Skocz do zawartości

Co wpisać w funkcji sprite_add?


Rekomendowane odpowiedzi

("sciezka do pliku",ilosc klatek,precyzyjna kolizja(true,false),transparent(0-1),gladki(true,false),preload(nigdy nie wiem co to, daj false),xorigin,yrigin)

 

e:troche zmienilem, pomotalo mi sie z inna funkcja...

preload gdy jest włączony to sprit załaduje się do pamięci w momencie kiedy wywołujemy funkcję sprite_add a gdy wyłączony to dopiero w momencie kiedy chcemy go wyświetlić. Wyłączenie go może spowodować lekkiego jednorazowego freeza podczas gry na wolnych komputerach.

Od GM8 tego argumentu nie ma, ta opcja została też wywalona z edytora spritów bo ludzie nie potrafili z tego dobrze korzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Masz namyśli to że wczytujesz background z zasobów zewnętrznych tak?

To jeszcze musisz ten background przydzielić roomowi i dopiero wtedy nadać mu prędkość.

 

GML
background_index[0] = zmienna przechowująca index twojego backgrounda;

background_vspeed[0] = 2;

background_hspeed[0] = 5;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...