Skocz do zawartości

Hidden Swords [ RPG ]


Borek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 352
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...

Niestety mam problem ze znajdywaniem drogi przez główną postać, jeżeli zrobie dokładne odnajdywanie, to gra traci sporo FPS'ów. Teraz powstaje pytanie czy zrobić po prostu tak że tam gdzie gracz kliknie to postać idzie, a jak napotka przeszkodę to się po prostu zatrzymuje ( zyskując tym sposobem sporo FPSów ) albo opcja druga czyli sporo obliczeń ( FPS'y spadają drastycznie ) ale postać odnajduje prawidłowo drogę. Jak myślicie ? może macie jakieś ciekawe pomysły na odnajdywanie drogi przy czym nie obciąży to mocno GMa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ze to działa na point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);

moze zapisuj te point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);do zmiennej za kazdym razem jak klikniesz

i gdy walnie w drzewo czy cos tam to odejmuje lub dodaje do direction 90 i ustawia alarma na powiedzmy 30, po uplynieciu alarmu znow wraca na point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);.

W grze wyglądałoby to tak ze idzie, jak stuknie to skreca o 90 stopni i za chwile gdy jest juz z boku drzewa to znow idzie w to miejsce które wskazał gracz. hmm... słabo xD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ze to działa na point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);

moze zapisuj te point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);do zmiennej za kazdym razem jak klikniesz

i gdy walnie w drzewo czy cos tam to odejmuje lub dodaje do direction 90 i ustawia alarma na powiedzmy 30, po uplynieciu alarmu znow wraca na point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);.

W grze wyglądałoby to tak ze idzie, jak stuknie to skreca o 90 stopni i za chwile gdy jest juz z boku drzewa to znow idzie w to miejsce które wskazał gracz. hmm... słabo xD?

To dobry sposób (ja go często urzywam) ale nie w korytarzach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może macie jakieś ciekawe pomysły na odnajdywanie drogi przy czym nie obciąży to mocno GMa ?

 

Ja robiłem tak że za bohaterem idzie okrągły niewidzialny obiekt i jak coś ten obiekt napotka to bohater zmienia kierunek zależnie od miejsca zderzenia obiektu z przeszkodą i sprawdzało sie. Nie powinno to pożerać sporo fps'ów. :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdrowie wszystkich.

Jak wiecie, Hidden Swords jest bardzo dobrze sprogramowana gra (i wszystko ostatnie), nie wiem jak wy, ja bym bardzo chcial source, bym popatrzyl jak jest charakter glowny uruchomiony, i ostatnie rzeczy. Rozumiem, ze Borek nie dal source publicznie, to by to kazdy wykradal.

Jest tu taka dziwna sprawa, znalazlem na jednym foru demo gry, co ma gorsza grafike i mniej efektow, ale jest to Hidden Swords.

http://totalni.borec.cz/Rpgengine.zip

Nie mam zielonego ponieca, jak ten czlowiek uzyskal source Hidden Swords, ale wszyscy znacie, jak dzieci jak widza ze ktos cos ma, tak tez tego chcieja.

Chcial bym sie nauczyc rzeczy ktore w tym widzialem po pierwszy raz, inaczej jestem v GM moze dosyc dobry a reszte umiem sam. Jestem tu nowy, moze gdzies jest tu download tej gry w .gm6, kto wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Ten link jakoś nie działa, wrzuć te demko gdzie indziej (np na stronie głównej gmclanu masz uploader). I mogę założyć się, że to nie na podstawie źródeł Hidden Swords. Nie uwierzę póki nie zobaczę, bo znam osobiście Borka i jak nawet mi nie pokazał źródeł żadnej ze swoich gier, to wątpię by innym osobom rozdawał na lewo i prawo. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widziałem klona Hidden Swords, jest tutaj http://forums.gamemaker.nl/index.php?showt...=164214&hl=

jednak pliku do ściągnięcia już nie ma, ale są screeny. Ja wcześniej ściągałem plik źródłowy i niestety był bardzo ubogi, później się trochę wkurzyłem, bo zrobił podobnie grafę i każdy szczegół ( nawet cursor oraz to kółeczko po kliknięciu ) jak u mnie, wobec czego ludzie na forum mówili, że robie HS na jego silniku LOL. Musiałem im udowadniać tylko w ten sposób, że data założenia jego postu jest późniejsza od mojego. Jednak kod źródłowy mocno się różnił i miał dużo braków :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi się słodko na samą myśl, dostałem taką wiadomość na PM:

 

Hey,

 

I was just wondering about the status of any music in your game, Hidden Swords.

I'm a professional composer scouting the forums for games-with-promise to compose for. I would usually charge but I'm currently very interested in taking on some full-time projects (for free) and building a good repertoire.

 

I'm aware that you may already have a composer lined up, but I would appreciate it if you could consider me if you do not.

 

I have some demos if you want, quite a few on my site (http://www.robwestwoodmusic.com/) or I can send you some more 'RPG specific' demos if you wish.

 

I would be glad to be a part of this project.

 

As far as I can tell, the demo I've played needs no music to begin, but could do with something atmospheric as the game progresses.

 

Get back to me when you can,

Kind regards,

Rob Westwood.

 

Chyba z muzyką mam problem z głowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No facet niezłą i klimatyczną muzyke komponuje. Nie zastanawiałbym się nawet nad jego ofertą ... poprostu bym przyjął pomoc :D

Jak to mówił Borewicz, Porucznik - "Sie gra sie ma, hehehe"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie sam się jeszcze nie dopisałem do HS - chyba czas najwyższy :P.

 

Gierka to niby zwykły hack and slash - nic specjalnego, a jednak profesjonalne wykonanie i swego rodzaju wyczucie, czyni ją genialną.

 

Można się kłócic czy h&s to nie otrzaskany gatunek, ale jak dla mnie od diablo2 (w które ciągle pykam notabene) nic się w tym gatunku nie pojawiło. Nawet Titan Quest pozsostawia jakiś niedosyt. Jeśli się przyjrzeć scenie freeware to okazuje się, że po prostu nie ma ŻADNEGO dobrego action rpg, a na pewno żadnego lepszego niż HS.

 

Wróżę (jak wszyscy zresztą) tej grze wielki sukces i myślę, że spokojnie możesz ją sprzedawać - ja bym kupił :D. Jest to chyba najbardziej profesjonalna gra wykonana na GMie w ogóle.

 

Musze przyznać, że kiedy zapisałem się na GMClan i zobaczyłem, że HS to polska produkcja, to nagle poczułem ogromną dumę narodową :D - "Bez jaj?! - najlepsza gra na GMC to robota Polaka? Taaak!" - coś w tym stylu. Zresztą ja zawsze uważałem, że słowianie mają talent do gier (vide. genialne gry rosyjskie) tylko niestety u nas ten przemysł to kompletna klapa :(.

 

Życzę ci Borek powodzenia i chęci do ukończenia HS - przed Tobą wciąż masa roboty. Gratuluję Ci zdobycia Roba Westwooda do projektu - to go już czyni mega profesjonalnym.

 

 

 

btw: nie musisz bumpować swojego topicu na GMC - często tam bywam i możesz mi wysłać PMa, to ci wrzucę jakiś komentarz. Zawsze to lepiej wygląda, a mody na GMC potrafią zamknąć topic bez mrugnięcia okiem i lepiej ich nie wkurzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...