Skocz do zawartości

The Bunkier


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: The Bunkier

Gatunek: strzelanka, labiryntówka

 

Opis: Gra to w zamierzeniach połączenie Alien Breeda i Canon foddera ^^. Chodzisz komandosem i strzelasz do zombiaków. Istnieje też wersja z obcymi, która jest rozwijana na równi.

Gra to początkowe demo. Na pewno jeszcze spoooro się zmieni. W zamierzeniach: dodanie pomocników, mini statystyki, pancerze, energia, dostęp do komputerów (sklepików) i prostych urządzeń typu terminale do otwierania drzwi, w wersji o zombiakach mapa z wyborem misji i ekran z wynajdywaniem nowego wyposazenia, więcej broni, więcej tekstur, jakaś fabuła.

Może: w wersji o zombiakach misje z obroną własnej bazy przed zombiakami, dojazd do misji ala mapa fallout (możliwość zaatakowania przez zombiaki)

 

 

Sterowanie: W, A, S, D - chodzenie

Lewy klawisz myszki - strzelanie

R - przeładowanie broni

1-5 - wybór broni (jak jest)

F2 - sound on/off

F11 - cheat console (aby uzyskać wszystkie bronie należy wpisać kod IDKFA, który zostanie zmieniony w pełnej wersji gry)

 

Download: http://www.doman.art.pl/?page_id=341 (bezpośrednie linki to: http://www.doman.art.pl/bunkier/Bunkier_alien.rar i http://www.doman.art.pl/Bunkier_zombie.rar)

 

Rozmiar pliku: ok 16Mb (wersja Alien) lub 12Mb (wersja Zombie)

 

Autorzy:

Programowanie: Kartofelek

Fabuła: Na podstawie filmu Aliens...

Grafika: Kartofelek

Muzyka: ściągnięta z internetu i gry HL2 (nie wiem kto ją tworzył)

 

Screeny:

 

bunkier.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

linki nie dzialaja a szkoda

A juz dzialaja :) musze pograc, bo grafika az kusi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Strasznie mały ekran - postać chodzi jak żółw, natomiast myszka lata jak szalona przez mała rozdzielczość.

W trzeciej planszy, gdzie były jakieś światła coś sie zepsuło i miałem zamieniony biały z czarnym...

Graficznie ok, AI też nie najgorsze :) Spokojnie dam 4.5 / 5, ale liczę, że popracujesz jeszcze trochę nad tą grą :) Na takie gry właśnie czekam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to jak nazwa pół po polsku pół po angielsku :P

Za chwilkę przetestuję i ocenię :)

 

EDIT:

 

Hmmm gra się nawet ciekawie, ale nie czaję HUDa :P Jak mówił gnysek, postać trochę wolna. Jeżeli chodzi o grafikę, to wszystko oprócz postaci jest z widoku Top-Down, a to trochę dziwne. Oprócz tego nie mam nic do zarzucenia :) Powodzenia przy dalszej pracy nad grą :) Daję piątkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gierka fajna, klimat niezły, po za tym to chciałbym umieć robić takie grafiki :), ogółem to 4/5.

 

 

a tym się NIE przejmuj(cie) ;) :

 

ERROR in

action number 1

of Step Event

for object obj_pocisk5:

 

Error in code at line 11:

sw.image_xscale = sw.image_xscale + 0.02;

 

at position 27: Unknown variable image_xscale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko wrzucałem z pracy wiec kilka błędów się pojawiło. Co do huda - wyświetla klucze, magazynki, bron (na gorze) + motion tracker - czyli wykrywa wrogów. W wersji o zombiakach go wyrzuciłem, bo trochę psuł rozgrywkę. Poza tym muszę to poprawić, bo zasłania ekran za bardzo.

Postać porusza się wolno, ale to uzależnione jest od config.ini - tam się większość ustawia ^^

Ogólnie to ta gra to właściwie test metod itp, do innego projektu. To moja pierwsza gra w ogole, i bardzo dużo sie dzięki niej nauczyłem ^^ - np używania surface, o której wcześniej nic nie widziałem i o parentach (dzięki pomocy z temu forum)

Rozdzielczości niestety nie zwiększę. Nie byłby to problem (bo tylko przestawić opcje w GM), ale na moim 1,8 przy większej ilości wrogów gierka zaczyna ssać, co nie powinno się dziać. No i ma nawiązywać do Cannon Foddera, a on byl w malej rozdzielczości (jestem fanem takich pikseli). Jak ktoś chce to oczywiście mogę zwiększyć (ale to mail do mnie). Próbowałem na 500x500 i da się grac. Tylko ze im większe pole widzenia tym mniejsze zaskoczenie (stad tez zrobiłem by wrogowie byli widoczni dopiero od pewnej odległości itp). Chyba mam większą frajdę z poznawania nowych rzeczy niż z samej gry ^^

 

Kod "AI" wrogów jest bardzo niedopracowany i prosty (bo na podstawie przykładu z path_add()). Co ja mowie - większość jest na podstawie przykładów ^^ Ale tak to juz jest jak się nie do końca potrafi ^^

 

Wprowadziłem lekkie poprawki (fullscreen itp) - link ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc... Gra jest na średnim poziomie. Nawet wciąga na chwilę lecz denerwujące jest takie małe okienko, zrób tą grę na pełny ekran to będzie o wiele lepiej. Grafika na wysokim poziomie.

Grafika: 4/5

Muzyka: 3/5

Fabuła: 3/5

Grywalność: 4/5

Sterowanie: 3/5

Ogółem: 3/5 (mogło byś lepiej gdyby było na cały ekran)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

unexpected error czy jakoś tak jak odpaliłem,co to?

To znaczy: "Nieoczekiwany błąd". Jak gra korzysta z surfaces to pewnie uzywa ich albo za duzo, albo o zbyt duzych rozmiarach jak na pamiec twojej karty graficznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robil w GM 7 to sie nie dziwie ze na nie kazdym dziala. Zreszta nie gra szajs a sprzet bo jak mowie - wina karty graficznej, jesli zalezy od surfaces ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest dowód na to że dobrze wykorzystane przykłady nie będą wypominane jako wady gry :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 13 lat później...

Taka ciekawostka, która nikogo nie będzie interesować.
Jak widać po datach powyższą grę robiłem w 2009. To było jeszcze w starej wersji GM. 

Po kilku latach postanowiłem hobbistycznie jeszcze raz się z nią zmierzyć. Problem był taki, że miałem tylko pojedyncze exe z grą, która wywalała błąd w 2 levelu. Z pomocą przyszedł jakiś extraktor, który kiedyś znalazłem na necie. Udało mi się wyeksportować assety i kod, ale niestety po odpaleniu na nowym GM kod rzucał kilka tysięcy błędów. Postanowiłem to uporządkować, a przy okazji podszlifować nieco grafikę.

Stara wersja:
 


Nowsza wersja:


W międzyczasie w ramach treningu przepisałem większość projektu na Godot.

Kolejne newsy za 10 lat

  • Super (+1) 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...