Skocz do zawartości

Zablokowane programowanie w 3d


Exei

Rekomendowane odpowiedzi

cześć, czy istnieje jakieś wspomaganie dla tworzenia gier 3d w game makerze?

chodzi mi głownie o jakieś edytory etc. aby móc szybko zaimportować jakieś modele ewentualnie wykonać jakieś gotowe efekty i ogólnie zautomatyzować pracę

tworzę prostą grę platformową i przydała by mi się jakaś pomoc

z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile już gier zrobiłeś 2D w GM? Jakie masz doświadczenie z tym programem? Jeżeli potrafisz już robić dosyć skomplikowane gry 2D, to jedynie wtedy zabieraj się za 3D, a jeżeli jeszcze masz problemy z prostymi lub średnio-zaawansowanymi grami 2D to potrenuj jeszcze trochę.

 

 

P.S. Masz pełno tematów na GMC do tworzenia gier w 3D, przykładów i tutków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wybaczcie ale tak sie na to patrze i to jakieś narzędzie dla amatorów

macie może bardziej profesjonalne pozycje?

 

Tzn ? Mysle ze jest wystarczajaco dobry jak na mozliwosci GM .

 

Jak nie to poszukaj sobie cos o Ultimate3D , Irrlicht .

 

Najbardziej profesjonalny do 3D to bedzie C++ nie Game Maker .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn. że oferuje mało możliwości i z tego co widzę jest tylko nakładką na niektóre funkcje game makera a reszta to po prostu proste bajery

szopka jaką co niektórzy przy niej robią jest co najmniej śmieszna

 

nie potrzebuję c++ do prostej platformówki

po za tym nie chce mi się znowu męczyć z glem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wybaczcie ale tak sie na to patrze i to jakieś narzędzie dla amatorów

macie może bardziej profesjonalne pozycje?

Sam pan jestes amator.. -.- Chcesz byc profesionalista to dorosnij do tego.

 

tzn. że oferuje mało możliwości i z tego co widzę jest tylko nakładką na niektóre funkcje game makera a reszta to po prostu proste bajery

Powiedzial co wiedzial - z XenoNa jest taka nakladka jak ze styropianu beton. Ta twoja 'nakladka' to funkcje starej wersji ktore tam dolaczylem.

 

szopka jaką co niektórzy przy niej robią jest co najmniej śmieszna

nie potrzebuję c++ do prostej platformówki

po za tym nie chce mi się znowu męczyć z glem

Ale to nie to samo co twoj cyrk, ze chcesz miec grafe w GM z Crysisa.. O.o

Poza tym tam jeszcze nie ma dostepnego renderingu w OGL. Nauczmy sie czytac ze zrozumieniem -.-

 

To tyle ode mnie

ΨΧΞ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybacz ale do amatora mi trochę brakuje... może tak z 5-6 lat cofania się.

i co mnie obchodzi czego nie ma co już jest mnie interesuje faktyczny stan rzeczy a to jest po prostu dla mnie śmieszne a sam zrozumiesz o co mi chodzi jak będziesz miał moje lata i moje doświadczenie. ;)

 

liczyłem trochę na większe wsparcie ale z tego co widzę to każdy przejaw krytyki nie jest miło widziany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak ci powiedzialem - GM to nie jest na razie narzedzie dla profesjonalnego 3D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Exei, skoro jesteś już tak zaawansowanym programistą 3D, to powinieneś wiedzieć, że GM jest ubogi w 3D, a PsichiX stara się poszerzać 3D w GM swoim XenoNem, więc jeżeli chcesz programować w 3D, przerzuć się na C++ i jego specjalne biblioteki do 3D.

 

 

E:

Albo najlepiej w 3D Gamemaker <joke> :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie Profesjonalisto. Tacy Profesjonaliści Jak Pan Nie Są Leniami, Którym Nie Chce Się Napisać Własnego Kodu I Sięgają Po Program Do Tworzenia Gier I Xenona, Zrzędząc Na Jego Funkcjonalność. Pan Pomyśli O Lepszym Środowisku Lub Też Przeczyta Posty, W Których Wspomniano O Innych Dodatkach Do GM.

 

(po ludzku: Nie pasuje ci Xenon? Nie pasują ci inne dodatki do GM-a? To na C++ pisz!)

 

edit po poście Ranmusa: Warn może być, ale jego treść jest conajmniej dziwna. Post jest na temat, choć może sformułowany w zły sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory, ale profesjonalistą to ty nie jesteś...

Mało tego - nawet do amatora ci brakuje.

Ja programuje od niecałych 2 lat i już biorę się za DirectX i nie uważam się

tak jak ty za "profesjonalistę". Podobno zależy to od otoczenia.

Może wśród swoich kolegów wyglądasz na profesjonalistę, ale tutaj - przykro mi - nie...

 

Co do tematu:

 

GM nie nadaje się do 3D. Ale jeśli już się decydujesz, to:

 

- Xenon, Ultimate3D

 

Co do C++, to polecam:

 

- Na początek Irrlichta lub Ogre3D(według mnie trudniejsze)

- Potem: OpenGL lub DirectX(uważam za lepszy od OGL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra widzę że lubicie tylko po ubliżać innym.

 

pisałem już że nie potrzebuję cpp do prostej platformówki i że szukam wsparcia w tworzeniu niektórych rzeczy w game makerowym 3d.

ale tutaj wszyscy chyba mają problemy z czytaniem ze zrozumieniem. :/

 

koniec tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Musialem otworzyc ten temat, zeby dodac swoje trzy grosze. Otoz wstyd mi jest w tym momencie za gmclanowiczow, yode, aom, jakluba (ostrzezenia rozdane). Normalnie jak zramolale dziady. Jezeli nie macie nic sensownego do powiedzenia, to morda w kubel... Niepotrzebnie tylko odstraszacie ludzi od serwisu.

 

Jezeli tworzy sie cos w 3D, to oczywistym jest, ze korzysta sie z edytorow modeli, plansz itd., bo zaprogramowanie tego z poziomu kodu jest strasznie meczace. Ja sam szukajac jakichs silnikow 3d np. do c++, d, czy .net, ZAWSZE patrze co jeszcze tworcy oferuja, bo takie dodatki naprawde ulatwiaja prace i pozwalaja sie skupic na logice gry, a nie kwestiach pobocznych.

 

A co do tematu, to GM do gier 3D zbytnio sie nie nadaje ze wzgledu na szybkosc, ale od biedy moze byc. Nie wiem czy warto interesowac sie dllami, ktore sa wrapperami na irrlichta itd., zalezy co kto woli. Co do edytorow, to moglby ktos podac nazwe tego importera modeli, ktory byl prezentowany na GMC. Widzialem tez edytor plansz z prosta budowa scian itd., jak w wiekowym edytorze dla silnika build (DN3D). Niestety nazwa wyleciala mi z glowy... bo ja sobie 3D w gmie glowy nie zaprzatam.

 

update:

Ten silnik dla GMa wydaje sie calkiem ciekawy: http://u3d.xinto.net/?Categorie=Downloads&...p;Style=Classic

Narzedzia dla tego silnika: http://u3d.xinto.net/?Categorie=Downloads&...p;Style=Classic

 

Na stronie sa takze tutoriale i przyklady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Nie trzeba otwierać tematu, żeby odpowiedzieć Ranmus :P

A tak do tematu wracając. Ostatnio widze, że na GMC wszyscy mają jedną poradę "radzę zacząć od FAQ" albo "jak dużo gier 2d już zrobiłeś". Jak ktoś daje pytanie, to albo podajcie mu odpowiedź (ew. link do gotowego rozwiązania które już padło + ochrzan za lenistwo), albo milczycie. A komentarze typu: "pomyśl", "poczytaj faqa" itp. chyba będzie trzeba zacząć karać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie ma problemów z czytaniem ze zrozumieniem oprócz Ciebie, napisaliśmy Ci, że GM jest ubogi w 3D i nawet nie marz o tym, że stworzysz w nim super grę 3D, ale jak ktoś już wspomniał dużo brakuje Ci do amatora...

Jeżeli uważasz się za doświadczonego programistę, to wymień co takiego potrafisz w 3D, jakie języki programowania znasz, jakie programy, kę?

 

Ja z 3D już się trochę bawię i polecam tylko C++, a najbardziej OGL(OpenGL) i DirectX...

cpp, csharp, wszelkie pascale, basic, php czy nawet jave i jsa.

nie licząc już htmlów i cssa i takich tam.

pythona też się uczyłem, ruby musnąłem.

no i nie pamiętam bym wspominał o jakiejś super produkcji.

 

dzięki ranmus no ale to tak mądry polak po szkodzie.

cześć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...