Kargul Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 Witam! Otóż chciałbym zrobić w GM 7 PRO coś w stylu "battle.net" Blizzarda. A dokładniej że mam sobie grę i powiedzmy jest room "gry". I w tym roomie Jest lista wszystkich stworzonych gier. Są to zmienne ustawione w rządku. Jak tworzę grę to pojawia się pod ostatnią. I jak kliknę w taki napis gry, to dołącza do roomu "gra" i zaczynamy zabawę :D I teraz pytanie. Najprościej: Jak to zrobić? :P A gorzej: czy da się to zrobić w 39dll? Proszę o pomoc, ewentualnie przykład. Z góry dziękuję. Pozrawiam :thumbsup: e: aha oczywiście przez internet takie granie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 No więc tak. Pan X zakłada sobie grę. Wysyła o tym informacje do Master Servera. Pan Y chciałby pograć. Włącza lobby i łączy się z Master Serverem który wyświetla mu grę pana X. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 21 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 No więc tak. Pan X zakłada sobie grę. Wysyła o tym informacje do Master Servera. Pan Y chciałby pograć. Włącza lobby i łączy się z Master Serverem który wyświetla mu grę pana X. Fajnie, ale jak to zrobić na kodach? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 To już twoja robota bo... chciałbym zrobić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 21 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 chciałbym zrobić Ale nie wiem jak :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 Ale nie wiem jak :(To się za to nie zabieraj. Twoje posty nie wnoszą nic do tematu. Ostrzegam. Platyna Szczerze mowie jak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smarzeek Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 Zacznij od Czegos Latwego, Potem zabierz sie za takie gry. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 21 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 Zacznij od Czegos Latwego, Potem zabierz sie za takie gry. :thumbsup: Łatwego? Robię rzeczy które są dla mnie za łatwe! Chciałbym zrobić coś trudniejszego, ale nie mam kursu GML dla początkujących, gdyż link w dokumentacji nie działa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 Kurs GML g**no Ci da. Musisz ćwiczyć, wpadać na różne pomysły. Sam projekt, który podali Ci już koledzy masz na tacy. Teraz pomyśl jak to zrobić z kodem, popróbuj, po jakimś czasie na pewno Ci wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 22 Września 2009 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 Do czegoś takiego jak battle.net musisz mieć serwer dedykowany. Jeżeli master server będzie w gm napisany, to będzie to wymagać windowsa na serwerze i karty graficznej z akceleracją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 Dobrze by było to napisać w jakimś C o ile w C można pisać pod linuxa, no i za cholere nie wiem jak to zrobić bo na linuxie przecież nie ma bibliotek windowsa :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 dla hardkorów - wine, wysoce nie zalecane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 Czemu nie zalecane? Ty porównujesz stare wersje Wine, a tak naprawdę nowe to kozaczą, są bardziej dopracowane i naprawdę dużo aplikacji uruchamiają, a same biblioteki są dość dopracowane ... Nie znaczy, że wszystkie odpali, ale znaczną większość Dodatkowo jak napiszesz w GM 5.3, to lepiej, bo nie wymaga Akceleratora, więc będzie szybko chodziło Poza tym Linux nie jest taki zacofany i zapewne są biblioteki odpowiadające Windowsowym Fervi PS. 800 Posts :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 co do master serwera to można to zrobić inaczej :] np: użyć FTP :] Jak ktoś zakłada serwer to na www.strona.pl/serwy/ zaklada sie strona z nazwa serwera i wszystkimi parametrami(ip,port,max graczy itp) a przy wylaczeniu usuwa.Przy włączeniu clienta, ten ściąga wszystkie pliki z www.strona.pl/serwy/ i wyświetla liste :] I potem dołącza :] Plik wysyłany na strone może wyglądać np tak: GML //GMserwerPolska.serv ip=192.111.111.1 port=12345 maxgraczy=100 co do tego jak to zrobić to najlepiej na ini :] co do multiplayera to może byś tak spojrzał że niedawno wyszły kursy PO POLSKU na STRONIE GŁÓWNEJ o 39dll ;] sry za double Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 22 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 A da się zrobić serwer za free? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 eem, nie. Tzn da sie, ale nie bedzie on sie nadawal na master server. Dla tego czekamy do dzis na kilka gier Psiksa : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 jak za darmo? 0_o jakaś firma stawia za free? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Września 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 Za darmo nie jest nic, bo za prąd zawsze ktoś płaci :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 no właśnie...życie... :D ale nie obraził bym się za taki free server :D 1mb wystarczy :] I gnysek...powiedz mi jak zrobić ten pasek postępu wczytywanie :D bo szukałem ale nie znalazłem :D a wiem że komuś tam tłumaczyłeś :D bede wdzięczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Września 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 Robisz tablicę z zasobami do wczytania i w stepie wczytujesz kolejno po jednym elemencie, zwiększając indeks tablicy o 1 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 22 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 Robisz tablicę z zasobami do wczytania i w stepie wczytujesz kolejno po jednym elemencie, zwiększając indeks tablicy o 1 :) Eeee tablica? A co to? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 hmm ale w step to przypadkiem nie będzie się ciągle wczytywało? :D Możesz dać malutki przykładzik z 2 pliczkami? przydałby się taki tu :] Wiele osób się ucieszy :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Września 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 nic się nie zapętla. create: GML t[0] = 'sprite0.gif'; t[1] = 'sprite1.gif'; ... t[30] = 'sprite30.gif'; mx = 30; curr = 0; step GML global.sprite[curr] = sprite_add( t[ curr ] ,0,0,0,0,0,0,0); curr +=1; if curr > mx then instance_destroy(); draw: GML draw_rectangle(10,10,40,20,true); draw_rectangle(10,10,10+curr,20,false); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 A można jakoś odczytać wage sprita który jest na zewnątrz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 dziex :] może zrób przykład i wwal do przykładów :] wiesz...jak by mi się zgubił :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się