Skocz do zawartości

pankracy

Użytkownicy
  • Zawartość

    254
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O pankracy

  • Tytuł
    Major User

Profile Fields

  • Płeć
    Male

Ostatnie wizyty

1929 wyświetleń profilu
  1. Maska kolizji ataku bohatera

    Zmienia się animacja..ale jest nie pełna...
  2. Maska kolizji ataku bohatera

    Ten sposób wyżej nie działa;-) Bohater skacze,ale kilka klatek tylko się wyświetla Być może za dużo jest ramek animacji skoku,bo aż 52
  3. Maska kolizji ataku bohatera

    No dobra,a na podstawie wyżej przedstawionego kodu;-) zrobić coś takiego.. Mam 52 ramki animacji skoku..i teraz tak: Bohater skacze i jak jest na szczycie już wyskoku to jest animacja do 26 klatki,a jak spadnie to kończy się na 52 czyli ostatniej.. tak żeby w pełni wyświetliła się animacja skoku bohatera...każda ramka..
  4. Maska kolizji ataku bohatera

    dobra coś takiego... Tak działa;-) chociaż przydałoby się jeszcze troszkę zwolnić animacje.. Step if inAir == true && climbing == false { sprite_index = spr_player_air;// wyswietlaj animacje skakania } event-other-animation end if(sprite_index == spr_player_air) { image_index = image_number - 1; }
  5. Maska kolizji ataku bohatera

    Mam takie pytanie... przy skoku bohatera nie wyświetla mi się pełna animacja składająca się z 52 ramek animacji. Wcześniej kiedy wstawiłem starego sprita który miał tylko 10 ramek animacji skoku,to całość się wyświetliła.. Co robię nie tak? Z góry dziękuje za pomoc:-) obj_player create klatkaAnimWPowietrzu = 0; step if inAir == true && climbing == false { sprite_index = spr_player_air; var cmin = 0, cmax = 0; if vspd <= -1 { cmin = 0; cmax = 52; } else if vspd >= 1 { cmin = 26; cmax = 26; } else { cmin = 26; cmax = 26; } klatkaAnimWPowietrzu = clamp(klatkaAnimWPowietrzu + 0.1, cmin, cmax); image_index = klatkaAnimWPowietrzu; }
  6. Extra! jesteś cudotwórcą Królu nic dodać nic ująć;-) czapki z głów...
  7. Dzięki;-) ustawiłem sobie jeszcze migający tekst pod tekstem obrazkowym z informacją dla gracza,że aby przejść dalej to musi nacisnąć konkretny przycisk. No dobra i ostatnie do tego moje pytanie... Obecnie tekst pokazuje się razem z ilustracja..a czy jest możliwość ustawić tak ten tekst,że pokazuje się najpierw obrazek,a za moment literka po literce pokazuje się tekst? A na końcu tego tekstu pod tym tekstem pokaże się tekst w całości migajacy np "nacisnij dowolny klawisz" tak jak mając textboxa coś takiego;-)?
  8. Ok kończy się ostatnia ilustracja i tekst,ale w dalszym ciągu nie można przejść do następnego roomu step var czego_wiecej = max(array_length_1d(msg), sprite_get_number(spr_intro1)); if (index == czego_wiecej-1) // możliwe, że będziesz musiał dać też -1, czyli index == czego_wiecej-1 { // Slajd kończy się, gdy osiągnie ostanią klatkę spr_intro1 // to koniec } if (keyboard_check_pressed(vk_enter))//Zwiększyć ten indeks o jeden, jeśli naciśne Enter index+=1; if (index == sprite_get_number(spr_intro1)) //teraz możesz tego używać, bo spr_intro1 zawiera cztery klatki { // Slajd kończy się, gdy osiągnie ostanią klatkę spr_intro1 // to koniec }
  9. Dziękuje..Ze spritem ,który zawiera animacje składająca się z kilku ilustracji działa..;-) Jeszcze dwa pytania: 1.A co w przypadku,kiedy skończą się już ilustracje oraz tekst i chciałbym przejść do następnego pokoju po spełnieniu wszystkich tych warunków? 2.Jeśli ustawie w spricie animacje składającą się z tych ilustracji i dopasuje ją na cały ekran do wielkości roomu,to tekst mój jest zakryty tymi ilustracjami.. jak ustawić żeby tekst był na wierzchu? a nie za ilustracja? bo obecnie mam ustawiony room większy,a sprite z ilustracjami są wyśrodkowane a poniżej po za obrazkiem tekst jest wyświetlany.
  10. Tak mam każdy sprite oddzielnie w plikach,a nie w jednym pliku:-) Ok funkcja sprite_get_number jest tu w moim przypadku źle użyta. Przyznam szczerze,że nie znam tej funkcji co Mi podałeś array_length_1d . Próbuje dalej to złożyć,ale pogubiłem się już. Dalej Mi wyświetla Pierwszy tylko sprite czyli ilustracja1 i tekst z msg[0]
  11. Cześć wszystkim, Próbuje stworzyć proste intro obrazkowe.. Chciałbym uzyskać taki efekt. Jest ilustracja i pod ilustracją jest tekst i teraz kiedy nacisnę klawisz enter zmieni się ilustracja i zmieni się tekst pod ilustracją aż skończą się ilustracje lub tekst i wtedy po naciśnięciu też klawisza enter przejdę do następnego roomu. Zacząłem już tworzyć te intro obrazkowe. Chcę umieścić wiadomości w tablicy,a ilustracje w spritach jako osobne podobrazy. w create zrobiłem w taki sposób index = 0 //Zmienna,która przechowuje, w której wiadomości/podobrazie jestem msg[0] = "na poczatku powinna wyswietlic sie ilustracja nr 1" msg[1] = "Teraz powinna wyswietlic sie ilustracja nr 2" msg[2] = "Na koniec powinna wyswietlic sie ilustracja nr 3" msg[3] = "" // Dodanie dodatkowej pustej wiadomości do tablicy msg, aby uniknąć awarii po zakończeniu ilustracji W Stepie mam tak i nie działa to prawidłowo. if (keyboard_check_pressed(vk_enter))//Zwiększyć ten indeks o jeden, jeśli naciśne Enter index++; if (index == sprite_get_number(spr_ilustracja4)) { // Slajd kończy się, gdy osiągnie numer obrazu spr_ilustracja4 lub długość tablicy msg // to koniec } W Draw mam tak,ale to akurat jest źle.. draw_text(x+200, y+750, msg[0]); draw_sprite(spr_ilustracja1, 0, x+640, y+360); //tu poznizej tekst najezdza sie na poprzedni tekst... draw_text(x+200, y+750, msg[1]); draw_sprite(spr_ilustracja2, 0, x+640, y+360); draw_text(x+200, y+750, msg[2]); draw_sprite(spr_ilustracja3, 0, x+640, y+360); Proszę pomóżcie Mi jak to poskładać do kupy żebym mógł osiągnąć efekt jaki opisałem wyżej w poście. za wszelkie sugestie porady z góry dziękuje:-)
  12. Grafika wektorowa

    Dzięki Konrad za info;-) swf obsługuje bez gradientów GMS 1.4 właśnie to przetestowałem ;-)
  13. Grafika wektorowa

    Cześć wszystkim, Mam pytanie..po za grafiką rastrową którą zapisuje w formacie PNG.czy GMS 1.4 jest w stanie odtworzyć też bezproblemowo grafikę wektorową? Załóżmy miałbym sprity scenerię tła w grafice wektorowej. Sprawdzałem,że format SWF można zaimportować,a jak z innymi formatami wektorowymi?
  14. Dzięki za odpowiedź Gnysku. Kurcze szkoda:-(
  15. Cześć wszystkim, Zastanawiam się,czy można w GMS 1.4 wrzucić gotową animację(wcześniej przygotowaną w innej aplikacji),która będzie intrem gry.Jest taka możliwość? Czy GMS jest wstanie odtworzyć animacje? jeśli tak to w jakim formacie powinna być ona zapisana?
×