Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 16.05.2021 uwzględniając wszystkie działy

  1. Konrad-GM

    Pytanie matematyczne

    Jeżeli chcesz zamienić bieguny wartości 0.0 - 1.0 oraz 1.0 - 0.0 w oparciu o jedną zmienną, to najprościej użyć odejmowania, np.: // W zdarzeniu Create inicjujemy potrzebne nam zmienne // Licznik czasu oraz czas w jaki ma zmienić się alpha np. w 2 sekundy sekunda = 0.0; fade_time = 2.0; // Przy aktualizacji klatki dodajemy kolejne wartości zmiennej sekunda w zdarzeniu Step // Ale uwaga! Liczymy cząstkową sekundy na daną klatkę rysowania (tzw. delta time) var delta = 1.0 / room_speed; sekunda += delta; // Teraz możemy policzyć przezroczystość sprite'ów w zdarzeniu Step // Dodatkowo wartość clampujemy do maksymalnej 1.0 var alpha = min(1.0, sekunda / fade_time) // Pierwszy sprite z przezroczystością 0.0 - 1.0 ustawiamy w zdarzeniu Step // PS. draw_set_alpha służy do ustawiania alphy dla komend draw_*, zamiast tego użyjemy image_alpha image_alpha = alpha // Dugi sprite z przezroczystością 1.0 - 0.0 ustawiamy w zdarzeniu Step // Z racji, że wartośc alpha rośnie od 0.0 do 1.0, musimy zamienić bieguny używając odejmowania image_alpha = 1.0 - alpha
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...