Skocz do zawartości

Alien Territory [AT]


gnysek

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się Borek, jak rozwiązujesz problem ustawiania rodzaju ścian (zakrętów, prostych, itp.). Na screenie widać tylko kostki niepołączone ze sobą, na filmach widać połączone ściany. Mam nadzieję, że problem łączenia będzie rozwiązywany (najpóźniej) przy zapisie mapy, a nie w czasie działania gry. Po co niepotrzebnie obciążać procesor...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 638
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zrobienie takiego efektu to żaden problem (w Delphi również), pozostaje tylko kwestia, kiedy go zastosować.

Widać po przykładzie, że murki łączone są przy ich tworzeniu. Rzeczywiście, takie rozwiązanie też mogłoby być (choć można by się przyczepić do każdorazowego sprawdzania, którą grafikę wstawić, a co za tym idzie, do - zapewne niewielkiego - opóźnienia startu gry).

 

GMem się już nie interesuję, wolę "czyste" programowanie, dlatego nie widziałem przykładu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się Borek, jak rozwiązujesz problem ustawiania rodzaju ścian (zakrętów, prostych, itp.). Na screenie widać tylko kostki niepołączone ze sobą, na filmach widać połączone ściany. Mam nadzieję, że problem łączenia będzie rozwiązywany (najpóźniej) przy zapisie mapy, a nie w czasie działania gry. Po co niepotrzebnie obciążać procesor...

 

A po co obciążać wagę pliku mapy informacjami o rodzaju murów ( proste, skrzywione.. ) ? To jest obliczane w ciągu 2 sekund na starcie mapy w grze - tylko raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wyłączyć w trakcie. Co do Alienów, to uwierz mi, że 3 minuty i jest po tobie... Film jest nagrywany przeze mnie, ja już mam wprawę. Co innego jak Alienami ludzie będą grali.

Co do dźwięków, to spokojnie, nie zmuszaj mnie to powtarzania, że jest to wersja testowa i grube pliki będą pakowane na koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co obciążać wagę pliku mapy informacjami o rodzaju murów ( proste, skrzywione.. ) ? To jest obliczane w ciągu 2 sekund na starcie mapy w grze - tylko raz.

Ale po co tracić te 2 sekundy :)

Zwiększenie rozmiaru pliku będzie znikome. Licząc dla mapy 2500x2500 pikseli oraz kafla 25x25 pikseli (tu mogę się mylić co do wielkości) to mamy 100x100 kafli, czyli 10000 kafli. Jeżeli przyjąć wypełnienie mapy murem za 40% (może za dużo :)), to pozostaje jakieś 4000 kafli. Zapisanie rodzaju ściany zajmie nie więcej niż 1 bajt, co daje 4000 bajtów, czyli, w przybliżeniu, około 4KB. Przy dzisiejszych pojemnościach dysków twardych jest to wartość kompletnie niezauważalna (dla dysku 250GB - ok. 244 140 625KB - czyli jakieś 0,0000016384% pojemności). Przyjmując rozmiar mapy 200KB, to otrzymamy wzrost rozmiaru o jakieś 2%. Czy to tak dużo? :P

 

Tylko raz? - Zapewne nie, chyba przy każdym ładowaniu mapy.

 

Chyba łatwiej jest trzymać gotową do użycia mapę niż jeszcze ją przeliczać. :)

 

Może właściwie to są tylko drobnostki... :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, ale sprite ściany zawiera już wszystkie możliwości łączenia, więc łatwiej i ekonomiczniej jest zapisać rodzaj muru i stąd szybko ustalić jak ma wyglądać, aniżeli wczytać mapę (tzn. jaki obiekt gdzie ma być) i wtedy ustalać rodzaj owego muru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Czekamy aż Tymek się uwinie z pewną zmianą na stronie :P Dla tego wszystko teraz jest na odwal się trochę i tego nie poprawiamy. Pod koniec miesiąca wszystko będzie już naprawdę przejrzyste i czytelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następnym razem ( Może :P ) spróbuję jednak na moim starszym PCie, bo ten nowszy zapewne ma zawalony kurzem wentylator karty graficznej lub zwalone kodeki, a brat zazwyczaj na nim siedzi więc ja nie mam zamiaru nic reinstalować i czyścić ( Sam się niech o to troszczy :P ), oczywiście go o tym poinformuję.

Ogólnie gra nastawiła mnie pozytywnie, najgorzej jak te małe wejdą pod nogi, nie da rady się od nich odczepić, zwłaszcza gdy jest ich chociażby dwóch :P

Graficznie gra wymiata, wg. mnie jest niby podobna do Almory, ale jednak ma także i swój urok. A co do tego "twardego cienia" to nie zmieniajcie tego jakby co, bo to naprawdę fajnie wygląda, wręcz jest idealne do takiej gierki. Bugów żadnych nie znalazłem, chociaż mi się cięło jak cholera :P

Więcej nie mogę już o niej nic napisać, bo za długo się nie nagrałem. Powodzenia w dalszej produkcji :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogłeś się odczepić od tych małych, bo widziałem, że nie używasz cofania "klawisz spacja" :)

Faktycznie, nie wiedziałem że można taki trik użyć w takiej sytuacji ;p

 

BTW: W końcu mamy kogoś od rysunków, na stronie przykłady :)

Właśnie popatrzyłem na te obrazki, dobre są ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

No wczoraj przetestowaliśmy w końcu UDP i jak się okazało, gra zasuwała aż miło. Tak jak wcześniej moje pakiety się gubiły i cięło, tak wczoraj grało mi się jakby borek siedział obok mnie i korzystalibyśmy z tej samej klawiatury i tego samego monitora :D Po prostu ZERO lagów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra już ma klienta i serwer jako oddzielna aplikacja. Nie wyobrażam sobie inaczej :)

Lobby - tak, będzie też lista serwerów. Ponadto jest już gotowy do użycia specjalny serwer dla rankingów. Każda osoba stawiając swój serwer będzie miała możliwość aktywowania globalnych statystyk. Będzie strona WWW na której dla danego serwera będą wyświetlane wyniki graczy, czyli takie statystyki: np. celność, ilość zabić, ulubiona ( najczęściej używana ) broń itp. itd.

 

Dzięki mocy UDP zliczanie takich rzeczy nie będzie problemem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm a może doczekamy się "Games for Gear Studio Live" ? :)

Jakieś specjalne unlocki za jakieś osiągnięcia czy coś w tym stylu :)

 

Edytor będzie udostępniony ? Będzie osobną aplikacją czy będzie wbudowany w grę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwowzór był genialnym odwzorowaniem Unreala jedynki, widać że brałeś z niego przykład :)

Sądząc po filmach i screenach widać że mrocznego klimatu nie zabraknie.

 

Ch3mical wydaje mi się że gracze i tak będą zadowoleni.

A Ci co lubią takie gry napewno bez edytora przeżyją.

 

Borek, dorzucisz koszulkę ? x)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...