B&G MoH Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 Witam Czy wie ktoś co wpisać w nawiasie w funkcji sprite_add?? Wiem tylko że najpierw pisze się ścieżkę do sprita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 ("sciezka do pliku",ilosc klatek,precyzyjna kolizja(true,false),transparent(0-1),gladki(true,false),preload(nigdy nie wiem co to, daj false),xorigin,yrigin) e:troche zmienilem, pomotalo mi sie z inna funkcja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 a=sprite_add("ścieżka/nazwa spritu.rozszeżenie",1,1,1,0,0) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 a=sprite_add("obrazki\obrazek.jpg",ilość klatek,1,1,origin x,origin y); EDIT:Kurde znowu drugi, to wkurzające! EDIT2:Nawet 3, powinna być taka opcja że jak ktoś doda posta to pokazuje okienko czy chcemy go przeczytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 ("sciezka do pliku",ilosc klatek,precyzyjna kolizja(true,false),transparent(0-1),gladki(true,false),preload(nigdy nie wiem co to, daj false),xorigin,yrigin) e:troche zmienilem, pomotalo mi sie z inna funkcja... preload gdy jest włączony to sprit załaduje się do pamięci w momencie kiedy wywołujemy funkcję sprite_add a gdy wyłączony to dopiero w momencie kiedy chcemy go wyświetlić. Wyłączenie go może spowodować lekkiego jednorazowego freeza podczas gry na wolnych komputerach. Od GM8 tego argumentu nie ma, ta opcja została też wywalona z edytora spritów bo ludzie nie potrafili z tego dobrze korzystać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B&G MoH Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Jeszcze mam takie podobne pytanko. Co wpisać w funkcji draw_background_stretched_ext w miejscach (w,h)?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 szerokosc, wysokosc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 25 Lipca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Chwila chwila, w każdej wersji GM ta funkcja ma nieco inne argumenty. Proponuję zajrzeć w dokumentację programu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B&G MoH Opublikowano 26 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 A i jeszcze jedno. Jak ustawić vspeed backgroundu? Znalazłem taką funkcje background_vspeed, ale nic mi z nią nie wychodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 background_vspeed[numerek baka]=1 musi działac :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B&G MoH Opublikowano 27 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 background_vspeed[numerek baka]=1 musi działac :P Ok, a skąd wziąść numerek backgroundu? Bo ja wczytuje backa kodem, a nie w edytorze gm'owym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Masz namyśli to że wczytujesz background z zasobów zewnętrznych tak? To jeszcze musisz ten background przydzielić roomowi i dopiero wtedy nadać mu prędkość. GML background_index[0] = zmienna przechowująca index twojego backgrounda; background_vspeed[0] = 2; background_hspeed[0] = 5; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B&G MoH Opublikowano 27 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Dobrze, dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się