Adriann Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 W tym temacie zamieszczę dziś dużo pytań,proszę o wyrozumiałość. Bardzo pilna sprawa,jak sprawić ze obiekty pojawiają się poza roomem w czasie losowym od iluśtam do iluśtam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 1. GML instance_create(-150+random(100),-150+random(150),obj_xxx) 2. gdzieś dajesz GML alarm[0] = 50 + random(23846523745) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 3 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Dzięki za to ale następne pytanie, Jak dać większe image_speed niż 1? Jak daję np5 to jest to samo co1,mam 35 klatek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 normalnie GML image_speed=5; tylko upewnij się, czy coś nie blokuje szybszej animacji (jakiś draw, czy umieszczenie tego skryptu). być może nie działa, bo gdzieś później masz image_speed=1; a jeśli nie działa, zrób sobie dodatkową zmienną (nazwa przykładowa). GML (create) szybkosc=1; image_speed=0; GML (step) image_index+=szybkosc; if(image_index>=sprite_get_number(sprite_index)) image_index-=sprite_get_number(sprite_index); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 3 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Dzięki Jaklub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 23 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Odświeżam,mam kolejne pytanie. Więc,zacząłem pisać coś nowego,za pomocą prostego kodu na ruch.: GML if (keyboard_check(vk_left)) { x -= 4 } if (keyboard_check(vk_right)) { x += 4 } if (keyboard_check(vk_up)) { y -= 4 } if (keyboard_check(vk_down)) { y +=4 } jak sprawić by sprites obracał się w 8 kierunkach,wiecie o co chodzi,jak wciśnięta jest lewa strzałka to sprites obraca się w lewo,jeśli jest wciśnięta prawa strzałka i w górę to sprites obraca się na północny wschód:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 jak sprawić by sprites obracał się w 8 kierunkach,wiecie o co chodzi,jak wciśnięta jest lewa strzałka to sprites obraca się w lewo,jeśli jest wciśnięta prawa strzałka i w górę to sprites obraca się na północny wschód:D Spróbuj tak GML if (keyboard_check(vk_right)) and (keyboard_check(vk_up)) { x += 4; y -= 4; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 24 Stycznia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 GML if (keyboard_check(vk_right)) and (keyboard_check(vk_up)) { direction = point_direction( x,y,x+1,y-1 ); } else if (keyboard_check(vk_right)) and (keyboard_check(vk_down)) { direction = point_direction( x,y,x+1,y+1 ); } else if (keyboard_check(vk_left)) and (keyboard_check(vk_up)) { direction = point_direction( x,y,x-1,y-1 ); } else if (keyboard_check(vk_left)) and (keyboard_check(vk_down)) { direction = point_direction( x,y,x-1,y+1 ); } else if (keyboard_check(vk_right)) { direction = point_direction( x,y,x+1,y ); } else if (keyboard_check(vk_left)) { direction = point_direction( x,y,x-1,y ); } else if (keyboard_check(vk_up)) { direction = point_direction( x,y,x,y-1 ); } else if (keyboard_check(vk_down)) { direction = point_direction( x,y,x,y+1 ); } image_angle = direction; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 @ANtY: lol Daj w Step: if(x != xprevious)||(y != yprevious) image_angle = point_direction(xprevious,yprevious,x,y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 24 Stycznia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 @ANtY: lol Daj w Step: if(x != xprevious)||(y != yprevious) image_angle = point_direction(xprevious,yprevious,x,y) W ten sposób wczytujesz wciśnięte klawisze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 W ten sposób wczytujesz wciśnięte klawisze? nie, ale wyjdzie na to samo, co dałeś przy dużo mniejszej ilości kodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 1 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Witam..muszę zadać kolejne pytanie..nie będę zaśmiecał forum nowymi tematami,jeśli panowie adminowie myslą inaczej to dobrze,następnym razem napisze nowy temat. Więc.mam takie problem,mam taki prosty kod na ruch: GML if akcja=false { if keyboard_check(kl_lewo) { sprite_index=s_idzie; image_speed=0.5; x-=sped; image_xscale=-1; } else if keyboard_check(kl_prawo) { sprite_index=s_idzie; image_speed=0.5; x+=sped; image_xscale=1; } else { sprite_index=s_stoi image_speed=0.5; } jak napisać że coś się dzieje po podwójnym kliknięciu klawisza..nie daje z tym rady,nie wiem jak wpakować w to kod na podwójne klikniecie. Chodzi o coś jak np w...little fighter 2 tzn raz klikasz i idziesz 2x klikasz to biegniesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 zmienna, która co stepa odejmuje np 5, licznik, gdy jest więcej niż 0 żeby biec, jeśli nie, to wiadomo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Marca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 GML if (czekam > 0) czekam -=1; if keyboard_check(dowlny) { if czekam < 0 { czekam = 5; } else { //akcja gdy ktos szybko kliknal dwa razy } } Edit: chyba jednak nie do końca o to chodziło, no ale z tego powinieneś dojść do swojego rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 1 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 dzięki za pomoc,wg tych podpowiedzi pracuje nad własną wersją kodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się