Skocz do zawartości

100 Pytań od Adriana


Adriann

Rekomendowane odpowiedzi

normalnie

GML
image_speed=5;

tylko upewnij się, czy coś nie blokuje szybszej animacji (jakiś draw, czy umieszczenie tego skryptu). być może nie działa, bo gdzieś później masz image_speed=1;

 

a jeśli nie działa, zrób sobie dodatkową zmienną (nazwa przykładowa).

GML (create)
szybkosc=1;

image_speed=0;

GML (step)
image_index+=szybkosc;

if(image_index>=sprite_get_number(sprite_index)) image_index-=sprite_get_number(sprite_index);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżam,mam kolejne pytanie.

Więc,zacząłem pisać coś nowego,za pomocą prostego kodu na ruch.:

GML
if (keyboard_check(vk_left))

{

x -= 4

}

if (keyboard_check(vk_right))

{

x += 4

}

if (keyboard_check(vk_up))

{

y -= 4

}

if (keyboard_check(vk_down))

{

y +=4

}

jak sprawić by sprites obracał się w 8 kierunkach,wiecie o co chodzi,jak wciśnięta jest lewa strzałka to sprites obraca się w lewo,jeśli jest wciśnięta prawa strzałka i w górę to sprites obraca się na północny wschód:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawić by sprites obracał się w 8 kierunkach,wiecie o co chodzi,jak wciśnięta jest lewa strzałka to sprites obraca się w lewo,jeśli jest wciśnięta prawa strzałka i w górę to sprites obraca się na północny wschód:D

 

Spróbuj tak

GML
if (keyboard_check(vk_right)) and (keyboard_check(vk_up)) {

x += 4;

y -= 4;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

GML
if (keyboard_check(vk_right)) and (keyboard_check(vk_up)) {

direction = point_direction( x,y,x+1,y-1 );

}

else if (keyboard_check(vk_right)) and (keyboard_check(vk_down)) {

direction = point_direction( x,y,x+1,y+1 );

}

else if (keyboard_check(vk_left)) and (keyboard_check(vk_up)) {

direction = point_direction( x,y,x-1,y-1 );

}

else if (keyboard_check(vk_left)) and (keyboard_check(vk_down)) {

direction = point_direction( x,y,x-1,y+1 );

}

else if (keyboard_check(vk_right)) {

direction = point_direction( x,y,x+1,y );

}

else if (keyboard_check(vk_left)) {

direction = point_direction( x,y,x-1,y );

}

else if (keyboard_check(vk_up)) {

direction = point_direction( x,y,x,y-1 );

}

else if (keyboard_check(vk_down)) {

direction = point_direction( x,y,x,y+1 );

}

image_angle = direction;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
@ANtY: lol

Daj w Step:

if(x != xprevious)||(y != yprevious) image_angle = point_direction(xprevious,yprevious,x,y)

W ten sposób wczytujesz wciśnięte klawisze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam..muszę zadać kolejne pytanie..nie będę zaśmiecał forum nowymi tematami,jeśli panowie adminowie myslą inaczej to dobrze,następnym razem napisze nowy temat.

 

 

 

Więc.mam takie problem,mam taki prosty kod na ruch:

GML
if akcja=false

{

if keyboard_check(kl_lewo)

{

sprite_index=s_idzie;

image_speed=0.5;

x-=sped;

image_xscale=-1;

}

else

if keyboard_check(kl_prawo)

{

sprite_index=s_idzie;

image_speed=0.5;

x+=sped;

image_xscale=1;

}

else

{

sprite_index=s_stoi

image_speed=0.5;

}

 

jak napisać że coś się dzieje po podwójnym kliknięciu klawisza..nie daje z tym rady,nie wiem jak wpakować w to kod na podwójne klikniecie.

Chodzi o coś jak np w...little fighter 2 tzn raz klikasz i idziesz 2x klikasz to biegniesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

GML
if (czekam > 0) czekam -=1;

 

if keyboard_check(dowlny) {

if czekam < 0 {

czekam = 5;

} else {

//akcja gdy ktos szybko kliknal dwa razy

}

}

 

Edit: chyba jednak nie do końca o to chodziło, no ale z tego powinieneś dojść do swojego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...