Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 09.09.2018 uwzględniając wszystkie działy

  1. Wojzax

    Nad czym aktualnie pracujesz?

    Zrobiłem takie śmiszne pseudo 3d, nawet fajne można animować i w ogóle największy problem przy czymś takim to oczywiście kolejność rysowania, trzeba podzielić kierunki na 6 stref i rysować konkretne części ciała w kolejności eh
    4 punkty
  2. Wojzax

    Nad czym aktualnie pracujesz?

    W całości w 2d. Głowa i tułów jest ręcznie rysowana w 6 kierunkach, ale reszta transformowana lengthdirami. Podstawa to napisanie prostego jednolinijkowego skryptu na rozciąganie sprajta między dwoma punktami: ///drawSpritePoints(spr,sub,xx1,yy1,xx2,yy2,xscale,yscale) //draws sprite stretched between two points spr=argument0 sub=argument1 xx1=argument2 yy1=argument3 xx2=argument4 yy2=argument5 xscale=argument6 yscale=argument7 draw_sprite_ext(spr,sub,xx1,yy1,xscale*point_distance(xx1,yy1,xx2,yy2)/sprite_get_width(spr),yscale*1,point_direction(xx1,yy1,xx2,yy2),c_white,image_alpha) Następnie używamy go do rysowania danej części, np. przedramienia: ///drawArmR() //drawing right arm drawSpritePoints(arm_s,0,r_elbow_x,r_elbow_y,r_hand_x,r_hand_y,1,-1) gdzie r_elbow_x i y to współrzędne punktu prawego ramienia, a r_hand_x i y to współrzędne punktu prawej dłoni. Te punkty określamy za pomocą lengthdirów na podstawie obrotu gracza (zmienna rot) przykład: r_hand_x=x-lengthdir_x(r_hand_off_x,rot+90)-lengthdir_x(r_hand_off_y,rot+180) r_hand_y=y-lengthdir_y(r_hand_off_x*elipse_s,rot+90)-lengthdir_y(r_hand_off_y*elipse_s,rot+180)-r_hand_off_z Dłoń jest rysowana z przesunięciem r_hand_off_y w trójwymiarowym kierunku Y (zgodnym z rotacją rot), r_hand_off_x w trójwymiarowym kierunku X (rot+90), natomiast w trójwymiarowym kierunku Z z przesunięciem r_hand_off_z. Jak widać na obrazku, kierunki X i Y są zależne od obrotu i używamy ich przekształcenia lenghtdirów i odejmujemy te lenghtdiry od dwuwymiarowych współrzędnych x i y , natomiast kierunek Z po prostu odejmujemy od dwuwymiarowej współrzędnej y ręki bez żadnych przekształceń.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...