Sev69 Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Witam! Zacząłem nowy projekt platformówki na podstawie tego Silnika od Dawidds'a. Lecz trafiłem na przeszkodę w postaci braku umiejętności przystosowania fizyki z silnika pod drabinę.Otóż na zwykłe y+=1 mój hero za bardzo nie reaguje , próbowałem bawić się z vspeed ale oczekiwanego efektu brak .Jeśli ktoś jest obczajony w silniku to prosił bym o pomoc . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Przy kolizji z drabiną dobrze by było wyłączyć grawitację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sev69 Opublikowano 14 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Grawitacje mam naturalnie na 0 , więc nie w tym problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 To zrób na -1, lol. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sev69 Opublikowano 14 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Widzę że muszę wrzucić cały kod w kolizji z drabiną : GML if (keyboard_check(ord('W'))){if (place_free(x,y-6)) {y-=3}} if (keyboard_check(ord('S'))){if (place_free(x,y+6)){y+=3}} gravity=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 GML if kolizja=0 { if place_free(x,y+1) {gravity=0.5} else {gravity=0} } i jak tam masz kolizję z drabiną to dajesz GML kolizja=1 i koło drabiny możesz ustawić sobie jakieś kwadraty a w nich: GML image_alpha=0 no i jak masz z nimi kolizję to dajesz: GML kolizja=0 i powinno działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Dawidds w tym silniku nie używa zmiennych predefiniowanych przez GMa więc manipulacja zmienną gravity, vspeed, hspeed nic nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 @Sev69 1.Przyjrzyj się kodowi silnika. 2.Obczaj jakich i w jakim celu używa zmiennych.(Nie w jakim celu używa zmiennych ogólnie, tylko, która za co odpowiada). 3.Wtedy pomyśl trochę. 4.Jak nic nie wymyślisz zapytaj znowu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sev69 Opublikowano 14 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Właśnie się temu przed chwilą przyjrzałem i faktycznie nie używa GM'owych zmiennych , cwaniak jeden. Ale za to ma ładnie podane swoje zmienne.I teraz właśnie się skapnąłem że wystarczy zmienić gravity na grav(tak nazwał zmienną grawitacji) i działa!Hura! Ale teraz mam inne pytanie nie związane z tematem , dlaczego nie wyświetla mi normalnie postów tylko w jakimś Oknie "Posty w tym temacie" musze klikać :huh: ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Opcje --> Tryby wyświetlania --> Standardowy Zadziała na pewno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sev69 Opublikowano 14 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Hmmm , dziwne nic nie zmieniałem w opcjach. No ale problemy rozwiązane więc temat zamykam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 14 Listopada 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Ja tylko dodam, że y+1 to jest w dół, a nie w górę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi