Jeżeli chcesz zamienić bieguny wartości 0.0 - 1.0 oraz 1.0 - 0.0 w oparciu o jedną zmienną, to najprościej użyć odejmowania, np.:
// W zdarzeniu Create inicjujemy potrzebne nam zmienne
// Licznik czasu oraz czas w jaki ma zmienić się alpha np. w 2 sekundy
sekunda = 0.0;
fade_time = 2.0;
// Przy aktualizacji klatki dodajemy kolejne wartości zmiennej sekunda w zdarzeniu Step
// Ale uwaga! Liczymy cząstkową sekundy na daną klatkę rysowania (tzw. delta time)
var delta = 1.0 / room_speed;
sekunda += delta;
// Teraz możemy policzyć przezroczystość sprite'ów w zdarzeniu Step
// Dodatkowo wartość clampujemy do maksymalnej 1.0
var alpha = min(1.0, sekunda / fade_time)
// Pierwszy sprite z przezroczystością 0.0 - 1.0 ustawiamy w zdarzeniu Step
// PS. draw_set_alpha służy do ustawiania alphy dla komend draw_*, zamiast tego użyjemy image_alpha
image_alpha = alpha
// Dugi sprite z przezroczystością 1.0 - 0.0 ustawiamy w zdarzeniu Step
// Z racji, że wartośc alpha rośnie od 0.0 do 1.0, musimy zamienić bieguny używając odejmowania
image_alpha = 1.0 - alpha