LolikZabijaka Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Cześć borykam się z problemem. Użyłem do gry przykładu gnyska "Pole tekstowe RPG" i w jednym obiekcie jest funkcja DRAW i jak włączam gre to panel mojej postaci znika i pojawia się tylko wtedy kiedy pokazuje tekst. Jak to naprawić ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 pewnie draw_sprite masz przypadkiem ustawione po warunku dla wyświetlania tekstu przekopiuj to na sam koniec/początek drawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 7 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 ale draw tekst jest w obiekcie text a draw panej w obiekcie hero Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 draw_set_alpha pewnie ustawia na zero jak textu nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 7 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 GML vx=view_xview[0]; vy=view_yview[0]; // ^^ dodatkowe zabezpieczenie gdybysmy wlaczyli viewy, jak nie ma wloczonych //i tak dziala jak nalezy //teraz malujemy tlo tekstu draw_set_alpha(alpha/2); draw_set_color(c_white); draw_rectangle(vx+20,vy+360,vx+620,vy+460,false); //teraz malujemy obwodke draw_set_alpha(alpha); draw_set_color(c_black); draw_rectangle(vx+20,vy+360,vx+620,vy+460,true); //a teraz tekst, za pomoca draw_text_ext, zeby nie wyjechal poza prawa strone draw_set_color(c_black); draw_set_font(font_text); draw_set_halign(fa_left); draw_set_valign(fa_top); draw_text_ext(vx+22,vy+480-20-100-2,string_copy(string(text),1,round(leght)),-1,596); coś takiego mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TakeThis Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 GML vx=view_xview[0]; vy=view_yview[0]; // ^^ dodatkowe zabezpieczenie gdybysmy wlaczyli viewy, jak nie ma wloczonych //i tak dziala jak nalezy //teraz malujemy tlo tekstu draw_set_alpha(alpha/2); draw_set_color(c_white); draw_rectangle(vx+20,vy+360,vx+620,vy+460,false); //teraz malujemy obwodke draw_set_alpha(alpha); draw_set_color(c_black); draw_rectangle(vx+20,vy+360,vx+620,vy+460,true); //a teraz tekst, za pomoca draw_text_ext, zeby nie wyjechal poza prawa strone draw_set_color(c_black); draw_set_font(font_text); draw_set_halign(fa_left); draw_set_valign(fa_top); draw_text_ext(vx+22,vy+480-20-100-2,string_copy(string(text),1,round(leght)),-1,596); coś takiego mam //teraz malujemy obwodke draw_set_alpha(alpha); Jaka liczba w tej zmiennej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 7 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 eee dwa ?? :D to zmienić na zero ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 właśnie jeśli było by 0 to by rysowało w pełnej przezroczystości ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 alfa może być z zakersu 0-1 alfa=0 całkowita przeźroczystość alfa=1 całkowita widoczność alfa<0 całkowita przeźroczystość alfa>1 całkowita widoczność spróbuj dać draw_set_alpha(1); na sam koniec tego kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 7 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 ok działa dzięki i zamykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi