GameMaker ma kilka funkcji związanych ze ścieżkami, możesz wykorzystać je aby "przewidzieć" pozycję po X czasie, np.:
// Ścieżki działają na wartościach od 0 (początek) do 1 (koniec)
// Dlatego na początek policzymy ile ścieżki (od 0 do 1) ludek przejdzie po 1 klatce
var path_spd = 1 / path_get_length(path_index);
// Mnożąc prędkość 1 klatki na ścieżce przez 20 możemy "przewidzieć" pozycję po 20 klatkach
var predict = path_spd * speed * 20;
// Instancje mają zmienną wbudowaną path_position
// Zwraca ona aktualną pozycję instancji na ścieżce (od 0 do 1!)
var from_pos = path_position;
var to_pos = from_pos + predict;
// Liczymy przewidywaną pozycję x/y na ścieżce
var to_x = path_get_x(path_index, to_pos);
var to_y = path_get_y(path_index, to_pos);
Funkcje te można znaleźć w doksie: https://docs.yoyogames.com/source/dadiospice/002_reference/paths/index.html https://docs.yoyogames.com/source/dadiospice/002_reference/paths/path information/index.html
Nie testowałem tego więc mogą być jakieś niedociągnięcia, ale powinieneś załapać koncept