Mcrash Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Jak zrobić dystans dzwieku , chodzi mi im dalej od obiektu to muzyka gra cisze aż zanika. i chciałbym dowiedzieć się jak zrobić hud (grafiki mam). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 2.Ale top down,platform czy izometria? czy może 3D ;> Jeśli top down to daj w steep: GML if keyboard_check(ord('W')) y-=4; if keyboard_check(ord('S')) y+=4; if keyboard_check(ord('A')) x-=4; if keyboard_check(ord('D')) x+=4; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Do pierwszego pytania. Możesz spróbować: GML (step) sound_volume(muza,distance_to_object(o_gracz)/100) Wstaw to do obiektu, do którego się zbliżasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 @Adriann: hud to nie to samo co chód, serio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TERROR DRONE Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Jeżeli w roomie wstawi HUD w rogu a player porusza sie WSADem to zadziała. Ja w swoim HUDzie mam tak: STEP: GML x=view_xview y=view_yview (jeśli używasz viewów) Strasznie trudne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Ale jemu chyba chodzi o to, jak narysować ten hud. A o funkcjach draw_sprite_ext, draw_sprite etc, słyszał? ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TERROR DRONE Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 i chciałbym dowiedzieć się jak zrobić hud (grafiki mam). Jest to najprostsza opcja. Jak dla mnie najlepiej zrobić obiekt HUD z x=view_xview y=view_yview. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mcrash Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 sound_volume(muza,distance_to_object(o_gracz)/100) Jakos mi to niechodzi btw.Muzyke mam z folderu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Ale jakiś błąd wyskakuje czy co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mcrash Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 'Guitar.wav' to jest tytuł mojego pliku z muza wstawiłem tam i nic niegra To plik mojego obiektu sound=sound_add('Guitar.wav',1,true) sound_play(sound) sound_volume(Guitar.wav,distance_to_object(obj_player)/100) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 GML sound_volume(sound, distance_to_object(obj_player) / 100); Musisz zmienną dać, a nie nazwę pliku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mcrash Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 powiedz mi wszystko po kolei Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Patrz. Do zmiennej 'sound' załadowałeś dźwięk. Więc to jest tak, jakbyś wstawił go do gry pod taką nazwą. Potem go odtwarzasz (sound_play(sound)), a jak chcesz regulować głośność, to dajesz sound_volume(sound...); Rozumiesz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mcrash Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Wpisałem tak i nic odchodze a dzwiek taki sam, nie scisza się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 sound=sound_add('Guitar.wav',1,true) sound_play(sound) sound_volume(Guitar.wav,distance_to_object(obj_player)/100) A sound_volume(.....) wstawiłeś do step'a innego obiektu niż gracz, czy do któregoś event'a gracza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 sound_volume(Guitar.wav,distance_to_object(obj_player)/100) Lol ? Albo ja jestem ciemny albo ten kod jest bez sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 w create: GML guitar = sound_add("Guitar.wav",0,0); zdarzenie uruchamiające dźwięk: GML sound_play(guitar); w stepie: GML sound_volume(guitar, ?? ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Powtarzam jeszcze raz, jak dystans_do_gracza/100 może być dobrym kodem ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 ano fakt volume przyjmuje wartości od 0 do 1 chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Tak, a więc są błędy w tym kodzie, bo im jesteś dalej, tym lepiej słyszysz - na to wychodzi. I czemu akurat podzielić na 100 ? GML costam = distance_to_object(jakistam) if costam < 200 sound_volume(dzwiekk,(200-costam)/200) else sound_volume(dzwiekk,0) Czy jakoś tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mcrash Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 wiesz raczej w tym jest błąd podstawiam obiekt pod costam i jakistam i błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 https://gmclan.org/up152_12_180410_gm8_sound_volume.html Sound koniecznie musi być obsługiwany przez GM by można było zmieniać volume, nie może być w formacie np. MP3, którego GM obsługuje przez media player. Hud należy po prostu... narysować w roomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 A dokładniej, co do HUD'a: GML draw_sprite(view_xview,view_yview,0,sprite huda) //arg.1-pozycja x(w tym wypadku 0 liczać od viewa),arg.2-to samo co arg.1 tylko pozycja y,0-numerek obrazka,sprite huda-twoja nazwa huda, w folderze sprites</span> Nom :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 wiesz raczej w tym jest błąd podstawiam obiekt pod costam i jakistam i błąd .__. Bo costam to zmienna, nie obiekt. Jakistam to obiekt... Nie sprawdzałem, ale powinno działać (to w sumie to samo co tymona, tylko inaczej napisane). EDIT: Działa https://gmclan.org/up5908_12_slyszeeeeee.html :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się