Skocz do zawartości

Konkurencja dla GM'a??


TeoTN

Rekomendowane odpowiedzi

A ty Yoda się nie mądrz, bo z SDL zacząłeś mając niewielką wiedzę, przynajmniej na temat obiektowego programowania.

A skąd ty możesz wiedzieć? Przeglądałeś mój dysk twardy? ;X Jakoś nigdy nie prezentowałem swoich osiągnięć w C++. Chociaż fakt iż niewiele zrobiłem w C++ już świadczy o tym jak trudno napisać chociazby coś prostego w tym języku. A w GMie potrafię wiele. ( nie chwaląc się =p ).

 

A co do GM?

Składnię? ;o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

@Up: Tak, ale zauważ, że dodałem magiczne słowo "ciekawą" ;]

BTW. Chodzi mi o to, że teraz większość gier jest robiona na szybko. Spójrz na Piranha Bytes - Gothica 3 zrobili, a że gracze chcieli jak najszybciej w to pograć (bezmózdzy fani) to Piranha Bytes szybko wydało bez poważniejszych testów (pewnie testowali tylko czy gra się uruchomi). A teraz spójrz na Blizzarda - Diablo III jest robione nie wiem ile, ale i tak jeszcze nie jest dosyć dobre.

Zresztą, zobacz Magi robione 1-2 lata, a crapy noobów/newbiech robione w ciągu paru godzin z poradnika ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oczywiście też nie, ale jak widzę co pisze np. Harv to mnie głowa boli :/ .

Grozisz mi?

Chodziło mi o to, ze w KAŻDYM wieku mozna zaczac sie uczyc C++, tylko trzeba miec do tego głowe, bo przeciez 5-letnie dziecko nie odpali nawet internetu/nie zainstaluje IDE.

@2XUP: taki z ciebie fan, a niewiedz ile Diablo III było robione >:o 4 lata, maja praktycznie zrobione mniej niz 1/4, wiec to bardzo mało w takim czasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harv, kończ z tym "slangiem" plax, bo patrzeć nie mogę na twe posty. Niestety, nie masz racji, z wiekiem przychodzi doświadczenie, ale nie zawsze ma on znaczenie.

 

@Yoda Właśnie składnię nie do końca, i ten temat cały czas jest wałkowany. A twój dysk przeglądałem razem z Bagnem :] .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sobie zlobie w sraczu gielke, nie opublikuje jej i powiem wam czy lepiel mi siem robi w GM czy w GM.

i bedem siem dobrze bawil tworzac gielke, bo zeby cos ocenic czeba to wyprobowac :bye1:

A teraz p0dr0f!0nk4 dla fas, i de umyć rączki, potem zjem obiadek hi hi hi i pogram sobie w tibje i bede o 20:00 na forku hi hi hi. KOffam kfiatki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pental, użyje tekstu dziadka z sygnaturki.

 

WON DO LASU.

 

Przestań mówić że jesteś fajny i nie jesteś noobem jak inne 10-latki.

 

Ostatecznie, po przeczytaniu waszych postów, wybieram C++.

 

Aha i spójrzmy na to jeszcze inaczej, CZY znajdziecie prace ze znajomością GameMakera? Odpowiedź brzmi NIE, a z C++ TAK, i do tego jak będziesz dobry wyysokie zarobki.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha... Jak przeczytałem twój post omal nie spadłem z krzesła :D . Nie mogę się powstrzymać - uznam to jako wyzwanie, może mały konkurs na temat programowania :) ? Idiotyczny post.

 

Patrząc na twoje tematy niedobrze mi się robi. Nie znasz się - to się nie udzielaj. Nie masz przyszłości. Mam pomysł, jakiś ciekawy algorytm napisany w danym języku (nawet GML). Podejmiesz się wyzwania :) ?

 

I gówno prawda to co piszesz, nie trzeba się znać ani pisać w C++, w życiu liczy się spryt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawe te twoje Złote Myśli, Pental. Chyba zacznę je zapisywać.

Aha i spójrzmy na to jeszcze inaczej, CZY znajdziecie prace ze znajomością GameMakera? Odpowiedź brzmi NIE, a z C++ TAK, i do tego jak będziesz dobry wyysokie zarobki.
GM może być bardzo dobrą podstawą do nauczenia się C++ i w ogóle nauki programowania. :) To oczywiste, że wpisu w CV "umiem pisać gry w Game Makerze" nikt raczej nie weźmie na poważnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pental, użyje tekstu dziadka z sygnaturki.

 

WON DO LASU.

 

Przestań mówić że jesteś fajny i nie jesteś noobem jak inne 10-latki.

 

Ostatecznie, po przeczytaniu waszych postów, wybieram C++.

 

Aha i spójrzmy na to jeszcze inaczej, CZY znajdziecie prace ze znajomością GameMakera? Odpowiedź brzmi NIE, a z C++ TAK, i do tego jak będziesz dobry wyysokie zarobki.

 

Pozdrawiam

Tak, C++ jest profesjonalny, bardziej znany niz gm. Ale nawet z tym nieszczesnym Game Makerem mozesz daleko zajsc (TeeGee zarabia na swoich wytworach, ktore sa pisane w gm :o)

Poza tym, w gmie masz mase gotowych funkcji, ktore w C++ by zajely kilka(nascie? dziesiat?) razy wiecej (nie upieram sie bo przyznaje - nie znam sie na c++)

 

Ja bym wybral GM :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie wiem o co wy się spieracie...jedni wolą GM drudzy c++.Jeżeli ktoś chce robić dłużej to niech robi w c++.Tyle że do c++ to trzeba mieć jeszcze całkiem pokaźną wiedzę.A co do tego że nie znajdziesz pracy znając GM to naprawdę...ludzie robią w GM dla przyjemności a c++ rzeczywiście uczą się po to rzeby znależć pracę no bo na tym wszystko się opiera.A jak ktoś jest kozak to nie pisze w kodzie maszynowym....

 

PS:ja polecam tym "programistom" SDL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo o Scratchu nie ma nic do mówienia, a ciekawy temat wyszedł.

Ja tam parę rzeczy od siebie wtrącę:

C++ i GM nie można tak dokładnie porównywać czy jest prostszy czy trudniejszy, bo GM to program, a C++ to język programowania. Racja, w czystym C++ to zanim byś napisał system wyświetlania korzystając z podstawowych funkcji tylko to by zajęło wieki. Ale, przecież są biblioteki o wiele przyśpieszające prace, czy to odpowiadające za wyświetlanie grafiki czy odtwarzanie dźwięku (SDL, Allegro) czy pełne frameworki (PopCap Framework), dzięki czemu ma się duże pole do wyboru w kwestiach wydajności i co się wydaje prostsze. Napisanie kodu poruszającego się ludzika ogranicza się do stworzenia odpowiedniej klasy z różnymi funkcjami, z czego większość odpowiada za rysowanie (czyszczenie ekranu, odświeżanie, rysowanie postaci), a tylko jedna za właściwe przesuwanie. System kolizji to żaden problem w erze silników fizycznych czy gotowych algorytmów na sprawdzanie kolizji, jednak zawsze to wszystko jest większą pracą niż w Game Maker. Jednak, tak to jest zawsze, że jak korzystamy z czegoś co odwala za nas ponad połowę roboty, to że zawsze na czymś tracimy, w tym przypadku na wydajności. Można to porównać do edytorów WYSIWYG stron internetowych, które umożliwiają proste stworzenie strony internetowej kosztem dużo większego rozmiaru pliku HTML niż przy zwykłym pisaniu strony, bądź niezgodnością ze standardami (patrz Frontpage). Zresztą, inna sprawa jest taka, że Game Maker został stworzony dla ludzi, dla których tworzenie gier to HOBBY a nie PRACA. Jak hobbystycznie lubisz robić swetry to nie kupujesz całej fabryki z maszynami, tylko druty i motki wełny. Tak samo jest z tworzeniem gier - jak jest to czysto hobbystyczne, dla zabicia nudy, czy do realizacji swoich marzeń, to wystarcza w zupełności takie narzędzie. Logicznym jest to, że pracując gdzieś w firmie programującej gry nie zaznamy Game Makera, tylko C++, bądź inny język programowania (a inne się liczą chociaż w game makingu?), bo tam już tworzenie gier jest w pełni profesjonalne, więc nikt nie będzie tam korzystał z programu dla hobbystów. Zresztą, inna sprawa dlaczego się używa Game Makera w zastosowaniach hobbystycznych, to oszczędność czasu. W grach robionych przez hobbystów zazwyczaj liczy się dobry pomysł, a żeby go łatwo zrealizować i nie zniechęcić się, to jest w sam raz taki program. Tworząc w Game Maker można bardziej skupić się na dopieszczaniu pomysłu, niż na samym fakcie programowania. A co do tej dyskusji związanej z C++ to można wspomnieć, że GML może być świetną odskocznią na języki programowania, bo wymaga on LOGICZNEGO MYŚLENIA, czyli tego co w programowaniu najważniejsze. Posiada też świetną dokumentację, której nic zarzucić nie można (jedynie PHP ma równie dobrą dokumentację, a nawet lepszą) i ktoś kto nie idzie z pierwszym lepszym pytaniem na forum lub na gg, to zacznie korzystać z niej i przy okazji nabierze zdolności studiowania dokumentacji, która też się bardzo przydaje w programowaniu. A poza tym, składnie GML i C++a są bardzo do siebie podobne, tylko w GML nie podoba mi się że jest ona takim mixem składni C++ i Pascala, gdzie można pisać w cały świat. Nawet brak średników na końcu linii nie jest uznawany za błąd. To są wady GMLa, ale kto się będzie chciał odbić od niego na inny język, to zrobi to z łatwością.

 

Sorka, jeżeli coś zagmatwałem, ale przelewałem wszystkie swoje myśli na klawiaturę bezpośrednio.

 

EDIT: Yoda, skąd wiedziałeś ;[ .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Nieźle, nieźle... 5 z dwoma.

 

Czyli wychodzi na to, że mamy olać C++, bo w nim wszystko pisze się dłużej i w ogóle to shit. Czy wy nie próbujecie przypadkiem zniechęcić do C++? Tak to wygląda. Lepiej tego nie róbcie, bo się uczę i nie chcę się zniechęcać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Nieźle, nieźle... 5 z dwoma.

 

Czyli wychodzi na to, że mamy olać C++, bo w nim wszystko pisze się dłużej i w ogóle to shit. Czy wy nie próbujecie przypadkiem zniechęcić do C++? Tak to wygląda. Lepiej tego nie róbcie, bo się uczę i nie chcę się zniechęcać.

 

Ależ skąd. C++ to superowy i w ogóle najlepszy język programowania. Znając to dostaniesz robote wszędzie nawet w fabryce bananów jako programista maszyn. Twoi rodzice powinni być z ciebie dumni, że postanowiłeś się nauczyć C++'a. Ucz się pilnie przez całe ranki. Ja się nie umiem za to zabrać i po kwadransie nauki wyłączam kurs, ale taki twardziel jak ty (Rambo, Rocky, Terminator, McClane, Predator, Riggs, Power Ranger, Chuck Norris ) komputera, dasz se z tym radę. Wierzę w Ciebie :thumbsup:

GML jest dla dzieci, natomiast dla takich twardzieli jak ty jest C++

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...