Skocz do zawartości
Uzjel

Wady i Zalety GMS2

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, przygotowuję się do dwóch materiałów:

  • 10 Zalet GMS2
  • 10 Wad GMS2

Mam kilka swoich typów, ale chciałbym usłyszeć Wasze zdanie. Może coś pominąłem, albo nie jest to dla mnie wada/zaleta.

 

Na przykład:

Wada: Wymagane ciągłe podłączenie do internetu, co nie zawsze jest możliwe (np w podróży)

Zaleta: Modułowe okna, które pozwalają na dowolne ustawienie GUI

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Używałem tylko betę przez 2 dni więc dużo nie mam ale zdążyłem jej nie polubić.

 

Minusy

  • Tylko wersja 64bitowa
  • Required DirectX11
  • Interface jest mniej kompaktowy i zajmuje sporo niepotrzebnego miejsca na ekranie
  • Layers (to po części plus bo poprawiło optymalizację draw pipeline)

 

Plusy

  • IDE dla MacOS
  • Działający edytor room

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mnie denerwuje system kamer, nadal tego nie trawię :/

A najbardziej boli mnie to że usunęli d3d_model_* ;//////////// 

 

aha i izometryczne gierki są dużo cięższe do zrobienia przez brak izometrzycznej siatki w room edytorze i ze względu na layery

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, Uzjel napisał:

Wada: Wymagane ciągłe podłączenie do internetu, co nie zawsze jest możliwe (np w podróży)

Teoretycznie powinno przez 30 dni działać bez logowania, tylko trzeba pewnie jak w GMS1 wyłączyć wifi w trakcie podróży.

 

Zalety: operator trójargumentowy ( ?: ), wstawianie tablic w tablice, event "Clean up", system layerów (ustawianie dla nich shaderów, wyłączanie całego layera)

Wady: niemożliwosć bezp. odwołania się do tablicy w tablicy ( a[1][2][3][4] ), system layerów :D, wszystkie wady dotyczące braku garbage colletora z GMS1.x

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To ja się pochwalę, że zrobiłem test FPS'a. Stworzyłem prosty projekt w GM:S i w GM:S 2, gdzie kiedy trzymamy LMB, z każdym stepem, tworzy się 50 losowo poruszających się białych instancji w postaci pojedynczych pikseli na czarnym tle. Już jakiś czas temu to zrobiłem i z tego, co kojarzę, przy progu ponad tysiąca instancji (albo kilku tysięcy... wybaczcie, nie pamiętam już...), w GM:S 2 FPS zaczął gwałtownie spadać, podczas gdy w GM: S nadal śmigał na 60 (najwyższym FPS'ie). Różnica między GM:S'em a GM:S 2 była większa, niż 300 instancji. To chyba dużo, tym bardziej, że każdy stworzony "piksel" miał w stepie swoje losowe przemieszczanie się po roomie. Zróbcie sobie taki test z ciekawości... a dodajcie do tego GM8 i wcześniejsze wersje. Im starsza i prymitywniejsza wersja, tym FPS jest wyższy przy tej samej liczbie identycznie skomplikowanych instancji. BTW, odnośnie cofania się w wersjach GM, wie ktoś, jak pozyskać którąś z absolutnie pierwszych wersji GM'a? Chodzi mi o którąś z wersji Animo z 1999 ;). Chciałbym posiąść z ciekawości ten artefakt xD.

 

A odnośnie GM:S 2... trochę to irytujące, że zapłaciłem tyle za te wszystkie eksporty w GM:S, a teraz jak chcę dalej być z aktualizacjami blisko, to muszę jeszcze raz to wszystko kupować... to trochę bezczelne ze strony YoYoGames... mogliby może jakoś przenieść te eksporty do dwójki... przy okazji pozbyliby się już jedynki oficjalnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W każdym programie jest tak, że trzeba kupować nowe wersje od nowa, jak wyjdą. GMS1 wyszedł jednak 6 lat temu :)

 

Co do FPS - sprawdź sleep margin. Czasem to jest przyczyną problemów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×