Skocz do zawartości

CzyDe


XxMichałxX

Rekomendowane odpowiedzi

omgomgomg lololololololol Distorted bedzie w 3D a nie w 2D chyba bo moj grafik umie w 3D robic modele ale ja nie umiem zrobić kamery w 3D i zwracam się do was :)

 

poda mi ktoś kod jak zrobić kamerę która jest... no tak samo jak w gta san andreas że se ruszam przyblizam i oddalam i ta kamera podąża za danym x, y i z

bede bardzo wdzieczny, a za razem przeanalizuje kod i moze sczaje wreszcie tą kamere (dotychczas nie, bo na matmie mam kurde dzielenie mnozenie i takie syfy)

 

ed: aha i bardzo ważne też: jakie formaty modeli moge konwertowac tym marcepanem do gm'a? i jak to zrobic, jakis artykul czy cos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłbyś na bierząco to byś wiedział że Crimelife zamula i dla tego wersja 3 jest pisana od dłuuugich miesięcy pod (już nie wspierany) Ultimate3D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra ale proszę tylko o namiary na jakiś kurs który sprawi ze bede wiedzial chociaz jak obrocic model lub go narysowac... no i chce sie przekonac na wlasnej skorze ze bedzie sie cielo. ale zalozmy ze bedzie cielo to co wtedy mam począć? bo na c++ to w ogole nie wykonywalne dla mnnie chyba ze by byl jakis gotowy silnik, delphi sie nie nadaje .. no to dupa

 

 

e: chyba ze sa jakies specyficzne środowiska do gier 3d

e2: ale i tak gm to mój "żywioł" i najlepiej mi w nim więc to ultimate3d bym mogl sprobowac.. co z tego ze nie jest wspierane, wazne ze dziala

 

 

e3: a moze co stakiego jak "Xtreme3dV2" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie potyram troche w Xtreme3D jak coś załapie to to przetestuje

 

 

porobie cos w d3d. chcialbym tą kamere zrobic, ale teraz nie wiem jak skonfigurować ją bo nie wiem od czego są te ostatnie argumenty

d3d_set_projection_ext(xfrom,yfrom,zfrom,xto,yto,zto,xup,yup,zup,angle,aspect,zn

ear,zfar)

angle - to chyba obrót normalny to na 0

aspect - nie mam pojęcia

znear - nie wiem.. "z" bliskie

zfar - i "z" dalekie?

 

bo chce zrobic kamerę jak w gta san andreas, a jak sie nie uda to chociaz tak zeby zza plecow i w kierunku ziomka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Christoph Peters ciągle rozwija swój U3D ale od wersji 3.0 jest dostępny tylko na c++. Z gmem skończył na wersji 2.1 chyba.

wersjia 2.1 pod gma ma dobrą dokumentację wszystko pisze krok po kroku. Ja bym go użył pomimo że na gma nie jest rozwijany bo jego możliwości nawet w wersji 2.1 są bardzo duże.

EDIT: Według mnie nakuka GMowego 3D jest bezużyteczna i lepiej od razu znajdź jakiś silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie zaś wk***ia takie podejście.

GML
d3d_set_projection_ext(

xfrom,yfrom,zfrom, // punkt z którego kamera patrzy

xto,yto,zto, // punkt na który kamera patrzy

xup,yup,zup, // wektor "góry" kamery, ważny przy bardziej zaawansowanym ruchu kamery

angle, // kąt stożka widoku, standardowo 45

aspect, // aspekt obrazu (4/3, 16/9, szerokość/wysokość)

znear, // najbliższa granica bufora głębi

zfar) // najdalsza granica bufora głębi</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miales racje wojzax.

bufor glebi to zakres pola widzenia inaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież nie napisałem rozmiar, a zasięg bufora głębi, kondziu. zasięg to graniczne wartości liczbowe, przecież wiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory, zakres, nie zasięg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem w tym ze crime life 2 - co by o nim nie mowic - mial ladna grafike, fajnie wszystko zrobione, sterowanie kamera pojazdy itp.. ale grywalny to on nigdy nie był ;-I

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...