Skocz do zawartości

Czy musze...


kemot00

Rekomendowane odpowiedzi

nie musisz, mozesz zrobic gierke w edytorze gier jak Game Maker

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie musisz, mozesz zrobic gierke w edytorze gier jak Game Maker

 

skoro nie musze.? to nawet moge stworzyć gierke 2D lub 3D w Game Maker.?

 

TGF, nie. Tylko chce sie dowiedziec co musze umiec zeby stworzyć gierke np, Counter Strike 1.5 itd. :) Tylko chce sie dowiedziec co musze umiec. Wiec C++ niie musze sie uczyc, prawda.? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Oni pisali tą grę w cpp, znaczy half lifea, a z modem to nie wiem jak dokładnie było.

A gry 2d to możesz robić w gmie, MMF2, czy czym tam chcesz. W 3d to teraz są chyba jakieś normalne dlle do gma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby umieć zrobić grę musisz na początek nauczyć sie obsługiwać jakiś silnik i język programowania, bądź nauczyć się obsługi edytora gier. Większość gier jest pisana w C++ na przeróżnych silnikach których jest mnóstwo w sieci, ale tylko niektóre to rarytasy godne uwagi. Ja zaczynałem od programu Game Maker, zrobiłem kilka małych gierek, nauczyłem się wszystkiego od strony kodu co powinno się wiedzieć by móc zrobić grę na dobrym poziomie. To mi dało do myślenia, pomogło zrozumieć jak gra działa, z czego się składa, potem wziąłem się za pisanie silnika w C++ (po Game Makerze ma się z górki naukę tego języka) i tak jestem w stanie napisać coś bardziej wydajnego niż Game Maker oferuje (bo jedną największą wadą Game Makera jest fakt że gry w nim teorzone mają problemy z wydajnością i trzeba stosować liczne sztuczki aby obejść to). Tobie proponuję tę samą drogę: poznać Game Makera, na tyle by zrozumieć jak działa gra i krok po kroku uczyć się pisać taką w jakimś języku (np. C++) używając jakiegoś silnika (pisanie własnego nie am sensu jeśli chodzi Ci tylko o tworzenie grywalnych fajnych gier; pisanie silnika to robota na "wieczność" i rzadko kiedy będziesz miał czas na pisanie jakiejś gierki równocześnie na nim - za dużo zajmą poprawki itp.) - z bardziej popularnych dla początkujących są to: SDL i Allegro, większą popularność zdobywa SFML i jego godny konkurent HGE :) Ale tak jak mówię, na razie zajmij się Game Makerem, na resztę przyjdzie czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby umieć zrobić grę musisz na początek nauczyć sie obsługiwać jakiś silnik i język programowania, bądź nauczyć się obsługi edytora gier. Większość gier jest pisana w C++ na przeróżnych silnikach których jest mnóstwo w sieci, ale tylko niektóre to rarytasy godne uwagi. Ja zaczynałem od programu Game Maker, zrobiłem kilka małych gierek, nauczyłem się wszystkiego od strony kodu co powinno się wiedzieć by móc zrobić grę na dobrym poziomie. To mi dało do myślenia, pomogło zrozumieć jak gra działa, z czego się składa, potem wziąłem się za pisanie silnika w C++ (po Game Makerze ma się z górki naukę tego języka) i tak jestem w stanie napisać coś bardziej wydajnego niż Game Maker oferuje (bo jedną największą wadą Game Makera jest fakt że gry w nim teorzone mają problemy z wydajnością i trzeba stosować liczne sztuczki aby obejść to). Tobie proponuję tę samą drogę: poznać Game Makera, na tyle by zrozumieć jak działa gra i krok po kroku uczyć się pisać taką w jakimś języku (np. C++) używając jakiegoś silnika (pisanie własnego nie am sensu jeśli chodzi Ci tylko o tworzenie grywalnych fajnych gier; pisanie silnika to robota na "wieczność" i rzadko kiedy będziesz miał czas na pisanie jakiejś gierki równocześnie na nim - za dużo zajmą poprawki itp.) - z bardziej popularnych dla początkujących są to: SDL i Allegro, większą popularność zdobywa SFML i jego godny konkurent HGE :) Ale tak jak mówię, na razie zajmij się Game Makerem, na resztę przyjdzie czas.

 

No wlasnie! O to mi chodzilo! :) Wiec biore sie do nauki GM. :) Co to sa SDL i Allegro.? Nigdy nie slyszałem, mógłbyś mi powiedzieć.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniki graficzne do c++ bodajże.

ale ziomek, porównaj sobie:

 

Ja: siedzę w gm'ie prawie 3 lata, dużo umiem, znam niektóre inne języki programowania.. no generalnie orientuje się - kiedyś próbowałem się za grę w c++ zabrać, ale stwierdziłem że to zbyt trudne

Ty: jak sam powiedziałeś: jesteś zupełnie zielony - lecisz tak o na to i myślisz że zaraz zrobisz gre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Olej ten post wyżej, poleciłbym ci zacząć od np. MMF2, gdzie nauczysz się myśleć i rozwiązywać problemy, później przerzuć się na GML, co cię zbliży do c++, a później już sam cpp w jakimś allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Piszę nie poprawnie po polsku. :)

skoro nie musze.? to nawet moge stworzyć gierke 2D lub 3D w Game Maker.?

Zdania zaczynamy z dużej litery, jeśli piszesz w pierwszej osobie "musze" to zazwyczaj na końcu czasowników dodaje się "ę"

 

Nie pisze się kropki przed znakiem zapytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Olej ten post wyżej, poleciłbym ci zacząć od np. MMF2, gdzie nauczysz się myśleć i rozwiązywać problemy, później przerzuć się na GML, co cię zbliży do c++, a później już sam cpp w jakimś allegro.

To niech od razu weźmie się za GM, bo GM to nie tylko GML, ale także i klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli miałbyś pisać grę przy użyciu c++ sam czas na naukę programowania zajmie z pół roku minimum po 6-7h dziennie więc możesz to sobie z góry odpuścić. Ogólna zasada jest taka: Jeśli chcesz tylko pisać jakieś gierki 2D i nie zamierzasz zajmować się tym profesjonalnie zostań przy GM bo w przeciwnym wypadku bardzo szybko stracisz motywację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poradnik ten opisuje w pierwszej części tylko ogólniki, nie zawiera ona w sobie konkretów dzięki którym można zacząć pisać grę od zera, takie rzeczy będą w kolejnych częściach, więc tą część poradnika traktujcie jako wprowadzenie i objaśnienie z czego się składa gra i jak jej przebieg wygląda.

 

Aby napisać małą grę w 1 miesiąc trzeba dobrze znać używany silnik bądź mieć dobrą dokumentację/przykłady pod ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można się szybciej nauczyć zrobić grę w C++, w 1 miesiąc, nie przesadzaj, np. można poczytać poradnik Psichixa o robieniu gry w C++, tak jak wyżej pisałem, niestety jest tylko pierwsza część

Tak, nie ma to jak 20 stronicowy poradnik. Tysiące stron, które przeczytałem.. setki tysięcy linii, które napisałem... Wszystko na marne. Programowanie to nie tylko pętle i funkcje, potrzeba lat żeby coś umieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...