LionX Dagger Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 witam chciałbym wam przedstawić moją najnowszą gre "World Tank War" gra jest tylko i wyłącznie na 2 player'ów więc samemu raczej nie pogracie gra polega na zniszczeniu czołgu przeciwnika (drugiego player'a) po przez zniszczenie go rakietami ,minami lub z karabinka gra posiada 7 rodzaje leveli wszystkie są unikalne , 3 rodzaje apteczek , 3 rodzaje pancerza , przedmioty do walki takie jak miny , rakiety power up takie jak nieśmiertelności , nie widzalności , podwujna siła sterowanie player 1 w - jazda do przodu a - skręt w lewo s - jazda do tyłu d - skręt w prawo q - skręt lufą w lewo e - skręt lufą w prawo c - hamulec r - miny ctrl - karabinek space - rakiety //////////////////////////////////////// Player2 strzałka w górę - jazda do przodu strzałka w lewo - skręt w lewo strzałka w duł - jazda do tyłu strzałka w prawo - skręt w prawo num1 - skręt lufą w lewo num3 - skręt lufą w prawo num4 - hamulec num6 - miny num5 - karabinek num2 - rakiety screenshots 1 , 2 , 3 >>Download<< no i życzę miłego grania z najbliższymi wam osobami ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 daj do naszego uploadera, albo nie ściągam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Jeśli to twoja pierwsza gra 3d, to nie jest źle, moim zdaniem tekstura na czołgach jestdrażniąca oczy. Dlaczego drzewa są 2d? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 moim zdaniem tekstura na czołgach jestdrażniąca oczy. Dlaczego drzewa są 2d? nie jestem super grafikiem żeby zrobić jakieś wystrzałowe texturki ale wszystkie texturki w tej grze są moje a drzewa to miałem 3d ale się cięło więc postanowiłem dać 2d. Edit: Jeśli to twoja pierwsza gra 3d, to nie jest źle To moja pierwsza opublikowana gra 2,5 D(dwa i pół D). bo poza czołgiem rakietami i minami wszystko jest 2D (teoretycznie ^^) wiem że brzmi to dzwonie ale to prawda nie korzystałem z "d3d_draw_wall" ani z "d3d_draw_floor" no poza sufitem w 7 level’u Edit:2 daj do naszego uploadera, albo nie ściągam Gdyby się dało to bym rzucił ale nie chce się gra załadować na uploadera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 gdyby się dało to bym rzucił ale nie chce się gra załadować na uploadera Widzę, że nie tylko ja mam kłopoty z uploaderem na GMCLAN ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 fajnie... chcialbym umiec robic gry 3D.... :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 moim zdaniem tekstura na czołgach jestdrażniąca oczy. Dlaczego drzewa są 2d? nie jestem super grafikiem żeby zrobić jakieś wystrzałowe texturki ale wszystkie texturki w tej grze są moje a drzewa to miałem 3d ale się cięło więc postanowiłem dać 2d. Jemu na 50% chodziło o to, że czołgi są źle oteksturowane, czyli tekstury na czołgach nie są w rozmiarach 1*1, 2*2, 4*4, 8*8, 16*16, 32*32, 64*64, 128*128, 256*256, 512*512, 1024*1024, 2048*2048, i tak dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Jemu na 50% chodziło o to, że czołgi są źle oteksturowane, czyli tekstury na czołgach nie są w rozmiarach 1*1, 2*2, 4*4, 8*8, 16*16, 32*32, 64*64, 128*128, 256*256, 512*512, 1024*1024, 2048*2048, i tak dalej. są 64 na 64 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Chodzi mi o to, że textura rozmiaru 64 na 64, jest na ściance rozmiarów np. 10*100. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Chodzi mi o to, że textura rozmiaru 64 na 64, jest na ściance rozmiarów np. 10*100. po pierwsze oprócz czołgu rakiet i min nie korzystam texturek ostatni raz mówię że levele są 2,5D nie 3D nie korzystam z d3d_draw_wall , d3d_draw_floor ani z żadnego innego z d3d korzystam z samych sprytów i jak bym zmienił wielkości sprytów automatycznie zmienił bym wielkości ścian więc zapewniam cię że 64 na 64 to 64 na 64 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 po pierwsze oprócz czołgu rakiet i min nie korzystam texturek ostatni raz mówię że levele są 2,5D nie 3D nie korzystam z d3d_draw_wall , d3d_draw_floor ani z żadnego innego z d3d korzystam z samych sprytów i jak bym zmienił wielkości sprytów automatycznie zmienił bym wielkości ścian więc zapewniam cię że 64 na 64 to 64 na 64 Ale weź mi powiedz jak to jest możliwe? Skoro na screenie widze ściany 3d? xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 a dobra skoro i tak przerzucam się na C++ to wam powiem a raczej dam wam kawałek kodu d3d_transform_add_rotation_x(90); d3d_transform_add_rotation_z(270); d3d_transform_add_translation(x-0.5,y,63.5) draw_sprite_ext(tex,false,0,0,1,1,0,c_white,1); d3d_transform_set_identity(); dzięki takim ścianom nie ma błędów z np 2D efektem wybuch że ściany są prześwitujące ja to ma miejsce zwykłym d3d_draw_wall i myślę że gra jest szybsza ale to moje osobiste odczucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 a dobra skoro i tak przerzucam się na C++ to wam powiem a raczej dam wam kawałek kodu d3d_transform_add_rotation_x(90); d3d_transform_add_rotation_z(270); d3d_transform_add_translation(x-0.5,y,63.5) draw_sprite_ext(tex,false,0,0,1,1,0,c_white,1); d3d_transform_set_identity(); dzięki takim ścianom nie ma błędów z np 2D efektem wybuch że ściany są prześwitujące ja to ma miejsce zwykłym d3d_draw_wall i myślę że gra jest szybsza ale to moje osobiste odczucie Aaa, tym sposobem :) No to używasz przecież d3d ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 No właśnie, co mówisz o jakimś 2,5D, jak to jest 3D, korzystasz z d3d_ . Nie rozumiem cię chłopie ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Ta ale nie do rysowania obiektów tylko do ich obracania Edit : czy tak zrobiony kod jest d3d_wall lub Floor działa tak samo ale to są same sprit No właśnie, co mówisz o jakimś 2,5D, jak to jest 3D, korzystasz z d3d_ . Nie rozumiem cię chłopie ;p . a ja widzę że nie widzisz różnicy po między tym kodem d3d_draw_wall (0,0,0,64,64,64,background_get_texture(tex_1)) a tym d3d_transform_add_rotation_x(90); d3d_transform_add_rotation_z(270); d3d_transform_add_translation(x-0.5,y,63.5) draw_sprite_ext(tex_1,false,0,0,1,1,0,c_white,1); d3d_transform_set_identity(); 2.5D to nie jest pojęcie które sam sobie wymyśliłem A jeśli wam chodzi o posta wyżej to z tym że nie korzystam z żadnego d3d miałem na myśli rysowania obiektów (i troch mnie poniosło ^^) ale gdybym nie dał tych rzeczy to też miałbym niby 3d ale jako podłogę (d3d_draw_floor) i zmieniając depth mógł bym zmieniać jej wysokości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 A jam zrobiłeś czołgi bez d3d? Mo chodzi o tekstury na czołgach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 ja już wcześniej podkreśliłem tylko levele są 2.5D nie czołgi nigdy nie mówiłem że czołgi są 2.5D one są 3d tak jak rakiety i miny edit a poza tym czołgi mam zrobione przez d3d_primitive_begin_texture(pr_trianglelist,background_get_texture(tex[0])); d3d_vertex_normal_texture(-0.26,-0.76,0.25,0.77,0.45,-0.45,0,0); ... nie d3d ^^ ale to i tak 3d^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Lion: znam pojęcie 2,5D, ale to nie jest 2,5D. 2.5D, to tzw. Fake3D, gdzie wszystko to sprity, bez żadnych d3d_transform ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 dobra podaje się nie chce mi się już prowadzić tej dziwnej konwersacji niech wam będzie to 3d w ogóle wszystkie obiekty w tej grze są 3d bo wszystkie korzystają z d3d ^^ a z tymi drzewami o co ci chodzi "Micanser" przecież one według "BP Ultimate" są 3d XDD bo mają d3d ja kończę ten temat i teraz powróćmy na właściwy tor co myślicie o mojej nowej grze 3d Oceniajcie ją :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Co to jest 2.5D? :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Co to jest 2.5D? :| Pytaj się "BP Ultimate" on jest lepszy w te klocki poza tym post wyżej powiedział co to jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 @Ranmus: http://pl.wikipedia.org/wiki/2.5D - zobacz to ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 A chyba że tak. Już wiem o co chodzi lionowi. On myśli, że jak jest coś płaskiego i nie nazyczna się na d3d, to nie jest 3D . Otóż drogi lionieX. Wszystkie bryły w świecie 3D są zbudowane z poligonów - płaskich trójkątów, bo to najprostsza płaszczyzna - a poligony są podstawowymi elementami w 3D. Co z tego, że są płaskie jak naleśnik. Tu chodzi o to, że możesz ją przesuwać i nachylać we wszystkich kierunkach. Szcześcian przykładowo to 12 trójkątnych polygonów ustawionych odpowiednio do siebie pod odpowiednimi kątami. A kwadratowa płaszczyzna, to 2 poligony. Ty rysując ściany za pomocą draw_sprite cośtam, rysujesz w silniku 3D płaszczyznę czyli owe dwa poligony (a d3d_wall cośtam to rysowanie 6 płaszczyzn - 12 poligonów). Cały silnik GM'a działa od początku w 3D. Nawet jak robisz grę 2D. Wtedy to plansza jest płaszczyzną 3D ustawioną dokładnie naprzeciw kamery. Tak samo tyczy się spritów przypisanych obiektom - to są trójwymiarowe poligony. Depth to jest w D3D odległość płaszczyzn (poligonów) od kamery. W pełnym D3D nie możesz zrobić 2.5D, bo to tak jakbyś chciał udawać człowieka, a przecież nim jesteś. A funkcje w GM nazywają się od d3d tylko po to by użytkownicy wiedzieli, że zadziałą one po włączeniu trybu 3d (który przecież jest włączony). To włączenie polega tylko na uruchomieniu pewnych wewnętrznych eventów gm'a. Krótko mówiąc te funkcje (np. draw_sprite) to nakładki na funkcje operujące w trójwymiarze, a każdy kto robi grę w GM6 - robi grę 3D. ;P Żeby zrobić 2.5D, musiałbyś skorzystać z GM 5.3a. Jak tam zrobisz te czołgi, to wtedy będzie 2.5D. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2006 już powiedziałem że mam dość dwa posty wyżej i przyznałem wam racje więc czemu jeszcze drążycie ten temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 2,5 D jest wtedy, gdy np. grafika jest na 3D a grywalność na 2D Bardziej ci wytłumaczy gra Super Mario 2,5D EDIT: Możesz ściągnąć tą grę na Mario City EDIT: Jeszcze jedną grą 2.5D jest np. New Super Mario Bros. czy jakoś tam :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 2,5D to po prostu takie pseudo 3D czyli 2D, które za pomocą różnych trików optycznych udaje 3D. Koniec, kropka, teraz oceniać grę LionIksa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Lion,zauważyłeś że te tekstury wogóle nie przypominają czołga ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Lion,zauważyłeś że te tekstury wogóle nie przypominają czołga ? To co tam jest to najlepsze co mi się udało zrobić . Robienie samemu texturek nie jest takie łatwe jak się wydaje a 100% texturek w tej grze to moja robota. ^^ edit: poza tym lionX z tego co wiem lion już jest na tym forum i to nie jestem ja >3 poza tym proszę nie próbujcie odmieniać tego przez przypadki po prostu napiszcie lionx a nie teraz oceniać grę LionIksa :) zawsze można napisać lionX'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Przecież nie musiałeś robić tekstury sam. Aż tak bardzo zalezało ci na tym, aby to była 100% twoja gra? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 2,5 D jest wtedy, gdy np. grafika jest na 3D a grywalność na 2DNie. ;P Przeczytaj co napisałem w poprzednim poście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi