Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 09.05.2021 uwzględniając wszystkie działy

  1. Konrad-GM

    Przewidywanie pozycji na ścieżce

    GameMaker ma kilka funkcji związanych ze ścieżkami, możesz wykorzystać je aby "przewidzieć" pozycję po X czasie, np.: // Ścieżki działają na wartościach od 0 (początek) do 1 (koniec) // Dlatego na początek policzymy ile ścieżki (od 0 do 1) ludek przejdzie po 1 klatce var path_spd = 1 / path_get_length(path_index); // Mnożąc prędkość 1 klatki na ścieżce przez 20 możemy "przewidzieć" pozycję po 20 klatkach var predict = path_spd * speed * 20; // Instancje mają zmienną wbudowaną path_position // Zwraca ona aktualną pozycję instancji na ścieżce (od 0 do 1!) var from_pos = path_position; var to_pos = from_pos + predict; // Liczymy przewidywaną pozycję x/y na ścieżce var to_x = path_get_x(path_index, to_pos); var to_y = path_get_y(path_index, to_pos); Funkcje te można znaleźć w doksie: https://docs.yoyogames.com/source/dadiospice/002_reference/paths/index.html https://docs.yoyogames.com/source/dadiospice/002_reference/paths/path information/index.html Nie testowałem tego więc mogą być jakieś niedociągnięcia, ale powinieneś załapać koncept
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...