Skocz do zawartości

Ducker: The Nightmare Adventure


Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: Ducker: The Nightmare Adveture

 

Gatunek: platformówka

Opis: Witajcie, jest to mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość.

Gra tworzona z długimi przerwami, ponieważ kiepsko u mnie z czasem. A zatem przejdźmy do rzeczy:

-Jest to tradycyjna platformówka, fabuła gry prosta jak budowa cepa :)

Ducky - dziewczyna naszego bohatera Duckera została porwana przez złego wygnańca wioski Duxtera,

więc nasz Duckerek rusza na pomoc by ratować swoją ukochaną. Mamy do przejścia sześć ukończonych światów.

Całą grę starałem się utrzymać w starym dobrym oldschool'owym stylu. Gra jest jeszcze nie ukończona, nie jestem

mistrzem programowania więc mogą wystąpić drobne błędy, całość da się bez prolemu przejść :)

Inspiracją do stworzenia gry był przykład gry platformowej zawartej na stronie gmclan.

Brak udźwiękowienia we wstawkach jak i niektórych tekstów.

 

Jest to moja pierwsza gra:)

 

Download: https://gmclan.org/up7007_4_ducker0_97.html

Rozmiar pliku: ~15MB

 

Autorzy:

Programowanie: Nighter Ghost @ Avi Vma

Fabuła: Nighter Ghost @ Avi Vma

Grafika: Nighter Ghost @ Avi Vma /PAINT

Muzyka: jeden utwór Eternal Sounds tymczaswo / pozostałe Nighter Ghost @ Avi Vma /FL7

Screeny:

001.png

002.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie forumowicze, już odpowiadam - gra tworzona niechlujnie czasowo, góra po 1godzince "na raz". poczkatki tworzenia gry to marzec 2010, tworzyłem do maja i nastąpiła przerwa, przeprowadzka, sprawy związane z domem itp. wena wróciła od września 2010 do listopada i znów przerwa. Chciałem ją ukończyć w Boże Narodzenie ale nie wypaliło. Gra została "odkopana" teraz na początku czerwca i uaktualniona o kilka utworków muzycznych, które ciężko mi się tworzy bo tworzę głównie electro house i pogressive trance pod pseudonimami "jak wyżej". Co do grafiki to zawsze kochałem rysować i wszystko robię w Paincie więc gra całkowicie była w nim narysowana, nie ma śladu Photoshopa czy innych programów.

Tak, to moja pierwsza gra w GM'ie. I jeśli będzie mi dane ukończyć Duckera to biorę się za tworzenie Ducker II.

 

Na środku mapy jest narysowany NES, w pełnej wersji między planszami planuję jakieś mini gierki bonusowe.

 

Pozdrawiam - Nighter Ghost @ Avi Vma :)

 

ps. wybaczcie rozdzielczość 400x300 ale to ma być oldschool, zamiłowanie do starych urokliwych gier :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na środku mapy jest narysowany NES

dlaczego ja tego nie zauważyłem :(

 

świetne intro. gameplay nieco kuleje, ale można to wybaczyć, bo widać, że się starałeś. napiszę więcej gdy ukończę demo, teraz jestem w drugim poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, wybaczcie moi drodzy, zapomniałem opisać Wam sterowania :) Strzałki - ruch, spacja - strzał, alt - granat, C - rakieta :)

 

Tak , grafika jest 100% Paint, posiadam pierwsze "zarysy" i "projekty" kaczorka a dla nie wierzących galerie grafik :)

 

Pozdrawiam - Avi Vma @ Nighter Ghost

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisać, że grafika w Twojej produkcji wybija się wysoko ponad poziom GMClanu, to trochę mało. Zwykle projekty tutaj prezentują raczej mierny poziom.

Tym bardziej więc podziwiam (trochę wielkie słowo) Twój wysiłek. Screeny zachęcają do pobrania gry. Widać rożnorodność.

 

 

Aha, zmień czcionkę do liczenia żyć, punktów itp. Kompletnie nie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm czcionka punktów tak na szybko była umieszczona, poprostu brakło miejsca na większą czcionkę a testowałem w kilku "tabelkach" i za każdym razem wizualnie mi się to niezbyt podobało :) Ikonka gry w full wersji będzie inna, narazie jest taka standardowa :)

 

Pozdrawiam AV @ NG :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sympatyczna gierka. Jak poprawisz kilka rzeczy to będzie wypas. Nie wiem jak u innych, ale u mnie gra "zatrzymuje się" na chwilę w miejscu kiedy wpadnę na samolot albo jak dostanę nabojem. Zamieniłbym skakanie (chodzi o to żeby kaczka skakało dopiero przy naciśnięciu strzałki w górę, a nie ciągle jak się trzyma strzałkę). Jak dla mnie postać dziwnie schodzi po podłożu nachylonym pod kątem 45 stopni. Idzie do przodu, spada i tak w kółko. Używasz maski w bohaterze? Kaczka czasami się zacina gdy wchodzi po drabinie (nachodzi strzelbą na podłoże i stoi).

 

Oczywiście grafika pierwsza klasa. Ja też robię wszystkie grafiki w Paintcie (Paint rulez). Muzyczka pasuje do gry. Rozbudowane i przede wszystkim dobrze zaplanowane poziomy są wielkim plusem gry. Nie świeci pustką.

 

Mam nadzieję, że poprawisz te małe niedociągnięcia i otrzymamy porządną i solidną gierkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, tak ta sekundowa "przerwa" podczas kolizji z wrogami to czas przewidziany "pusty" na umieranie wrogów. Jak wymyślę jakąś reakcję to tam wstawię. Co do podłoża pod kątem 45stopni to też jest to prawidłowa reakcja ponieważ bloczki 'solid' na których "trzyma" się kaczka są małymi kwadracikami. Co do chodzenia po drabinkach to kwestia dopasowania odpowiedniego kształtu maski :)

 

ps. Przeszedł już ktoś do mapki w kosmosie? Intro początkowe gry można pomijać spacją, to z Amigą jak i po rozpoczęciu gry.

 

info - w pierwszych mapkach trzeba zebrać 20 pieniążków aby aktywować exit, od świata zimowego liczba wzrasta do 30 :)

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. Przeszedł już ktoś do mapki w kosmosie?

Doszedłem tam :P

Z tym że wyskakuje mi błąd i nie mogę kontynuować.

bugfb7e3.png

 

 

Grało się bardzo przyjemnie aczkolwiek były trochę irytujące momenty. Pionowe mapy według mnie są do bani, kamerka na nich nie nadąża gdy spadamy, wobec czego nie wiemy gdzie lądujemy. Te mapy to jakaś loteria ( szczególnie przedostatnia 19 jak się nie mylę mapka ), nie natrafić na samolot skacząc na jump padzie to chyba jakiś cud. I nie sposób ich wyminąć bo zwyczajnie nie jesteśmy na ekranie a dodatkowo zasuwamy tak szybko że i tak nie byli byśmy w stanie zareagować.

 

Grafika bardzo dobra tylko słabe są animacje postaci. Większość dźwięków jak się nie mylę są z wormsów ale pasują więc jest git. Muzyka w poszczególnych światach jest inna to zasługuje na plus.

Jednak sama mechanika kuleje, kolizje nie są najlepsze. Zarówno postaci jak i pocisków. Pociski lecą tak szybko że przeskakują przez małe obiekty.

Powinieneś sprawdzać im kolizję w linii utworzonej z poprzedniej pozycji i aktualnej wtedy nie ma mowy o jakim kolwiek przeleceniu pocisku przez obiekty.

 

Jak dla mnie gra zasługuje na 4, dobra robota. :lubieto:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem pewien błąd. Mianowicie gdy się spada w przepaść to zaczyna się całą mapę od nowa, a wszystkie przedmioty, które się zbiera, nawet te, które się zebrało przed wpadnięciem w przepaść pozostają na mapie. Przez to można np. cały czas brać dodatkowe życia, spadać i znowu po nie iść, przez co można uzbierać nawet setki żyć. Poza tym gra jest bardzo fajna. Są urozmaicone etapy, fajna grafika, muzyka i jedynie sterowanie nie do końca dopracowane. Jako że jest to demo, daję ocenę 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, grę tworzę sam także ciężko mi być jednocześnie "beta testerem", pospisuję sobie wszystkie błędy, naprawię i zamieszczę aktualną wersję :) Fakt muszę przyśpieszyć reakcję obrazu na bohatera w pionowych mapkach, i teraz mam pytanie, większość w GameMakerze robiłem metodą "samouk" więc zwracam się z pytaniem jak ustawić linię kolizji pocisku tak aby nie omijał niektórych małych obiektów?

 

Postaram się jak najszybciej poprawić błąd w kosmosie :)

 

Pozdrawiam serdecznie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, znalazłem małą chwilkę i poprawiłem błąd planszy w kosmosie, kolizję pocisku jak i szybkość reakcji obrazu pionowych mapek :)

 

LINK: https://gmclan.org/up7007_4_ducker0_97.html

 

A tak z innej beczki - zamieszczam również utwór który stworzyłem w międzyczasie tworząc Ducker'a , gatunek to muzyka elektroniczna podchodzący pod trance / techtrance, kto nie lubi muzyki tego typu niech lepiej nie ściąga :)

 

LINK MP3: https://gmclan.org/up7007_8_Nighter_Ghost__..._Nightmare.html

 

Pozdrawiam serdecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gierka fajna, lecz irytująca- mówię o momencie jak się dojdzie do teleportera lub spadnie w przepaść. W pierwszym przypadku denerwuje to że trzeba wszystkie monety zebrać, zaś w drugim, że jak sie spadnie traci się wszystko co się posiada. 3/5 bo grafika to nie wszystko :<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...