carollo Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 Witam :thumbsup: Jak mogę zrobić Change sprite tyle że w GML? Z góry dziękuję. :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 sprite_index = nazwa; ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carollo Opublikowano 4 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 Dziękuję, bardzo mi pomogliście. A teraz, żeby nie zakładać kolejnego tematu, jak zrobić, aby wynik równania był zawsze liczbą naturalną, nawet jeżeli normalnie byłby liczbą całkowitą. Dziękuję jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 4 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 GML abs( round( x )) //jak wynik = -8,1 to zwróci 8 albo max( 0 , round( x )) // jak wynik = -8,1 to zwroci 0 nie wiem o jaki Ci dokładnie efekt chodzi :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carollo Opublikowano 4 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 Nie, chodziło mi o liczbę z ułamkiem (a gdzie ja mam to wpisać tak właściwie? :jezor: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 4 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 a zdefiniuj sobie liczbę naturalną. Jest to liczba całkowita nie ujemna. I to własnie otrzymasz. no tam gdzie chcesz tą liczbę przekształcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsukuru Opublikowano 4 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 w evencie "create" danego obiektu ;p (chyba mu o to chodzi marek) ale liczba z ulamkiem jest dobra bo naturalna przeciez nie moze byc z ulamkiem a to wlasnie zmienia zeby ona nie byla tą z ulamkiem :PP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 4 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 teoretycznie w matematyce nie ma czegoś takiego jak zamienianie "typu" liczb :P w evencie "create" danego obiektu ;p (chyba mu o to chodzi marek) ale liczba z ulamkiem jest dobra bo naturalna przeciez nie moze byc z ulamkiem a to wlasnie zmienia zeby ona nie byla tą z ulamkiem :PP chyba nie do końca. "wynik równania" czyli: GML rownanie = 0.025 - 5* sqrt( sqr( a ) - b*4.5 ) liczba_naturalna = max( 0 , round( rownanie )) Tsukuru, żeś namieszał :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harrrry Opublikowano 4 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 I nie random tylko round / floor / ceil :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carollo Opublikowano 5 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 zadziałało. Najpierw użyłem GML max( 0, random(rownanie)); lecz nic nie dało. Lecz później wstukałem GML max( 0, ceil(rownanie)); i zamiast na ekranie pokazywać się wynik 23,768 pokazywało samo 23, tylko szkoda, że nie przybliża tego jak powinno być w matematyce (24). Ale tak też może być (gracz i tak nie wie, jaka była liczba :twisted: ). Wiem, że moje pytania są coraz dziwniejsze :unsure: ale, jak zrobić, że by np. jak zrobić draw_sprite() (czy jakoś tak, muszę sprawdzić :jezor: ) to po jakiejś akcji (np. po przesunięciu myszki nad inne pole) pokazywał się inny sprajt od tego teraźniejszego? (może jest to proste jak drut, ale, no cóż... :unsure: ). Nie wiem ile jeszcze razy będę dziękował :jezor: ale i tak: "z góry dziękuję za pomoc" :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 zamiast ceil daj round. if( coś tam coś ) sprite_index = jakis_sprite else if ( coś innego ) sprite_index = inny_sprite itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 zadziałało. Najpierw użyłem GML max( 0, random(rownanie)); lol nie random tylko round! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carollo Opublikowano 5 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 @Marek.S A jak zrobić, żeby ten sprite zniknął? zadziałało. Najpierw użyłem GML max( 0, random(rownanie)); lol nie random tylko round! Na początku użyłem tego, ale zmieniłem na ceil. Teraz zmieniam na round. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 GML sprite_index = -1 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 albo cały obiekt: instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Października 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 albo visible = false; Ale wtedy wszystkie eventy Draw przestaną działac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carollo Opublikowano 19 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 znowu źle. chciałem najpierw zrobić draw_sprite(), a później usunąć sprite'a, którego przed chwilą narysowałem np. aby narysować ramkę, a później (żeby nie przeszkadzała w grze) ją usunąć, zniszczyć, zmazać, tylko po to, żeby później znowu ją narysować, usunąć itd. PS. Nie mogłem się przez tyle czasu odezwać gdyż nie miałem dostępu do Internetu, srry :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 GML //create: pokaz=0 //w momencie kiedy ma się pokazywać ramka: pokaz=1 //w drawie: if pokaz=1 draw_rectangle(...) o to chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carollo Opublikowano 19 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Dlaczego na to nie wpadłem? :blink: To było takie łatwe... thx PS. Kurde, tekst ukrywa się pod sprite'ami! Wie ktoś jak to zmienić? Może jest coś jak zmiana warstwy rysowania tekstu i spritów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 rysuj tekst pierwszy, przed obiektami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carollo Opublikowano 19 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 nic nie działa PS. Rysowałem sprity (przy użyciu draw_sprite()) a nie obiekty :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 depth obiektu ustaw na np: -10000 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carollo Opublikowano 20 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 którego obiektu? :blink: obiektu rysującego sprity? Obydwa drawy są w jednym obiekcie :jezor: EDIT: Hmm.. chciałem sprawdzić, lecz nawet swojej gry przetestować nie mogę :jezor: staje na 'preparing sounds', chociaż nie mam żadnego dźwięku :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Obiektu na! którym ma być rysowany tekst Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carollo Opublikowano 20 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Więc tak. Zrobiłem dwa obiekty. Pierwszy miał depth 0 i rysował ramkę, drugi depth -10000 i rysował text. Zadziałało. Głębokie THX wszystkim! :thumbsup: Na mój gust temat można zamknąć, więc zamykam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi