Skocz do zawartości

Zablokowane World Tank War


LionX Dagger

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

chciałbym wam przedstawić moją najnowszą gre "World Tank War" gra jest tylko i wyłącznie na 2 player'ów więc samemu raczej nie pogracie

 

gra polega na zniszczeniu czołgu przeciwnika (drugiego player'a) po przez zniszczenie go rakietami ,minami lub z karabinka

 

gra posiada 7 rodzaje leveli wszystkie są unikalne , 3 rodzaje apteczek , 3 rodzaje pancerza ,

przedmioty do walki takie jak miny , rakiety

power up takie jak nieśmiertelności , nie widzalności , podwujna siła

 

sterowanie

 

player 1

w - jazda do przodu

a - skręt w lewo

s - jazda do tyłu

d - skręt w prawo

q - skręt lufą w lewo

e - skręt lufą w prawo

c - hamulec

r - miny

ctrl - karabinek

space - rakiety

////////////////////////////////////////

Player2

strzałka w górę - jazda do przodu

strzałka w lewo - skręt w lewo

strzałka w duł - jazda do tyłu

strzałka w prawo - skręt w prawo

num1 - skręt lufą w lewo

num3 - skręt lufą w prawo

num4 - hamulec

num6 - miny

num5 - karabinek

num2 - rakiety

 

screenshots

1 , 2 , 3

 

>>Download<<

 

no i życzę miłego grania z najbliższymi wam osobami ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem tekstura na czołgach jestdrażniąca oczy. Dlaczego drzewa są 2d?

nie jestem super grafikiem żeby zrobić jakieś wystrzałowe texturki ale wszystkie texturki w tej grze są moje

a drzewa to miałem 3d ale się cięło więc postanowiłem dać 2d.

 

Edit:

Jeśli to twoja pierwsza gra 3d, to nie jest źle

To moja pierwsza opublikowana gra 2,5 D(dwa i pół D).

bo poza czołgiem rakietami i minami wszystko jest 2D (teoretycznie ^^) wiem że brzmi to dzwonie ale to prawda nie korzystałem z "d3d_draw_wall" ani z "d3d_draw_floor" no poza sufitem w 7 level’u

 

Edit:2

daj do naszego uploadera, albo nie ściągam

 

Gdyby się dało to bym rzucił ale nie chce się gra załadować na uploadera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem tekstura na czołgach jestdrażniąca oczy. Dlaczego drzewa są 2d?

 

nie jestem super grafikiem żeby zrobić jakieś wystrzałowe texturki ale wszystkie texturki w tej grze są moje

a drzewa to miałem 3d ale się cięło więc postanowiłem dać 2d.

 

Jemu na 50% chodziło o to, że czołgi są źle oteksturowane, czyli tekstury na czołgach nie są w rozmiarach 1*1, 2*2, 4*4, 8*8, 16*16, 32*32, 64*64, 128*128, 256*256, 512*512, 1024*1024, 2048*2048, i tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to, że textura rozmiaru 64 na 64, jest na ściance rozmiarów np. 10*100.

po pierwsze oprócz czołgu rakiet i min nie korzystam texturek

ostatni raz mówię że levele są 2,5D nie 3D nie korzystam z d3d_draw_wall , d3d_draw_floor ani z żadnego innego z d3d korzystam z samych sprytów i jak bym zmienił wielkości sprytów automatycznie zmienił bym wielkości ścian więc zapewniam cię że 64 na 64 to 64 na 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze oprócz czołgu rakiet i min nie korzystam texturek

ostatni raz mówię że levele są 2,5D nie 3D nie korzystam z d3d_draw_wall , d3d_draw_floor ani z żadnego innego z d3d korzystam z samych sprytów i jak bym zmienił wielkości sprytów automatycznie zmienił bym wielkości ścian więc zapewniam cię że 64 na 64 to 64 na 64

Ale weź mi powiedz jak to jest możliwe? Skoro na screenie widze ściany 3d? xD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dobra skoro i tak przerzucam się na C++ to wam powiem a raczej dam wam kawałek kodu

 

d3d_transform_add_rotation_x(90);
d3d_transform_add_rotation_z(270);
d3d_transform_add_translation(x-0.5,y,63.5)
draw_sprite_ext(tex,false,0,0,1,1,0,c_white,1);
d3d_transform_set_identity();

dzięki takim ścianom nie ma błędów z np 2D efektem wybuch że ściany są prześwitujące ja to ma miejsce zwykłym d3d_draw_wall

i myślę że gra jest szybsza ale to moje osobiste odczucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dobra skoro i tak przerzucam się na C++ to wam powiem a raczej dam wam kawałek kodu

 

d3d_transform_add_rotation_x(90);
d3d_transform_add_rotation_z(270);
d3d_transform_add_translation(x-0.5,y,63.5)
draw_sprite_ext(tex,false,0,0,1,1,0,c_white,1);
d3d_transform_set_identity();

dzięki takim ścianom nie ma błędów z np 2D efektem wybuch że ściany są prześwitujące ja to ma miejsce zwykłym d3d_draw_wall

i myślę że gra jest szybsza ale to moje osobiste odczucie

Aaa, tym sposobem :) No to używasz przecież d3d ;p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta ale nie do rysowania obiektów tylko do ich obracania

 

Edit :

czy tak zrobiony kod jest d3d_wall lub Floor

działa tak samo ale to są same sprit

No właśnie, co mówisz o jakimś 2,5D, jak to jest 3D, korzystasz z d3d_ . Nie rozumiem cię chłopie ;p .

a ja widzę że nie widzisz różnicy po między tym kodem

d3d_draw_wall (0,0,0,64,64,64,background_get_texture(tex_1))

a tym

d3d_transform_add_rotation_x(90);
d3d_transform_add_rotation_z(270);
d3d_transform_add_translation(x-0.5,y,63.5)
draw_sprite_ext(tex_1,false,0,0,1,1,0,c_white,1);
d3d_transform_set_identity();

 

2.5D to nie jest pojęcie które sam sobie wymyśliłem

 

A jeśli wam chodzi o posta wyżej to z tym że nie korzystam z żadnego d3d miałem na myśli rysowania obiektów (i troch mnie poniosło ^^) ale gdybym nie dał tych rzeczy to też miałbym niby 3d ale jako podłogę (d3d_draw_floor) i zmieniając depth mógł bym zmieniać jej wysokości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja już wcześniej podkreśliłem tylko levele są 2.5D nie czołgi nigdy nie mówiłem że czołgi są 2.5D one są 3d

tak jak rakiety i miny

 

edit

a poza tym czołgi mam zrobione przez

d3d_primitive_begin_texture(pr_trianglelist,background_get_texture(tex[0]));
d3d_vertex_normal_texture(-0.26,-0.76,0.25,0.77,0.45,-0.45,0,0);
...

nie d3d ^^

ale to i tak 3d^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra podaje się nie chce mi się już prowadzić tej dziwnej konwersacji niech wam będzie to 3d w ogóle wszystkie obiekty w tej grze są 3d bo wszystkie korzystają z d3d ^^ a z tymi drzewami o co ci chodzi "Micanser" przecież one według "BP Ultimate" są 3d XDD bo mają d3d ja kończę ten temat

 

i teraz powróćmy na właściwy tor

co myślicie o mojej nowej grze 3d

 

Oceniajcie ją :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

A chyba że tak. Już wiem o co chodzi lionowi. On myśli, że jak jest coś płaskiego i nie nazyczna się na d3d, to nie jest 3D . Otóż drogi lionieX. Wszystkie bryły w świecie 3D są zbudowane z poligonów - płaskich trójkątów, bo to najprostsza płaszczyzna - a poligony są podstawowymi elementami w 3D. Co z tego, że są płaskie jak naleśnik. Tu chodzi o to, że możesz ją przesuwać i nachylać we wszystkich kierunkach. Szcześcian przykładowo to 12 trójkątnych polygonów ustawionych odpowiednio do siebie pod odpowiednimi kątami. A kwadratowa płaszczyzna, to 2 poligony. Ty rysując ściany za pomocą draw_sprite cośtam, rysujesz w silniku 3D płaszczyznę czyli owe dwa poligony (a d3d_wall cośtam to rysowanie 6 płaszczyzn - 12 poligonów). Cały silnik GM'a działa od początku w 3D. Nawet jak robisz grę 2D. Wtedy to plansza jest płaszczyzną 3D ustawioną dokładnie naprzeciw kamery. Tak samo tyczy się spritów przypisanych obiektom - to są trójwymiarowe poligony. Depth to jest w D3D odległość płaszczyzn (poligonów) od kamery. W pełnym D3D nie możesz zrobić 2.5D, bo to tak jakbyś chciał udawać człowieka, a przecież nim jesteś. A funkcje w GM nazywają się od d3d tylko po to by użytkownicy wiedzieli, że zadziałą one po włączeniu trybu 3d (który przecież jest włączony). To włączenie polega tylko na uruchomieniu pewnych wewnętrznych eventów gm'a. Krótko mówiąc te funkcje (np. draw_sprite) to nakładki na funkcje operujące w trójwymiarze, a każdy kto robi grę w GM6 - robi grę 3D. ;P

 

Żeby zrobić 2.5D, musiałbyś skorzystać z GM 5.3a. Jak tam zrobisz te czołgi, to wtedy będzie 2.5D. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lion,zauważyłeś że te tekstury wogóle nie przypominają czołga ?

To co tam jest to najlepsze co mi się udało zrobić .

Robienie samemu texturek nie jest takie łatwe jak się wydaje a 100% texturek w tej grze to moja robota. ^^

edit:

poza tym lionX z tego co wiem lion już jest na tym forum i to nie jestem ja >3

poza tym proszę nie próbujcie odmieniać tego przez przypadki po prostu napiszcie lionx a nie

teraz oceniać grę LionIksa :)

zawsze można napisać lionX'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...