Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 17.01.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. gnysek

    collision_circle

    Jest zasobożerne, natomiast sposób optymalizacji zależy od tego, co tam się dzieje. Nie wiemy czemu tych sprawdzeń jest tak wiele, ale skoro są co 1,5 sekundy, to zacząłbym od zastanawiania się, czy wszystkie muszą robić to w tej samej sekundzie. Może mogą robić to po kolei - w każdym kroku jeden lub kilka? 1,5 sekundy przy 60 FPS to 90 eventów step, zatem niemal wspomniana setka. Nie wiem czy to się przyda, ale podam ogólny kod na wykonywanie kodu co klatkę obrazu przez n instancji danego obiektu (w przykładzie: 3): // CREATE: obecnie = 0; ile_co_klatke = 3; // STEP: var liczba_instancji = instance_number(nazwa_obiektu); for(var i = obecnie; i < min(liczba_instancji, obecnie + ile_co_klatke); i++) { with(instance_find(nazwa_obiektu, i)) { // instance_find() pozwala wybrać n-tą instancję danego obiektu // tutaj kod, który chcemy wykonać - jesteśmy w "with", więc kod wykonuje się w kontekście wybranej instancji // może być też skrypt, lub odwołanie do eventu, np. user event tejże instancji } } obecnie = i; // ponieważ wykonało się "i++", wartość będzie o 1 większa niż mniejsza z liczb w funkcji min() // nie zwiększamy tej wartości w pętli, gdyż zaburzyłoby to wynik funkcji min() if (obecnie == liczba_instancji) { obecnie = 0; }
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...