Skocz do zawartości

Cinders


TeeGee

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

W sumie jestem zaskoczony, że ktoś jeszcze nie wie, bo Greenlight wszedł w 2012 roku i była to bardzo głośna zmiana :). Proces wygląda tak samo dla wszystkich gier - teoretycznie niezależnie od wielkości, choć w praktyce wielcy publisherzy mają zaklepane sloty:

 

- Wstawiasz grę na Greenlight (kosztuje to jakieś $120 za pierwszym razem).

- Ludzie głosują czy chcieliby ją kupić czy nie, gdyby była dostępna na Steamie.

- Od twórcy oczekuje się, że sam nagoni głosujących, choć sporo ludzi wchodzi też z wewnątrz portalu.

- Co jakiś czas Valve bierze kilkadziesiąt najlepiej radzących sobie gier i akceptuje je do dystrybucji.

- Przy czym nie liczy się wyłącznie bezwględna ilość głosów, ale też szybkość ich zdobywania, komentarze - cokolwiek, co zwraca uwagę.

- Cały proces może trwać od kilku tygodni do kilkunastu miesięcy, w zależności od tego jak grze idzie.

- Obecnie po wejściu do top-100 akceptacja gry to raczej szybka sprawa.

 

Więcej info pod tym linkiem. Przy czym my się spieszymy, bo Gabe coraz głośniej marudzi, że chcą zrezygnować z GL na rzecz bardziej otwartego systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie bo ten bardziej otwarty system podobno ma bardziej promować gry Indie cóż wyobrażam sobie że taka gra która teraz trafia na Greenlight mogłaby od razu trafić na steam, ale jakoś mi się to nie widzi owszem od kiedy trzeba wybulić te 120$ żeby gra była na GL. To jest tam mniej gniotów ale wiadomo to tylko usługa, co innego jakby te 120$ wypuszczało grę od razu do sklepu. Moim zdaniem to byłby strzał w stopę dla Valve, bo w sklepie nagle zaczęłoby się pojawiać mnóstwo gniotów, owszem może być osoba która nadzoruje to czy gry wchodzą na steam czy nie, ale to będzie wtedy oceniane przez gust jednej osoby, chyba że Valve faktycznie wpadło na coś wyjątkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między innymi dlatego nam się spieszy - chcemy wejść zanim ze Steama zrobi się śmietnik pokroju AppStore/Google Play.

 

Choć podobno pomysł na to jest nieco inny - każdy developer będzie mógł sprzedawać gry za pośrednictwem Steama na własnej stronie, a najlepsze będą trafiały do oficjalnego sklepu. Choć oczywiście na tym etapie to tylko plotki + spekulacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

A jakieś polskie serwisy już pisały? Może warto niektórym redaktorom podesłać info, że zbieracie głosy, nawet te parę kliknięć z dużych serwisów jak gram.pl, gamecorner, dobreprogramy czy polygamia może stanowić kolejne kilkaset pecetowców (zresztą, liczy się, że ktoś kliknie, a nie czy faktycznie by chciał kupić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to nie zajmowałem się nigdy pisaniem gier na własny rachunek więc jakoś mnie to ominęło :| W każdym razie dzięki za info, przyda się i powodzenia oczywiście ; )

Spoko. Może niepotrzebnie zakładam, że każdy na GMclanie używa Steama :).

 

A jakieś polskie serwisy już pisały? Może warto niektórym redaktorom podesłać info, że zbieracie głosy, nawet te parę kliknięć z dużych serwisów jak gram.pl, gamecorner, dobreprogramy czy polygamia może stanowić kolejne kilkaset pecetowców

Pisały. Nawet te duże jak CD Action, Onet, Interia czy WP. W ogóle wsparcie polskiej branży jest strasznie fajne :). Ale w praktyce to dosłownie kilkanaście-kilkadziesiąt klików per artykuł. Krajowa prasa ma niestety ruch bardzo niskiej "jakości".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kilku miejscach. Ale tu jest problem: gra wyszła ponad rok temu i zachodnia prasa już o nas pisała. Nie chcą pisać od nowa tylko dlatego, że weszliśmy na Greenlight. W poniedziałek będę rozsyłał maile tam, gdzie są jeszcze jakieś szanse coś ugrać, ale nie ma co liczyć na przesadny odzew (choć na szczęście może nie być potrzebny).

 

Za to klasycznie super sprawdzają nam się wszelkie sociale - tumblr, reddit, twitter... nawet wykop. Gra nie ma już uroku nowości, za to ma wiernych fanów :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jesteśmy w Top-100 na Greenlight! W niecałe jedenaście dni. Nie powiem - sam jestem zaskoczony!

 

Nasze obecne statsiki plus 20 największych źródeł ruchu dla ciekawskich:

 

CindersTop100stats.jpg

 

Większość wbić nadal z wewnątrz Greenlighta - w sumie bardzo fajnie. Reddit i Wykop oczywiście przyćmiewają resztę, choć stosunkowo niewielki procent tego ruchu przełożył się na głosy. Komenty na Wykopie były dość przykre. Na Reddicie zaskakująco miło.

 

Z sociali wygrywa Tumblr. Nasz post poszedł viralem i dostał ponad 1000 notek/reblogów, z których faktycznie masa przełożyła się na głosy, powodując taki szybki wzrost na początku. A w momencie pisanie mieliśmy niewiele ponad 200 followerów!

 

Twitter całkiem spoko. Facebook do dupy, mimo ogromnego wsparcia (dzięki!). EnglishOtomeGames.net to też tumblr. Zwykły reblog, ale z dużym przebiciem.

 

Zachodnia prasa raczej o nas nie pisała, bo gra wyszła dawno, a samo wejście na GL nie jest wystarczająco newsworthy. Polska dopisała, ale jak widać niewiele to daje. Tylko CD Action i wp.pl załapały się do pierwszej dwudziestki. Onety i inne Interie leżą gdzieś na szarym końcu - pomiędzy wejściami z randomowych forów i blogasków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

kurde, jakie to piękne, że 1020 reblogów, a 700 wejść

 

każdy taki uczynny reblognie, polajkuje ale k**wa wejść chociaż w linka i kliknąć "Yes" jak takim wielkim fanem gry jest to już ciężko <3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś źle liczysz. Wbić z tumblera jest około 1300 (tumblr.com + englishotomegames.net). Licząc mniejsze tumblerki (jak np. ten feministdisney), będzie tego z 1500.

 

Myślę, że to bardzo dobry wynik jak na 1000 notek. Weź pod uwagę, że nie każdego interesuje Steam (albo wręcz nie mają konta). Miło, że i tak chcą podać dalej a usługa im to umożliwia. Porównaj z Facebookiem, gdzie mimo większej aktywności weszło tylko 339 osób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem kłopoty z zalogowaniem na steam przez te ich wkurwiające zabezpieczenia, chyba 30 minut mi na tym zeszło i już myślałem że sobie odpuszczę kliknięcie TAK. Ale przebolałem to i jednak się zalogowałem.

 

Więc się nie dziwię osobom które też nie zagłosowały tylko dlatego że to było na steamie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Ale w sumie racja, wychodzi, że nawet Ci którzy udostępniali to nie zawsze głosowali... trochę przykre, ale może inaczej na to patrzymy bo TeeGee jest nam bliższy i wstyd by było nie zagłosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz: 1000 notek (pewnie z połowa to udostępnienia), 1500 głosów :). Czyli nie tylko większość zagłosowała, ale dodatkowo naciągnęli znajomych. Ne fejsie pewnie podobnie, ale zasięg znacznie mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde jak przeczytałem, że weszło na Greenlight 50 gier, a 15 minut wcześniej widziałem twój wpis, że jesteście #50 to myślałem, że się załapiecie. :D Ale faktycznie, jesteście trochę z krótko w porównaniu do innych.

 

Gratulacje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...