Skocz do zawartości

Zablokowane "Change sprite" w kodzie


carollo

Rekomendowane odpowiedzi

teoretycznie w matematyce nie ma czegoś takiego jak zamienianie "typu" liczb :P

 

w evencie "create" danego obiektu ;p (chyba mu o to chodzi marek)

 

ale liczba z ulamkiem jest dobra bo naturalna przeciez nie moze byc z ulamkiem a to wlasnie zmienia zeby ona nie byla tą z ulamkiem :PP

 

chyba nie do końca. "wynik równania" czyli:

GML
rownanie = 0.025 - 5* sqrt( sqr( a ) - b*4.5 )

liczba_naturalna = max( 0 , round( rownanie ))

 

Tsukuru, żeś namieszał :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadziałało. Najpierw użyłem

GML
max( 0, random(rownanie));

lecz nic nie dało. Lecz później wstukałem

GML
max( 0, ceil(rownanie));

i zamiast na ekranie pokazywać się wynik 23,768 pokazywało samo 23, tylko szkoda, że nie przybliża tego jak powinno być w matematyce (24). Ale tak też może być (gracz i tak nie wie, jaka była liczba :twisted: ).

Wiem, że moje pytania są coraz dziwniejsze :unsure: ale, jak zrobić, że by np. jak zrobić draw_sprite() (czy jakoś tak, muszę sprawdzić :jezor: ) to po jakiejś akcji (np. po przesunięciu myszki nad inne pole) pokazywał się inny sprajt od tego teraźniejszego? (może jest to proste jak drut, ale, no cóż... :unsure: ). Nie wiem ile jeszcze razy będę dziękował :jezor: ale i tak: "z góry dziękuję za pomoc" :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

znowu źle.

 

chciałem najpierw zrobić draw_sprite(), a później usunąć sprite'a, którego przed chwilą narysowałem

np. aby narysować ramkę, a później (żeby nie przeszkadzała w grze) ją usunąć, zniszczyć, zmazać, tylko po to, żeby później znowu ją narysować, usunąć itd.

 

PS. Nie mogłem się przez tyle czasu odezwać gdyż nie miałem dostępu do Internetu, srry :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...