Skocz do zawartości
trolu122

gry na inne platformy

Rekomendowane odpowiedzi

mam do was takie pytanie, nie jestem z gm na bieżąco, właściwie zatrzymałem sie na 6. widze że teraz powstają jakieś nowe wersje GMstudio itd. mam pytanie czy można przy ich pomocy tworzyć gry na inne platformy niż PC?

chcialbym wydać gre na jeszcze jakieś platformy poza PC, czy jest możliwość przekonwertować je jakoś? jak to wygląda?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest robione w taki sposób by bez żadnych zmian w kodzie gra mogła działać na Win, Win8 Modern UI ,Win8 Phone, Mac, iOS, Androidzie, HTML5 i Steam. O czymś zapomniałem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Problemem jest cena GM:S, ale jak myślisz o innych platformach, to może zwróci ci się

 

Fervi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

szkoda tylko, że gm studio nie lubi się z gm8

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Lubi, studio pozbył się tylko tego co czyniło jego poprzednika wolnym.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Odkryłem wczoraj Otwartą wersję Game Makera - Enigma (LateralGM), czyli graficznie LateralGM, a podstawka Enigma. Taki GM rozwijający się (choć życzę mu sukcesów) - ma kompilację między innymi na Linuksa czy Androida (w zasadzie nie wiem jak z Mac, ale to gejowska platforma :P)

 

Fervi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Całkiem fajna sprawa, tylko zarzekają się, że jest kompatybilne z plikami z GMa, a z tego co widzę to obiekty i wartości w grze odpalanej przez Enigmę całkiem wariują (i spróbuj teraz doszukać się, co powoduje błąd...). Jak uda mi się jakoś poprawić kod, żeby pasował do Enigmy i uda się skompilować to na androida (za darmo!), to dopiero wtedy będę chwalić pomysł.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Za darmo kompiluje się chyba do Androida, na razie kompilator GCC wariuje i nie wiem czemu nie mogę skompilować i czekam :D

 

Fervi

 

PS. W pełni kompatybilny nie będzie, bo jest multiplatformowy, ale może mieć sporą kompatybilność

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

pobralem GMS wersje za free, cos tam porobilem, ale nie moglem odpalić gry, nie wiem czy wynikalo to z ograniczeń tej wersji, czy cos bylo nie tak.

jeszcze taka sprawa, jeśli bym kupił tą wersje za 500$, gry pisze sie w niej tak samo jak na tych starszych gm tak? i dodatkowo działałyby na innych platformach i moge je legalnie sprzedawac?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gry pisze sie w niej tak samo jak na tych starszych gm tak?

 

Paruset funkcji brakuje, ale to nie ważne :P

 

Fervi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Drobna różnica: exit kończy akcję w całym evencie a nie pojedynczym klocku z kodem jak to było w starych GMach. Dla mnie to akurat nie jest zmiana na lepsze ale cóż.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wkleję tu kopię spisu treści przedawnionych funkcji z dokumentacji

 

◦Triggers

◦Registry Functions

◦CD Functions

◦Display Functions

◦Splash Functions

◦Particle Functions

◦Sound Functions

◦mPlay Functions

◦Message Functions

◦Dynamic Functions

◦Transition Functions

◦File Functions

◦Miscellaneous Functions

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Drobna różnica: exit kończy akcję w całym evencie a nie pojedynczym klocku z kodem jak to było w starych GMach. Dla mnie to akurat nie jest zmiana na lepsze ale cóż.

 

exit kończy akcję w danym bloku kodu a wszystkie klocki są obecnie mergowane w jeden - przygotowanie pod LLVM w wersji 1.2 która będzie całkowicie binarnie kompilować GM i gry mają niby działać jeszcze szybciej

 

Co do listy którą podał Uzjel, to w wielu kategoriach wyleciała tylko część funkcji, nie wszystkoie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
to miał być żart? bo nie rozumiem

 

To co napisał Gnysek

 

Po prostu część funkcji musiało spadać z powodu architektury (DLL'e), więc musisz ogarniać co się zmieniło i jak to zastąpić

 

Fervi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Część funkcji wyleciała, bo na mobilkach i tak nie działa (np. sandboxowane w IOS pliki, które mozna tylko zapisac w obrebie aplikacji - na windowsie też teraz tak to działa, dla lepszej "emulacji"). Te od płyt CD wiadomo dla czego wyleciały. Particle - usunięto destroyery, attractory itp. bo żarły za dużo procka tam gdzie nie ma kart graficznych w telefonach, ale podstawowe particle zostały. Rejestr, bo wymaga UAC i jest tylko na windows. Mplay, bo jest przestarzały (IPX który tam był od Visty nie jest już obsługowany...). Transitions, bo mozna to sobie samemu zrobic (a tak naprawde bo wszystkie funkcje które mają długie pętle while poleciały, bo np. iOS potrafi to wykryc jako zawieszenie sie aplikacji jesli to nie jest w wątku).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze takie pytanko, juz nie bede zakładał nowego tematu, bo chciałbym własnie wydac gre jeszcze na jakies platformy poza pc i cała frajda w sumie opierałaby się na wynikach online. co sądzicie o rozwiązaniu tego typu: http://www.gmhighscores.com/ moze sie ktos wypowiedziec?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Projekt wykorzystuje bibliotekę DLL, więc poza Windowsem nigdzie jej nie odpalisz

 

Fervi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak, wykorzystując chociażby http_get albo http_post. Moja gra z ligi robiła tak. Zapisywałem w ten sposób najwyższy wynik. Ale wymagane jest do tego znanie jakiegoś języka pokroju PHP, by obsługiwał zapytania z przeglądarki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×