Yoda Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 A ty Yoda się nie mądrz, bo z SDL zacząłeś mając niewielką wiedzę, przynajmniej na temat obiektowego programowania. A skąd ty możesz wiedzieć? Przeglądałeś mój dysk twardy? ;X Jakoś nigdy nie prezentowałem swoich osiągnięć w C++. Chociaż fakt iż niewiele zrobiłem w C++ już świadczy o tym jak trudno napisać chociazby coś prostego w tym języku. A w GMie potrafię wiele. ( nie chwaląc się =p ). A co do GM? Składnię? ;o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Długo pisaną wydajną i ciekawą grę To bardzo dużo zależy od umiejętności programisty. pisaną krótką niewydajną i ciekawą grę? Jak wyżej. E: Uważajcie bo ja wyskoczę z KonradMaker'em i będzie lepszy od GameMakera!!!111oneone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 @Up: Tak, ale zauważ, że dodałem magiczne słowo "ciekawą" ;] BTW. Chodzi mi o to, że teraz większość gier jest robiona na szybko. Spójrz na Piranha Bytes - Gothica 3 zrobili, a że gracze chcieli jak najszybciej w to pograć (bezmózdzy fani) to Piranha Bytes szybko wydało bez poważniejszych testów (pewnie testowali tylko czy gra się uruchomi). A teraz spójrz na Blizzarda - Diablo III jest robione nie wiem ile, ale i tak jeszcze nie jest dosyć dobre. Zresztą, zobacz Magi robione 1-2 lata, a crapy noobów/newbiech robione w ciągu paru godzin z poradnika ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Sądzę, że ci c++ fanatycy nie zrobili nawet jednej pożądnej gry. Robić gry w normalnym języku to nie lada sztuka - trzeba od podstaw napisać własny system kolizji, system przechowywania spritów w pamięci, ładowania map itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Ja oczywiście też nie, ale jak widzę co pisze np. Harv to mnie głowa boli :/ . Grozisz mi? Chodziło mi o to, ze w KAŻDYM wieku mozna zaczac sie uczyc C++, tylko trzeba miec do tego głowe, bo przeciez 5-letnie dziecko nie odpali nawet internetu/nie zainstaluje IDE. @2XUP: taki z ciebie fan, a niewiedz ile Diablo III było robione >:o 4 lata, maja praktycznie zrobione mniej niz 1/4, wiec to bardzo mało w takim czasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Grozisz mi? Tak grozi ci. lol. Powiedz mi gdzie on ci tam zagroził? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 @Harv: Nie jestem fanem Diablo, więc nie wiem. @Dziadek: Jakich fanatyków masz na myśli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 hardcore nie disco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Harv, kończ z tym "slangiem" plax, bo patrzeć nie mogę na twe posty. Niestety, nie masz racji, z wiekiem przychodzi doświadczenie, ale nie zawsze ma on znaczenie. @Yoda Właśnie składnię nie do końca, i ten temat cały czas jest wałkowany. A twój dysk przeglądałem razem z Bagnem :] . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 ROFL, czyli sadzisz, ze jezeli ktos nie miał stycznosci z programowaniem w wieku przypusmy 40 lat bedzie znal na pamiec C++? Bo to wynika z twojego postu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lollus Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 A ja sobie zlobie w sraczu gielke, nie opublikuje jej i powiem wam czy lepiel mi siem robi w GM czy w GM. i bedem siem dobrze bawil tworzac gielke, bo zeby cos ocenic czeba to wyprobowac :bye1: A teraz p0dr0f!0nk4 dla fas, i de umyć rączki, potem zjem obiadek hi hi hi i pogram sobie w tibje i bede o 20:00 na forku hi hi hi. KOffam kfiatki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 A może pan z łaski swej przeczyta jeszcze raz moje posty -.-' . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lollus Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 UP:Ja czy Harv, czy kto inny? I właśnie dlatego nie lubie for dyskusyjnych. Zawsze się wadzicie nawet o pierdoły :angry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Harv, przez omijanie postów wciąż wałkujemy ten temat... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tidimel Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Pental, użyje tekstu dziadka z sygnaturki. WON DO LASU. Przestań mówić że jesteś fajny i nie jesteś noobem jak inne 10-latki. Ostatecznie, po przeczytaniu waszych postów, wybieram C++. Aha i spójrzmy na to jeszcze inaczej, CZY znajdziecie prace ze znajomością GameMakera? Odpowiedź brzmi NIE, a z C++ TAK, i do tego jak będziesz dobry wyysokie zarobki. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Haha... Jak przeczytałem twój post omal nie spadłem z krzesła :D . Nie mogę się powstrzymać - uznam to jako wyzwanie, może mały konkurs na temat programowania :) ? Idiotyczny post. Patrząc na twoje tematy niedobrze mi się robi. Nie znasz się - to się nie udzielaj. Nie masz przyszłości. Mam pomysł, jakiś ciekawy algorytm napisany w danym języku (nawet GML). Podejmiesz się wyzwania :) ? I gówno prawda to co piszesz, nie trzeba się znać ani pisać w C++, w życiu liczy się spryt... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Bardzo ciekawe te twoje Złote Myśli, Pental. Chyba zacznę je zapisywać. Aha i spójrzmy na to jeszcze inaczej, CZY znajdziecie prace ze znajomością GameMakera? Odpowiedź brzmi NIE, a z C++ TAK, i do tego jak będziesz dobry wyysokie zarobki.GM może być bardzo dobrą podstawą do nauczenia się C++ i w ogóle nauki programowania. :) To oczywiste, że wpisu w CV "umiem pisać gry w Game Makerze" nikt raczej nie weźmie na poważnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Pental, użyje tekstu dziadka z sygnaturki. WON DO LASU. Przestań mówić że jesteś fajny i nie jesteś noobem jak inne 10-latki. Ostatecznie, po przeczytaniu waszych postów, wybieram C++. Aha i spójrzmy na to jeszcze inaczej, CZY znajdziecie prace ze znajomością GameMakera? Odpowiedź brzmi NIE, a z C++ TAK, i do tego jak będziesz dobry wyysokie zarobki. Pozdrawiam Tak, C++ jest profesjonalny, bardziej znany niz gm. Ale nawet z tym nieszczesnym Game Makerem mozesz daleko zajsc (TeeGee zarabia na swoich wytworach, ktore sa pisane w gm :o) Poza tym, w gmie masz mase gotowych funkcji, ktore w C++ by zajely kilka(nascie? dziesiat?) razy wiecej (nie upieram sie bo przyznaje - nie znam sie na c++) Ja bym wybral GM :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 @Maximal Proszę bardzo, możesz nawet założyć odpowiedni temat. Na prawdę, nudzisz się, pograj w bierki z Firemarkiem czy cuś, a nie się nad innymi użalasz. Na prawdę, w tym temacie ośmieszasz się swoimi wypowiedziami. Ale nieważne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borubarartur Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 A ja nie wiem o co wy się spieracie...jedni wolą GM drudzy c++.Jeżeli ktoś chce robić dłużej to niech robi w c++.Tyle że do c++ to trzeba mieć jeszcze całkiem pokaźną wiedzę.A co do tego że nie znajdziesz pracy znając GM to naprawdę...ludzie robią w GM dla przyjemności a c++ rzeczywiście uczą się po to rzeby znależć pracę no bo na tym wszystko się opiera.A jak ktoś jest kozak to nie pisze w kodzie maszynowym.... PS:ja polecam tym "programistom" SDL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Logomocja jest najprostsza, i mozna faajne gry robic, lecz 3d nie ma :P :lol2: TAki zarcik... Mi sie wydaje ze quest 3d jest najlepszy jesli do 3d a gm jesli do 2d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 ja polecam tym "programistom" SDL A ja Direct3D lub OpenGL'a @Pental: Nie obrażaj Maximala Ps. Czy to nie jest spam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borubarartur Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 O LUDZIE!!!!!My tu gadu gadu a ten temat jest przecież o konkurencji dla GM którą niby ma być ten scratch czy jakoś tak...a tu wszyscy się obrażają i wyzywają w czym to lepiej się gry robi...no cóż Polacy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 @Pental: Nie obrażaj Maximala :( Dyskusja bez celu, koniec tematu. Co do mojego wieku, to zacytuję bohatera z filmu piątek: Mogli by tam nasrać i napisać gówno po łacinie, a i tak 50% społeczeństwa myła by tym zęby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Właśnie - cicho już dzieci, nie kłócić się. O żesz, Marmot w temacie - zaraz walnie wypracowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Bo o Scratchu nie ma nic do mówienia, a ciekawy temat wyszedł. Ja tam parę rzeczy od siebie wtrącę: C++ i GM nie można tak dokładnie porównywać czy jest prostszy czy trudniejszy, bo GM to program, a C++ to język programowania. Racja, w czystym C++ to zanim byś napisał system wyświetlania korzystając z podstawowych funkcji tylko to by zajęło wieki. Ale, przecież są biblioteki o wiele przyśpieszające prace, czy to odpowiadające za wyświetlanie grafiki czy odtwarzanie dźwięku (SDL, Allegro) czy pełne frameworki (PopCap Framework), dzięki czemu ma się duże pole do wyboru w kwestiach wydajności i co się wydaje prostsze. Napisanie kodu poruszającego się ludzika ogranicza się do stworzenia odpowiedniej klasy z różnymi funkcjami, z czego większość odpowiada za rysowanie (czyszczenie ekranu, odświeżanie, rysowanie postaci), a tylko jedna za właściwe przesuwanie. System kolizji to żaden problem w erze silników fizycznych czy gotowych algorytmów na sprawdzanie kolizji, jednak zawsze to wszystko jest większą pracą niż w Game Maker. Jednak, tak to jest zawsze, że jak korzystamy z czegoś co odwala za nas ponad połowę roboty, to że zawsze na czymś tracimy, w tym przypadku na wydajności. Można to porównać do edytorów WYSIWYG stron internetowych, które umożliwiają proste stworzenie strony internetowej kosztem dużo większego rozmiaru pliku HTML niż przy zwykłym pisaniu strony, bądź niezgodnością ze standardami (patrz Frontpage). Zresztą, inna sprawa jest taka, że Game Maker został stworzony dla ludzi, dla których tworzenie gier to HOBBY a nie PRACA. Jak hobbystycznie lubisz robić swetry to nie kupujesz całej fabryki z maszynami, tylko druty i motki wełny. Tak samo jest z tworzeniem gier - jak jest to czysto hobbystyczne, dla zabicia nudy, czy do realizacji swoich marzeń, to wystarcza w zupełności takie narzędzie. Logicznym jest to, że pracując gdzieś w firmie programującej gry nie zaznamy Game Makera, tylko C++, bądź inny język programowania (a inne się liczą chociaż w game makingu?), bo tam już tworzenie gier jest w pełni profesjonalne, więc nikt nie będzie tam korzystał z programu dla hobbystów. Zresztą, inna sprawa dlaczego się używa Game Makera w zastosowaniach hobbystycznych, to oszczędność czasu. W grach robionych przez hobbystów zazwyczaj liczy się dobry pomysł, a żeby go łatwo zrealizować i nie zniechęcić się, to jest w sam raz taki program. Tworząc w Game Maker można bardziej skupić się na dopieszczaniu pomysłu, niż na samym fakcie programowania. A co do tej dyskusji związanej z C++ to można wspomnieć, że GML może być świetną odskocznią na języki programowania, bo wymaga on LOGICZNEGO MYŚLENIA, czyli tego co w programowaniu najważniejsze. Posiada też świetną dokumentację, której nic zarzucić nie można (jedynie PHP ma równie dobrą dokumentację, a nawet lepszą) i ktoś kto nie idzie z pierwszym lepszym pytaniem na forum lub na gg, to zacznie korzystać z niej i przy okazji nabierze zdolności studiowania dokumentacji, która też się bardzo przydaje w programowaniu. A poza tym, składnie GML i C++a są bardzo do siebie podobne, tylko w GML nie podoba mi się że jest ona takim mixem składni C++ i Pascala, gdzie można pisać w cały świat. Nawet brak średników na końcu linii nie jest uznawany za błąd. To są wady GMLa, ale kto się będzie chciał odbić od niego na inny język, to zrobi to z łatwością. Sorka, jeżeli coś zagmatwałem, ale przelewałem wszystkie swoje myśli na klawiaturę bezpośrednio. EDIT: Yoda, skąd wiedziałeś ;[ . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Ahaha ale wypracowanko. Marmot chyba najdłuższe w tym miesiącu. Pokaz pani od polskiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Hmm... Nieźle, nieźle... 5 z dwoma. Czyli wychodzi na to, że mamy olać C++, bo w nim wszystko pisze się dłużej i w ogóle to shit. Czy wy nie próbujecie przypadkiem zniechęcić do C++? Tak to wygląda. Lepiej tego nie róbcie, bo się uczę i nie chcę się zniechęcać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lollus Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Hmm... Nieźle, nieźle... 5 z dwoma. Czyli wychodzi na to, że mamy olać C++, bo w nim wszystko pisze się dłużej i w ogóle to shit. Czy wy nie próbujecie przypadkiem zniechęcić do C++? Tak to wygląda. Lepiej tego nie róbcie, bo się uczę i nie chcę się zniechęcać. Ależ skąd. C++ to superowy i w ogóle najlepszy język programowania. Znając to dostaniesz robote wszędzie nawet w fabryce bananów jako programista maszyn. Twoi rodzice powinni być z ciebie dumni, że postanowiłeś się nauczyć C++'a. Ucz się pilnie przez całe ranki. Ja się nie umiem za to zabrać i po kwadransie nauki wyłączam kurs, ale taki twardziel jak ty (Rambo, Rocky, Terminator, McClane, Predator, Riggs, Power Ranger, Chuck Norris ) komputera, dasz se z tym radę. Wierzę w Ciebie :thumbsup: GML jest dla dzieci, natomiast dla takich twardzieli jak ty jest C++ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Po prostu, C++ się nie nadaje dla tych, dla których tworzenie gier to tylko hobby, bo sobie dowalają kilkakrotnie więcej roboty na robienie różnych pierdół, jednak przy dobrym napisaniu kodu, mogą osiągnąć o wiele więcej. Coś za coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się