymi kompilatorami, przy różnych książkach (około 4 lata)

jesteśmy już zmęczeni niepowodzeniami.

L - O - L!

Do tego służy random, zapis do pliku i dodawanie wartości(żeby chodzić)

Powinniście to umieć po godzinie czytania pierwszej-lepszej książki :/

dobijacie mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje poczytać tą stronę a w szczególności temat "Giganty Świata 2D", gdzie jest wyjaśniona idea taśmociągu. Wprawdzie to delphi ale logika jest podobna i tak jak poprzednicy pisali, dla wielkiego świata wcale nie musisz mieć dużego rooma i obiekty mapy mogą się ruszać a postać zostaje w centrum malutkiego ekranu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...