Skocz do zawartości

XenoN Core 0.7 - Shooter Game & Physic Example


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzis chce Wam oddac do rak i testowania. Nie mam teraz czasu sie rozpisac wiec oto on:

 

Download: https://gmclan.org/up1105_4_XenoN_Core_0_7_...ooter_Game.html

EXE: https://gmclan.org/up1105_4_XenoN_Core_0_7_...er_Game_EX.html

Dokumentacja: https://gmclan.org/up1105_2_XenoN_Core_v0_7...__Dokument.html

 

Engine: XenoN Core <xenon-core.yoyo.pl>

Version: 0.7.5.100

Creator: PsichiX

Owner: Public test

 

WSAD - Move

Space - Jump

Left Mouse Button - Shot (bullet)

Right Mouse Button - Alternative shot (plasma)

Middle Mouse Button / CTRL - zoom

Shift - run

 

Copyright: © 2007-2008 XenoN Core by PsichiX. All rights reserved

 

EnjoY! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy strzelaniu trochę głupi ten efekt rozrzutu celownika, bo odrzuca tylko w górę, przez co trzymając cały czas odrzuca coraz bardziej do góry. IMO powinno odrzucać z lekka w każdą stronę ;)

 

Poza tym błąd:

 

xenonerror.png

A zaraz zagłębię się w kod ;D

 

EDIT:

 

No przyznam, że pomimo powalających skryptów i masy różnych dziwnych obliczeń w nich (za wysoka jazda jak dla mnie), to sama ich obsługa(bo to nas interesuje) jest banalna ;D Bardzo fajnie po prostu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę tutaj za dużo fizyki, a to ma być przecież Physic Example! Według mnie to nie jest przykład fizyki a silnik 3D. Co to za maszyna w mieście? :P

EDIT: O, widzę jak drzewa się przewracają pod wpływem strzałów, no trochę jednak fizyki w tym jest.

Podoba mi się 5/5 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już nadmieniono, jak się daje city, to wywala:

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Step Event

for object enemy:

 

In script xenon_collision_body:

Error in code at line 1:

// argument0 - object// argument1 - x// argument2 - y// argument3 - ztemp_coll=0temp_return=falseif(place_meeting(argument1,argument2,argument0)){te

mp_id=instance_place(argument1,argument2,argument0)if((argument3-temp_id.xenon_body_z)<=temp_id.xenon_body_d)temp_coll+=1if((temp_id.xenon_body_z-argument3)<=xenon_body_d)temp_coll+=1if(temp_coll=2)temp_return=true}return(temp_return)

 

at position 233: Unknown variable xenon_body_z

Poza tym, przyznam, że specjalnego wrażenia to na mnie nie zrobiło :P . Niby silnik fizyki, ale paru rzeczy nie rozumiem -> jak podskoczę do góry, to w trakcie bycia w powietrzu, nagle mogę zacząć lecieć do przodu. Normalnie to jest niemożliwe, chyba, że ktoś Cię popchnie :P . Poza tym, to odbijanie troszkę śmieszne. Zakładam, że jesteśmy piłką ;p ? Chociaż, piłka po piasku by się tak nie odbijała, może raz by się odbiła, a potem w niego wbiła. Do tego jak dla mnie, ten dym który jest rysowanym sprite wygląda kiczowato. Z 10 lat temu takie coś by przeszło, ale nie dziś :P . Dużo ciekawszy efekt by był przy użyciu particle, bardziej rzeczywiste by było. Tak samo, po strzeleniu w piasek, dymiący piasek zrobiony przy użyciu particle wyglądałby świetnie. Już się nie czepiam tego, że nie da się drzewu zadać obrażeń, bo już bez przesady :P . A to coś w mieście to wygląda prawie tak, jak trójnogi z Wojny Światów (btw. świetny film xd ). Co do plazmy - wybuch wygląda fatalnie, jak jakaś chmurka z kreskówki i do tego jeszcze ten gradient nie najlepiej wygląda. Ogólnie wybuch - do niczego. Ale ten efekt zmiecenia drzew, to pierwsza klasa :D . Szkoda, że budynki się tak nie rozwalają ;p . Ogólnie 4/5, bo jednak sądzę, że mimo iż to jest demo, to jeszcze nie zachwyca aż tak bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizyka niepełna, parę błędów się znajdzie, ale bardzo dobre IMO.

4/5 za błędy w fizyce. Gdyby nie one, byłoby lepiej.

Ale tak bardzo nie zachwyca. Myślałem że będzie o wiele lepiej...

@Yoda: powinno odrzuca w górę tylko, bo tak, o! Nie miałeś fizyki to sie nie odzywaj ;)

@UP: Wojna Światów rox, szczególnie 2 <3

 

PMB - strzal alternatywny (plazma)

WTF? Prawy Mouse Button?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, pomysł z robotami to z wojny światów ( trzy nogi ;O ) tylko one się jakoś dziwnie zachowują... ( i latają! a przecież chodziły... ) :P

3/5 bo wielkiego wrażenia nie robi i się jeszcze przycina :P

Edit: Co do blendingu to rysuj najpierw obiekty które nie są przezroczyste, a później przezroczyste ale rysuj je po kolei w zależności od odległości do oka ( ah te buffory :) ) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się najbardziej podoba "NATURE", bo w "CITY" nic specjalnego nie ma.

Muszę się mocno przyczepić do formatowania kodu w Twoich wypocinach. Ranmus mnie za to konsekwentnie ganiał i wyszło mi na dobre, a Twój kod jest trochę, a może nawet bardzo mało czytelny.

Poza tym ok :)

 

if(z<0)

{

x=xprev

y=yprev

z=zprev

 

global.smoke_c=make_color_rgb(200,168,128)

global.smoke_z=z

global.smoke_s=smoke_s*1.25

global.smoke_a=0.5

instance_create(x,y,smoke)

 

instance_destroy()

}

 

Moim zdaniem tak jest lepiej:

 

if ( z < 0 )
    {
         x = xprev;
         y = yprev;
         z = zprev;

         global.smoke_c = make_color_rgb( 200, 168, 128 );
         global.smoke_z = z;
         global.smoke_s = smoke_s * 1.25;
         global.smoke_a = 0.5;
         instance_create( x, y, smoke );

         instance_destroy();
    }

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajne , mowie tu o nature , drzewka mi sie bardzo podobaja i ich zachowane . Szkoda , ze sa te bledy ale pewnie i tak je poprawisz.

 

Ocena to 5 bez wahania , gdyz ten przyklad Twojego silnika jest o wiele lepszy niz by tak zebrac z 5 pierwszych gier razem ostatnio dodanych na gmclanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Yoda: powinno odrzuca w górę tylko, bo tak, o! Nie miałeś fizyki to sie nie odzywaj smile2.gif

Hmmm, no wiesz gdyby tak odrzucało cały czas w górę... jak dla mnie bezsens. Może i 'fizycznie' tak jest, ale w grze powinno być to nieco uproszczone. Bo denerwujące jest to, że trzeba pchać tą myszkę na dół. Poza tym podczas strzelania broń 'trzęsie się' (w niewprawnej ręce) więc raczej powinno nią rzucać w różne strony. Ale to takie moje odczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam, że to zależy od tego, kiedy człowiek strzela. Jeżeli na wydechu to odrzuca w każdą stronę, jeżeli na wdechu w górę. Sam kiedyś strzelałem, ale to nie te czasy... Broń sie zmienia i wiadomo.

Może taki system oddechu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie! :D Ostatnio popelnilem blad bo zuploadowalem stara wersje pelna bugow. Dzis daje nowa, w ktorej teraz poprawilem trójnoga i nie tylko. Link w pierwszym poscie i tu:

https://gmclan.org/up1105_4_XenoN_Core_0_7_...ooter_Game.html

 

WSAD - Move

Space - Jump

Left Mouse Button - Shot (bullet)

Right Mouse Button - Alternative shot (plasma)

Middle Mouse Button / CTRL - zoom

Shift - run

 

W "Nature" nic sie raczej nie zmienilo, a "City" zostalo nalezycie poprawione :)

Oceniajcie teraz ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yoda, ja rozwalilem ich tak: podeszlem ich z ukrycia, potem uciekajac wstecz lub w bok strzelalem z zoomem (co by takiego rozrzutu bron nie miala) ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roboty przeciez sa latwe :P podchodze do nich i wale ppm :P caly czas sie oczywiscie ruszam (nawet bez sprintu :P) :)

 

grafa 5/5

dzwiek 5/5 (malutko ale mily dla ucha :D)

grywalnosc 4/5 (nudne troche :P)

ogolem -5/5 :)

 

psichix, wez ty sie chlopie nie marnuj tylko zrob jakies gta 5 czy cos :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie coś mogę zrobić w Blitz3d Basicu w godzinę, ale podziwiam cię za zrobienie czegoś takiego w GM

Pewnie i tak, ale ja od zawsze wole robic wszystko od podstaw sam, by wiedziec ile jestem wart. Grafika kuleje bo rendering na razie emulowany w gm wiec co sie dziwic. Poza tym zastosowalem tu hybryde 2 silnikow (starego xenona i nowego) by kolizje jakos ogarnac, bo fizyka bylaby obciazona przez ten wolny rendering gma. Ale planuje dodac obsluge fizyki w osobnym watku przez co gm nie bedzie czekac na obliczenia fizyczne (ktore sa szybkie, nawet bardzo, tylko pobieranie wartosci spowalnia gre).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...