LolikZabijaka Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Sprawa wygląda tak: Jestem w roomie "miasto" i daję dresiarzowi fajki które podniosłem z ziemi, dres przestaje być "solid" i mogę normalnie przechodzić. Jednak gdy wchodzę do budynku i wychodzę wszystko jest tak jak w fazie początkowej tj. fajki są na ziemi, a dres nie chce mnie przepuścić. Jak zrobić żeby zapisywały się rzeczy w roomie, podasz przechodzenia do innego. Dawanie obiektom "Persistent" na nie wiele się zdało bo rzeczy przechodzą tam gdzie nie trzeba np. kawałek podłoża wisi w powietrzu ; oo Za pomoc dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Czerwca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Np. można użyć zmiennych globalnych i potem w create obiektu fajki dać GML if global.zebralem_fajki then {instance_destroy(); exit;} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 czyli przy kolizji z paczką dać ? GML global.zebralem_fajki=true Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Np. można użyć zmiennych globalnych i potem w create obiektu fajki dać GML if global.zebralem_fajki then {instance_destroy(); exit;} a nie prędzej GML if global.zebralem_fajki= true then {instance_destroy(); exit;} albo GML if global.zebralem_fajki = true { instance_destroy() } ? @up - wg. mnie - tak ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 a początkowa zmienna GML global.zebralem_fajki=false gdzie wrzucić, w create szluga czy postaci ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 szluga - skoro przy kolizji z paczką dałeś GML global.zebralem_fajki=true , to w create musi być GML global.zebralem_fajki=false Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Parametry szluga: CREATE: GML global.zebralem_fajki=false STEP: GML if global.zebralem_fajki = true { instance_destroy() } Kolizja z graczem: GML global.zebralem_fajki=true Ale fajki po zmianie rooma nadal tam są. Więc co zrobiłem źle ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 U dresa daj GML if global.zebralem_fajki = true { instance_destroy() } albo GML if global.zebralem_fajki = true { instance_change(o_dres_przepuszcza,0) } Piszę z głowy, więc może być coś nie tak, ale wydaje mi się, że jest ok. E: było źle, ale teraz jest ok. Na pewno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 okej, dałem to, ale fajki nadal tam leżą :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Hhhmmm... Może GML if global.zebralem_fajki = true { instance_destroy() visible = false } ? W fajkach, oczywiście. - Ale wydaje mi się, że to bug - ja mam w moim projekcie, że jak gracz zostanie rozjechany przez czołg, to zmienia się w obiekt o_krew, a on ma w create i step "speed = 0" a mimo wszystko dalej się porusza w kierunku, w którym uciekał gracz :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Nadal to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Tak, jak napisałem - bug :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Czerwca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Sam jesteś bug. Dałeś pewnie ustawianie zmiennej global.zebralem_fajki w którymś z obiektów który tworzy się w tym roomie - zatem jak wracasz, zmienna się resetuje. Musisz to dać pomiędzy menu a rozpoczęciem nowej gry. Co do if global.zebralem_fajki, to nie trzeba dopisywać = true - bo if sprawdza, czy wartosć podana za nim jest prawdziwa - zatem wszystko co tam jest napisane sprowadzane jest ZAWSZE do true lub false i niczego innego. Zatem: GML global.zebralem_fajki = true; //tak dla jasnosci if global.zebralem_fajki = true // za global.zebralem_fajki podstwiamy wartosc tej zmiennej, zatem if true = true // skracając if global.zebralem_fajki // to po podstawieniu po prostu if true Bedziom, jeśli się nie znasz, nie wprowadzaj niepotrzebnie w błąd! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Przepraszam, chciałem dobrze. Dzięki za uwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Sam jesteś bug. Dałeś pewnie ustawianie zmiennej global.zebralem_fajki w którymś z obiektów który tworzy się w tym roomie - zatem jak wracasz, zmienna się resetuje. Musisz to dać pomiędzy menu a rozpoczęciem nowej gry. Co do if global.zebralem_fajki, to nie trzeba dopisywać = true - bo if sprawdza, czy wartosć podana za nim jest prawdziwa - zatem wszystko co tam jest napisane sprowadzane jest ZAWSZE do true lub false i niczego innego. Zatem: GML global.zebralem_fajki = true; //tak dla jasnosci if global.zebralem_fajki = true // za global.zebralem_fajki podstwiamy wartosc tej zmiennej, zatem if true = true // skracając if global.zebralem_fajki // to po podstawieniu po prostu if true Bedziom, jeśli się nie znasz, nie wprowadzaj niepotrzebnie w błąd! Czyli dać coś w rodzaju inicjacji? I wpierniczyć w to wszystkie potrzebne mi parametry, tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Czerwca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Tak, tak powinno się robić. Wtedy gdy np. masz własny system zapisu gry i robisz LOAD, to ustawiasz zmienne innym obiektem/roomem na te z pliku i przechodzisz do gry - dzięki czemu wszystko jest ustawione jak trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Zrobiłem to tak: Obiekt inicjacja w oddzielnym roomie. CREATE: GML global.zebralem_fajki=false STEP: GML if global.zebralem_fajki = true { with obj_fajki instance_destroy() with obj_dres1 instance_change(obj_dres_faja,true); with tekst_dresa instance_destroy() } Kolizja gracza z fajkami: GML global.zebralem_fajki=true Nadal nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Czerwca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Step jest w osobnym roomie? Nic dziwnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 To w Create mam to dać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 GML if global.zebralem_fajki = true { with obj_fajki instance_destroy() with obj_dres1 instance_change(obj_dres_faja,true); with tekst_dresa instance_destroy() } umieść to tam gdzie masz zmianę rooma z tych twoich domków na miasto nie, lepiej będzie w 'room creation code' miasta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 przepraszam za głupie pytanie, ale co to "room_creation_code" i gdzie to znaleźć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 room -> settings(nie jestem pewnie bo nie mam przy sobie GM) -> room creation code Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Poprę Cię screen'em. :lubieto: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 12 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Dobra, dałem to tam, nadal nic się nie zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Robisz obiekt np. obj_start i wrzucasz go do rooma start. Odpalasz grę przez room start. W create obj_start wpisujesz: GML global.fajki_zabral=false; global.dres_przepusc=false; idz do rooma gra// nie pamiętam jako to instrukcja.</span> Obj_fajki GML //CREATE if(global.fajki_zabral) instance_destroy() //Kolizja z graczem global.fajki_zabral=true; instance_destroy() Obj_dres GML //CREATE if(global.dres_przepusc) solid=false; else solid=true; Jeżeli umiesz obsługiwać pliki zewnętrzne (txt, ini), to wczytywaj dane z plików (tak samo zrobiłbym z wczytywaniem map- mniejsza waga gry i szybszej się ładuje). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 GML //CREATE w obj_start global.fajki_zabral=false; global.dres_przepusc=false; room_goto(r_gra) :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 19 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 rzeczywiście, fajek już na ziemi nie ma, ale dres z fają po wyjściu bloku nie ma tej fai. Poza tym na początku gry wyskakuje mi : ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Create Event for object obj_fajki: Error in code at line 1: if(global.fajki_zabral) ^ at position 11: Unknown variable fajki_zabral ERROR in action number 1 of Create Event for object obj_fajki: Error in code at line 1: if(global.fajki_zabral) ^ at position 11: Unknown variable fajki_zabral Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 A obj_start jest na pewno w pierwszym room'ie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 i dałeś mu kod w create GML //CREATE w obj_start global.fajki_zabral=false; global.dres_przepusc=false; room_goto(r_gra) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 20 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 tak, teraz błędu nie ma, ale dres nadal jest solid, nie chodzi mi aby te solid wyłączyć, tylko o to, żeby dres po aktywowaniu zmiennej "global.dres_przepusc" zmienił się w obiekt "dres_z_faja" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się