Skocz do zawartości

pankracy

Użytkownicy
  • Zawartość

    267
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O pankracy

  • Tytuł
    Major User

Previous Fields

  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Tak

Ostatnie wizyty

3112 wyświetleń profilu
  1. o sporo tego;-) kodu.... Ja też będę robił swój system zmiany broni..ale to na razie w planach.
  2. Dwa pytania...obiekty jako tła

    Zrobione;-) temat do zamknięcia;-) Użyłem funkcji draw_sprite oraz sprite_get_width. Dziękuję wszystkim za pomoc.
  3. Dwa pytania...obiekty jako tła

    A draw_sprite_tiled nie stworzy mi na scenerii wielu spritów? Myślałem o użyciu funkcji (x-sprite_width,y) i (x+sprite_width,y) ale nie mam na to pomysłu... Brak też na sieci dobrego przykładu.Są odnośnie Backgroundów,ale obiektów które udają parallaxe ciężko znaleźć. Kurcze żeby ten obiekt nie musiał być tłem pierwszoplanowym(foreground) to nie byłoby takiej z tym zabawy, Nie mogę go użyć jako tła(background) bo zasłania mi jeden obiekt który ma być odkryty..no i taka zabawa z tym jest...
  4. Dwa pytania...obiekty jako tła

    Mam pytanie... chcę uzyskać efekt parallaxy w taki sposób,że jak idę graczem w lewo to trawa przesuwa się w prawo i tak samo jak idę graczem w prawo to trawa przesuwa się w lewo. Powiedzmy,że prawie udało się... Ale problem polega na tym,że Mi ten obiekt trawa ucieka..lub zaczyna się gdzieś indziej.. view mam obecnie ustawiony na 1280x720 Proszę o pomoc...fajny jest ten efekt,ale nie wiem kurcze jak ten obiekt ustawić żeby nie kończył się z żadnej strony... różne wartości wpisywałem i nic to nie daje.. draw draw_sprite(spr_trawaprzedekran,0,x+view_xview[0]*-0.2 ,y+view_yview[0] + obj_player.y /-1.5)
  5. Dwa pytania...obiekty jako tła

    Rozwiązałem problem;-) okazało się,że źle dobierałem wartości.. Zamiast +2 powinno być -2 czyli tak Draw draw_sprite(spr_trawaprzedekran,0,x+view_xview[0]* 0.8 ,y+view_yview[0] + obj_player.y /-2) Dziękuję jeszcze raz za pomoc;-) Gnysek.
  6. Dwa pytania...obiekty jako tła

    To nic nie daje.. obiekt który ma być tłem znika z planszy..i to bez względu jaką wartość y ustawię. DRAW draw_sprite(spr_trawaprzedekran,0,x+view_xview[0]+ obj_player.x / 0.5 ,y+view_yview[0] + obj_player.y / 0.5)
  7. Dwa pytania...obiekty jako tła

    Gnysek dokładnie o to mi chodzi. Chcę uzyskać na obiektach parallaxe. Wartością y nie poruszam,a view_yview[0] nie zmienia się... Kompletnie nie mam na to pomysłu jak to ustawić w taki sposób aby te dwa obiekty poruszały się w innym tępie względem gracza zarówno na wartości x jak i y
  8. Cześć wszystkim. Mam tło główne nr1 (background) o rozmiarze 1024x1024 i obiekt który służy mi za tło nr2 o tym samym rozmiarze 1024x1024 (ewentualnie mogę to podzielić na 4 mniejsze kawałki) I teraz tak... chciałbym żeby obiekt nr2 który zastępuje na całej planszy tło nr2 mógł poruszać się lewo prawo góra dół w chwili kiedy będę poruszał się graczem. Tak jak to działa tło nr1 (background) Dwa pytania 1 Jak to mam ustawić na obiekcie? żeby zachowywał się tak samo jak tło ? i co w przypadku jeśli ten obiekt podzielę na 4 równe części czy mimo to będzie zachowana płynność i ten obiekt który będzie tłem nie będą te elementy przypadkiem na siebie się nakładać? 2 Od dłuższego czasu próbuje ustawić też obiekt który jest tłem.. Nie jest to duży obiekt i jest on umieszczony na dole planszy...Ma dawać wrażenie trawy na polanie przed graczem. Mam problem z ustawieniem na nim ruchu góra dół. Lewo prawo działa bardzo dobrze,ale góra dół niestety przy wielu próbach albo mi ucieka wtedy obiekt i znajduje się na innej części scenerii,albo całkiem znika bo znajduje się po za view. Tu jest kod tego obiektu.. Draw draw_sprite(spr_trawaprzedekran,0,x+view_xview[0]* 0.8 ,y+view_yview[0]* 0.1)//tu zmienialem wartosc y ale nic to nie daje Bardzo dziękuję o wszelkie porady sugestie.
  9. A dobra już wiem jak to zrobić. dzięki za podpowiedź Gnysek ;-)
  10. Cześć wszystkim, Mam trzy tła z czego dwa to są backgroundy a trzeci to obiekt który udaje tło. Stworzyłem obiekt i w stepie dla dwóch backgroundów ustawiłem sobie prostą parallaxe obj_ruchome_tlo STEP background_x[0] = view_xview[0]*0.3 background_y[0] = view_yview[0]*0.1 background_x[1] = view_xview[0]*0.2 background_y[1] = view_yview[0]*0.2 Niby wszystko w porządku,ale jest mały problem. Kiedy poruszam graczem to widzę,że tła lekko są opadnięte na dół.. Co zrobić żeby tła miały swoją stałą pozycję na planszy? Jest jeszcze taka sytuacja,że jak zwiększę szybkość tych dwóch backgroundów to mi tła uciekają w chwili ruchu bohaterem. Proszę pomóżcie ... i druga sprawa. Obiekt który jest tłem ustawiłem go na dole ekranu jest to trawa która daje wrażenie jakby była przed ekranem. ustawiłem jej parallaxe i porusza się lewo prawo..kiedy dodaje ruch góra dół to ten obiekt ucieka mi do góry...nie jest na swojej stałej pozycji.. obj_parallaxa_trawa DRAW draw_sprite(spr_trawaprzed,0,x+view_xview[0]* 0.8 ,y+view_yview[0]* 0.8)
  11. Cześć wszystkim.. Może głupie pytanie,ale jak ustawić głębie depth dla tła(background)? w GMS 1.4 w obiekcie nie ma to problemu bo w ustawieniach to się robi,a tło? dzięki za odpowiedź...
  12. Cześć wszystkim, Mam obiekt na planszy do którego kiedy podejdę bohaterem wyświetla mi napis "Press UP to climble" i jak oddale się napis znika.. Wszystko ok tak ma być. Problem polega na tym,że jak ustawie w ustawieniach żeby ten obiekt był niewidoczny to napis mi się już nie wyświetla.. Co muszę jeszcze zrobić żeby przy niewidocznym obiekcie wyświetlał Mi się napis? dziękuję mój kod Obj_napiszdarzeniowy Draw if(distance_to_object(obj_player)<8) { draw_set_font(fnt_zdarzenie) var _xx=x; var _yy=y-124; var _ss="Press UP to climble"; draw_set_alpha(1) draw_set_halign(1) draw_set_colour(c_black) draw_text(_xx-1,_yy-1,_ss) draw_text(_xx+1,_yy-1,_ss) draw_text(_xx-1,_yy+1,_ss) draw_text(_xx+1,_yy+1,_ss) draw_set_colour(c_white) draw_text(_xx,_yy,_ss) draw_set_alpha(1) } draw_self()
  13. Maska kolizji ataku bohatera

    Zmienia się animacja..ale jest nie pełna...
  14. Maska kolizji ataku bohatera

    Ten sposób wyżej nie działa;-) Bohater skacze,ale kilka klatek tylko się wyświetla Być może za dużo jest ramek animacji skoku,bo aż 52
×