zbysheck Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Zrobiłem sobie ostatnio szybki kurs c++ i jako tako sobie już w nim radzę, ale chciałem poznać "na nowo" gamemakera =) I tu pojawia się pytanie czy są gdzieś jakos pobieżnie wyjaśnione różnice między c++ a gmlem, bo widzę że składnia jest bardzoż podobna tylko kosmetyczne zmiany widzę (np pętla do...while w gmlu to do...until) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 czemu? w gml też masz while. :P i też masz do unil. najlepiej poczytaj helpa. Bo nikt takich różnic nie punktuje ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Pomocne materiały: https://gmclan.org/index.php?czytajart=34 https://gmclan.org/index.php?czytajart=43 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bassmaster Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 GML A c++ to duża różnica. Chociaż przepisywują GM do C++ to nie ma tam C++ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Podobienstwo jest w tym co napisales czyli te petle itp, ale rownie dobrze mozesz powiedziec ze GML jest podobny do pascala, bo tez przyjmuje przypisywanie typu zmienna := 5 Ale jak ktos umie GML, to potem latwo uczyc sie C czy cos tam :P (przynajmniej ja tak mam xD) bo sa niewielkie zmiany, ale juz ktos wie jak uzywac petli, gdzie wstawiac else i tego typu rzeczy. GML pokazuje ogolnie na czym to wszystko polega, o! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 @up: W GML operatorem przypisania jest "=" bez dwukropka. I masz rację: pętle + bloki warunkowe to podstawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 @Matthew Ale := tez dziala, chodzilo mi o to ze rozne sposoby dzialaja :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 @Up: O_O! Nie wiedziałem :D Czyli w GML można pisać tak jak w Delphi lub C++, kropka. Różnica polega na tym, że nie ma tych funkcji z C++ w GML (albo z Delphi). Do tego MO nie przewidział, że niektórzy są pr0 i chcą wydawać polecenia preprocesorowi :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Października 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 @Up: O_O! Nie wiedziałem :D Czyli w GML można pisać tak jak w Delphi lub C++, kropka. Różnica polega na tym, że nie ma tych funkcji z C++ w GML (albo z Delphi). Do tego MO nie przewidział, że niektórzy są pr0 i chcą wydawać polecenia preprocesorowi :P Przewidział, dla tego zostawił opcję dodawania DLLi, a GML to tylko rozszerzenie możliwości Game Makera. Przecież nikt nie mówił, że GM to profesjonalne narzędzie do tworzenia gier, ale to prosty do opanowania acz niezbyt optymalny silnik do tworzenia gier. Nic więcej. Tak naprawdę z uzyciem większosci DLLi 3d do game makera można by też robić gry 3d dużo bardziej optymalne w C++, bez jakichś większych trudności (hm, w sumie czemu na to nie wpadłem wcześniej :P), chociaż wiele podstawowych funkcji trzeba będzie sobie zrobić samemu - reszta ograniczy się tak samo jak w GMLu do wywołania funkcji z DLLa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Największa różnica między GML a C++ to że się inaczej nazywają i nie mają zmiennych jak int... a tak w ogóle GML przecierz bazuje na C++ :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Największa różnica między GML a C++ to że się inaczej nazywają i nie mają zmiennych jak int Failed... Wyjdź, Czyli według Ciebie GM i C++ to to samo, tylko z inną nazwą? A co do zmiennych, to w gmie po prostu nie musisz wstępnie deklarować ich typu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programista Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Panowie różnica jest wielka :P. Tylko powierzchownie C++ wydaje się taki podobny do gml :) . Fakt niektóre funkcje i pętle są wręcz takie same, ale to tylko mała część całego języka w którego wkład wchodzą oprócz tego np.: klasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Największa różnica między GML a C++ to że się inaczej nazywają i nie mają zmiennych jak int... a tak w ogóle GML przecierz bazuje na C++ :) Nie można powiedzieć, że GML bazuje na C++ bo można też pisać w nim używając składni z Delphi. GML ma zmienne int itp. tylko nie trzeba określać typu danej zmiennej. EDIT: ups wyżej już ktoś o tym pisał, moja wina nie zauważyłem. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 GML ma zmienne int tak gwoli ścisłości: GM bazuje na typach double (real) i char* (string) a jak wiadomo obliczenia na tych typach są obciążające (patrząc z makroperspektywy) i dla tego krótko mówiąc GM muli ;/ Z chęcią już sam zrobie GMa w c++ bo to co jest to jest śmieszne ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się