poziomkaz Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Witam. Jestem programistą po przejściach :P Ja i mój team staramy się stworzyć grę typu sandbox i po wielu próbach różnymi językami programowania i różnymi kompilatorami, przy różnych książkach (około 4 lata) jesteśmy już zmęczeni niepowodzeniami. Jak wspomniałem tworzymy sandbox'a. Po tym wszystkim już chyba sobie poradzimy z większością. Lecz problem jest jeden. Nie mamy pewności co do nieskończonego świata jaki chcielibyśmy uzyskać w GameMakerze. Tak więc czy można liczyć na jakąś pomoc przy stworzeniu generatora? Ziemia, kamień, liczne złoża, jaskinie i generator wody (Ale to później) musi taki generator obejmować. Z góry dziękuję za propozycje pomocy. Edit : Tak na prawdę to nie mamy żadnego doświadczenia w GM więc bez książek tutoriali i was ten pomysł nigdy nie przerodzi się w grę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Jeśli po 4 latach nie wiesz do czego jest funkcja random, no to nie wiem czy jest sens zadawać takie pytania... oczywiście, że GM na to pozwala, oczywiście w granicach zdrowego rozsądku i jego własnych ograniczeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poziomkaz Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Znam funkcję random lecz kompletnie nie znam się na GM'ie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Ale random chyba w każdym języku zwraca random..., random(liczba) random_range(początek przedziału,koniec przedziału). PS; i jeszcze choose(cos1,cos2,cos3,...)-wybiera jakiś cos'iek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poziomkaz Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 No :D Trzeba było tak odrazu. Teraz zaczynam kumać czaczę! A tak wgl. to jestem pod wrażeniem. Nie sądziłem że dostanę wiadomość w takim tempie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 A co do nieskończonego świata to można na początek zrobić mały room, a jak podejdziesz do krawędzi to go powiększać+generować :) I żeby się nie cięło dezaktywacja niewidzianego terenu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Przy odpowiednim systemie można też scrollować obiektami na mapie, zamiast defacto samą mapą i bohaterem - tzn. bohater zawsze jest na środku, a to reszta otoczenia się przesuwa - to co wchodzi/schodzi z widoku jest dodawane/usuwane i zapisywane w odpowiednich tablicach/strukturach danych (listy, mapy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nubosabuk Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 pracując nad moim projektem zauważyłem, że GM chyba może obsłużyć nieograniczoną wielkość rooma. Co prawda wymiary maksymalne to 999999x999999 ale przecież obiekty, rysowanie, czy viewy mogą być poza granicami rooma (nawet tak wielkiego), nawet na współrzędnych minusowych. Wystarczy więc mały room, a generowany świat może być nieograniczony:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Ale view nie może wyjść poza room. EDIT:Chociaż może można, zaraz sprawdzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 To co za problem zrobić własny view? Czytaj: obiekty się przemieszczają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poziomkaz Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 No racja. Chyba dobrze było zrobić portfel lżejszym na ten program :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 @UP: kupiłeś 8.0, czy 8.1? d3d_set_projection_ortho może więcej ;) może to nie to samo(nie wiem, nie znam się :D), ale może wyjść poza room spokojnie i widać wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nubosabuk Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Ale view nie może wyjść poza room. EDIT:Chociaż może można, zaraz sprawdzę. na pewno może, mam dwa viewy, których współrzędne początkowe to x=-200000 y=-200000, tam też są obiekty i wszystko działa normalnie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Jednak można, wystarczy przemieszczać view "kodowo". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poziomkaz Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Ehh... Muszę wierzyć że to ogarniemy. A tak wgl. "...a jak podejdziesz do krawędzi..." Problem jest taki że kamera ma podążać za postacią :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 I co w tym jest problemem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 W ustawieniach rooma dajesz zakładke view, zaznaczasz View 0, niżej zaznaczasz Visible[..] jeszcze niżej wybierasz object, za którym ma chodzić view. Potem ustawiasz jeszcze poniżej współrzędne od których view ma zacząć się poruszać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Każdy z nas ma na ten sam problem różne rozwiązania. Dlatego jest takie zamieszanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Jestem programistą po przejściach Ja i mój team staramy się stworzyć grę typu sandbox i po wielu próbach różnymi językami programowania i różnymi kompilatorami, przy różnych książkach (około 4 lata) jesteśmy już zmęczeni niepowodzeniami. L - O - L! Do tego służy random, zapis do pliku i dodawanie wartości(żeby chodzić) Powinniście to umieć po godzinie czytania pierwszej-lepszej książki :/ dobijacie mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poziomkaz Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Nie złość się na mnie! Zachowaj swój gniew, ukryj go. Gry dorośniesz i nadejdzie odpowiednia chwila zemścisz się. Dziękuję wszystkim za pomoc :D Moim zdaniem wątek do zamknięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Nie złość się na mnie! Zachowaj swój gniew, ukryj go. Gry dorośniesz i nadejdzie odpowiednia chwila zemścisz się. Jestem w twoim wieku i mam nieodpartą chęć zemścić się na tobie. Ale nie. Ten temat to jakaś kpina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Proponuje poczytać tą stronę a w szczególności temat "Giganty Świata 2D", gdzie jest wyjaśniona idea taśmociągu. Wprawdzie to delphi ale logika jest podobna i tak jak poprzednicy pisali, dla wielkiego świata wcale nie musisz mieć dużego rooma i obiekty mapy mogą się ruszać a postać zostaje w centrum malutkiego ekranu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się