Frixon Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Tak, kolejny problem dzisiaj. Nie wiem jak wykonać coś takiego, że gdy postać spadnie np. z 4 kratek 32x32 to, że zabiera mu ileś tam życia, z 5 kratek więcej itd. Pomoże ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 1. Nie zaśmiecaj forum tyloma tematami 2. Jak nie umiesz, to nie leć ze wszystkim na forum 3. Masz piękną dokumentację, nawet jest tłumaczenie 4. Sprawdzaj odległość do podłoża czy coś. Programowanie nie polega na kopiowaniu. Jeśli nie chce ci się / nie umiesz myśleć, porzuć to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 GML if( !place_free( x, y+vspeed ) ) { var _ek, _ep; // Ek = (1/2)*m*v^2, Ep = mgh, m = 1 _ek = (vspeed*vspeed)/2; _ep = gravity*128; if( _ek > _ep ) instance_destroy(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frixon Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 @up: Można napisać jak tego użyć? Próbowałem w akcji step, skoku i create, ale w żadnym nie działało. Z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Zakładając że twoja grawitacja jest równa 1 to pionowa prędkość vspeed musiała by być większa od 16 by cokolwiek się stało. Przy grawitacji 0.25 vspeed musiał by być większy od 8. Kod umieść w stepie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Wstaw przed obsłużeniem kolizji, bo inaczej vspeed będzie 'zawsze' dla tego wyrażenia równe 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frixon Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Ok, już działa, tylko, że on usuwa postać, gdy spadnę z wysokości. Jak zrobić, by odejmował życie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 21 Marca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Zastanów się chociaż trochę nad kodem, zanim go skopiujesz, bo tak to daleko nie zajedziesz.... widzisz instance_destroy(); ? Dlatego usuwa. Zamień to na odejmowanie energii i problem z głowy. Nie wiem czy używasz wbudowanego health, czy własnej zmiennej, ale chyba odjęcie nie będzie stanowić problemu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frixon Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Nie chodzi o to, przeanalizowałem kod i z tego widzę, że postać jest usuwana tylko jest problem w tym, że nie wiem jaki 'kod' jest na odejmowanie życia postaci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 21 Marca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Eh... nie wiem w jakiej zmiennej masz energię, ale możesz mieć w dowolnej. GML dowonlazmienna -= 123456; Tak się odejmuje. Ewentualnie bardziej zrozumiale: GML dowonlazmienna = dowonlazmienna - 123456; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frixon Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 -- usunięte -- Dobra, udało się, ale nieraz wystarczy, że tylko podskakuję na tej wysokości i tracę życie. No dobra, trudno, dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Dobra, udało się, ale nieraz wystarczy, że tylko podskakuję na tej wysokości i tracę życie. Spadek z wysokości to spadek z wysokości, zmniejsz siłę skoku i po problemie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Albo zwiększ liczbę _ep. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się