Skocz do zawartości

GML a C++


zbysheck

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem sobie ostatnio szybki kurs c++ i jako tako sobie już w nim radzę, ale chciałem poznać "na nowo" gamemakera =)

 

I tu pojawia się pytanie czy są gdzieś jakos pobieżnie wyjaśnione różnice między c++ a gmlem, bo widzę że składnia jest bardzoż podobna tylko kosmetyczne zmiany widzę (np pętla do...while w gmlu to do...until)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobienstwo jest w tym co napisales czyli te petle itp, ale rownie dobrze mozesz powiedziec ze GML jest podobny do pascala, bo tez przyjmuje przypisywanie typu zmienna := 5

Ale jak ktos umie GML, to potem latwo uczyc sie C czy cos tam :P (przynajmniej ja tak mam xD) bo sa niewielkie zmiany, ale juz ktos wie jak uzywac petli, gdzie wstawiac else i tego typu rzeczy.

GML pokazuje ogolnie na czym to wszystko polega, o! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up: O_O! Nie wiedziałem :D

 

Czyli w GML można pisać tak jak w Delphi lub C++, kropka.

 

Różnica polega na tym, że nie ma tych funkcji z C++ w GML (albo z Delphi). Do tego MO nie przewidział, że niektórzy są pr0 i chcą wydawać polecenia preprocesorowi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
@Up: O_O! Nie wiedziałem :D

 

Czyli w GML można pisać tak jak w Delphi lub C++, kropka.

 

Różnica polega na tym, że nie ma tych funkcji z C++ w GML (albo z Delphi). Do tego MO nie przewidział, że niektórzy są pr0 i chcą wydawać polecenia preprocesorowi :P

 

Przewidział, dla tego zostawił opcję dodawania DLLi, a GML to tylko rozszerzenie możliwości Game Makera. Przecież nikt nie mówił, że GM to profesjonalne narzędzie do tworzenia gier, ale to prosty do opanowania acz niezbyt optymalny silnik do tworzenia gier. Nic więcej.

Tak naprawdę z uzyciem większosci DLLi 3d do game makera można by też robić gry 3d dużo bardziej optymalne w C++, bez jakichś większych trudności (hm, w sumie czemu na to nie wpadłem wcześniej :P), chociaż wiele podstawowych funkcji trzeba będzie sobie zrobić samemu - reszta ograniczy się tak samo jak w GMLu do wywołania funkcji z DLLa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największa różnica między GML a C++ to że się inaczej nazywają i nie mają zmiennych jak int... a tak w ogóle GML przecierz bazuje na C++ :)

 

Nie można powiedzieć, że GML bazuje na C++ bo można też pisać w nim używając składni z Delphi. GML ma zmienne int itp. tylko nie trzeba określać typu danej zmiennej.

 

EDIT: ups wyżej już ktoś o tym pisał, moja wina nie zauważyłem. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML ma zmienne int

tak gwoli ścisłości: GM bazuje na typach double (real) i char* (string) a jak wiadomo obliczenia na tych typach są obciążające (patrząc z makroperspektywy) i dla tego krótko mówiąc GM muli ;/ Z chęcią już sam zrobie GMa w c++ bo to co jest to jest śmieszne ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...