Sarutobi Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Witam, mam maly problemik. Jestem nowym uzytkownikiem i mam trochę problemów bo nie jestem najlepszy w angielskim. Robię grę na podstawie gry w programie hit the ball ale niewiem jak ustawic score. w grze chodzi o omijanie pilek sterujac swoja. wszystko mam juz gotowe ale nie wiem jak z punktami. Bo chcę aby za dostanie pilka ze mnie uderzy przeciwnik chce stracic 10 pkt a za 1 odbicie przeciwnika bili w scianke dostaje 1. Jeszcze cche wiedziec ze np w rundzie 1 zdobede 100 pkt i chce aby mi sie uruchomila 2 runda. pomocy. (Proszę o niewyśmiewanie, jestem nowym użytkownikiem tego programu :) ) Proszę o szczegółowe informacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sarutobi Opublikowano 10 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 ...ale chodzi nie o to zeby w gornym pasku pisalo Score:### tylko jak mam runde z lewej strony ze tam gram to po prawej stronie jest miejsce gdzie pisze : ---------------------------------------- Score:*** ---------------------------------------- Lives:*** Ale uwaga bo chcialbym jeszcze to ---------------------------------------- All Score:*** chodzi o to ze w score chce punkty zdobyte w 1 rundzie a all score chce punkty ze wszystkich rund. help me. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sarutobi Opublikowano 10 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 prosze was odpowie mi ktos bo ja mam juz dosyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Tak zawile to opisałeś że wątpie aby ktoś ci pomógł - ja nic nie zrozumiałem ;| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Ja akurat co nieco zrozumiałem o co chodzi... Stwórz obiekt "objControl" : Create:global.Scr=0; // Tworzymy zmienną globalną ( dostępną w całej grze ) Step: if(global.Scr>=100) { global.Scr=0; room_goto_next(); } // Sprawdzamy czy global.Scr przekracza lub jest równy 100, jeśli tak to wykonywujemy akcję zerowania go i przechodzenie do następnego etapu ( room'u ) Teraz w Piłce:Jeśli kliknąłeś na piłkęvar scr; // Tworzymy zmienna tymczasową ( jest dostępna tylko w tym skrypcie ) scr=1; // Ustawiamy zmienna tymczasową jako score do dodania ( czyli dodaje 1 :P ) score+=scr; // Dodajemy do całości score global.Scr+=scr; // A tu do naszej zmiennej globalnej która jest sprawdzana I chyba o to chodziło? ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sarutobi Opublikowano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Dobra jeżeli nie rozumiecie zaraz wytłumaczę: Tworzę prostą minigierkę coś w stylu gry hit the ball w programie ale: Steruję piłką i muszę omijać inne. Wszystko jest ok ale nie wiem jak ustawić pasek punktów. Chcę ustawić go tak cos jak street racing w programie ze po prawej stronie jest wszystko o punktach wyswietlone. o tak: Lives: (5) - zycia Score: (163) - punkty zdobyte w obecnej rundzie All Score: (1956) - punkty zdobyte we wszystkich granych przedchwilą rundach rozumiecie? i nie wiem jak te punkty ustawic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Dobra jeżeli nie rozumiecie zaraz wytłumaczę: Tworzę prostą minigierkę coś w stylu gry hit the ball w programie ale: Steruję piłką i muszę omijać inne. Wszystko jest ok ale nie wiem jak ustawić pasek punktów. Chcę ustawić go tak cos jak street racing w programie ze po prawej stronie jest wszystko o punktach wyswietlone. o tak: Lives: (5) - zycia Score: (163) - punkty zdobyte w obecnej rundzie All Score: (1956) - punkty zdobyte we wszystkich granych przedchwilą rundach rozumiecie? i nie wiem jak te punkty ustawic. Zrób zmienna ascore do której po skończeniu rundy dodaj score i wyzeruj score czyli: ascore+=score; score=0; Stwórz jakiś object, który będzie się zajmował wyświetlanie tego typu bajerów i w evencie draw: draw_text(16,16,"lives: "+string(lives)); draw_text(16,32,"score: "+string(score)); draw_text(16,48,"all score: "+string(ascore)); EDIT: To wkońcu ty tynm problemem z score jesteś?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sarutobi Opublikowano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Ja tego zupełnie nie rozumiem nie jestem za dobry w te klocki. Dacie to jakoś szczegółowo o i mam wersje game maker 7.0 lite zaraz narysuje o co mi chodzi OK No to tak jest #-sciana *-podloze O-pilka przeciwnika o-moja pilka #############------------------- #*O**********O*#-TABLE SCORE- #**************#------------------- #**************#------------------- #**************#Lives:???--------- #**************#------------------- #**************#Score:???-------- #**************#------------------- #**************#All Score:???---- #**************#------------------- #**************#------------------- #*O**********o*#copyright 2007/8 #############all rights reserved Wyglada to mniej wiecej tak 1.to jest kwadrat ale znaki maja inne odstepy i wyglada na prostokat 2. ? - gdzie chce all ustawic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Ja tego zupełnie nie rozumiem nie jestem za dobry w te klocki. Dacie to jakoś szczegółowo o i mam wersje game maker 7.0 lite zaraz narysuje o co mi chodzi OK No to tak jest #-sciana *-podloze O-pilka przeciwnika o-moja pilka #############------------------- #*O**********O*#-TABLE SCORE- #**************#------------------- #**************#------------------- #**************#Lives:???--------- #**************#------------------- #**************#Score:???-------- #**************#------------------- #**************#All Score:???---- #**************#------------------- #**************#------------------- #*O**********o*#copyright 2007/8 #############all rights reserved Wyglada to mniej wiecej tak 1.to jest kwadrat ale znaki maja inne odstepy i wyglada na prostokat 2. ? - gdzie chce all ustawic W game makerze deklaracja zmiennych polega na przypisaniu im nazwy. Więc w create tego kontrollera dajesz ascore=0;. Teraz w akcji koćczenia rundy wykonujesz ascore+=score czyli ascore powiększamy o score, a następnie wykonujemy score=0 czyli zerujemy score. Funkcja draw_text ma 3 argumenty. Pierwszy to x czyli pozycja pozioma, drugi to y czyli pozycja pionowa. Mają one wartości numeryczne(w pikselach). Trzeci argument to tekst do wyświetlenia czyli np w przypadku lives to: 'lives: '+string(lives) , wszytsko podane pomiedzy znakami '' jest czystym tekstem takim jaki sie wpisze, a string to funkcja zamieniająca wartość liczbową(np. lives) na tekst. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietruszek Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 O to ci chodziło ???? :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sarutobi Opublikowano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Wszystko rozumiem jedyne czego nie rozumiem to """Więc w create tego kontrollera dajesz ascore=0;. Teraz w akcji koćczenia rundy wykonujesz ascore+=score czyli ascore powiększamy o score, a następnie wykonujemy score=0 czyli zerujemy score.""" bo noe niewiem o co chodzi z tym ascent i gdzie to jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietruszek Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 w create : ascore=0 score=0 w other / room end : ascore+=score score=0 //Score dodaje do wszystkich punktów (ascore) a score się zeruje A ascore to twoje "All score" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sarutobi Opublikowano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 a teraz powiem wam coś takiego (mam 1 styk z tym programem a...) Drodzy Polacy Dajcie mi karę śmierci Dajcie 15 minut życia dopóki nie rozwiążę tej zagadki Dajcie 10 sekund na wytłumaczenie Dajcie sekundę na przemyślenie. Nawet jeżeli dacię mi karę śmierci Nawet jeżeli dacie mi 15 minut na rozwiązanie tej zagadki Nawet jak dacie 10 sekund na wytłumaczenie Nawet jak dacię sekundę na przemyślenie NIE ZROZUMIEM TEGO A za rozwiązanie zagadki z ascore... A za danie mi dużo czasu na myślenie... A za danie czasu na rozwikłanie tych kodów... ...dziękuje. Ale wciąż czegoś nie wiem Bo nie wiedzieć czegoś to rzecz ludzka, A ja wam zaraz powiem co Bo to coś co dla was banalne... ...A co mam robić z tymi kodami... A gdzie mam je umieszczać... Dajecie mi takie informacje a ja prosiłem o szczegółowe. Bo to mój 1 styk z tym programem. Poprawka to mój 1 styk z jakimkolwiek programem do gier. Więc czekam na jedną sensowną odpowiedź. Wyobraźcie sobie że jestem bobaskiem. Który ma 2 latka i jest całkiem pojętny. Więc wytłumaczcie mi jak takiemu bobaskowi. I nie wstydzę się tego mówić chodź to u mnie niemożliwe. ...? Czekam na tą sensowną odpowiedź i dziękuje za poświęcenie 10 minut na przeczytanie. Post: 0 błędów ortograficznych niewiadoma ilość błędów interpunkcyjnych Dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Grudnia 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Rekord skoczni pobiłeś :P Triple post, do tego nazwanie tematu niezgodnie z regulaminem: Ostrzeżenie jak nic! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sarutobi Opublikowano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 administrator spójrz na temat a spójrz na wczesniejsze posty jak mam do graczy mowic skoro ja o szczegolowe dane prosze a dostaje co? oszustwo!!!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 administrator spójrz na temat a spójrz na wczesniejsze posty jak mam do graczy mowic skoro ja o szczegolowe dane prosze a dostaje co? oszustwo!!!!!!!!!! No ale tylko ślepy nie widzi ogromnego guzika edit. Wiesz, do czego on służy? Bez obrazy, ale inaczej tego nie mogę powiedzieć. A tak poza tym, inni zrobili to najlepiej jak potrafią. No i gadamy o twoim triple poście. draw_text i dokumentacja na stronie głównej to twoi przyjaciele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sarutobi Opublikowano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 A ja też skarżę się bo w temacie pisze "Pytania początkujących" a ja jestem początkujący z tymi odpowiedziami to wy se do zaawansowanych idźcie jak ja patrze na te wasze problemy to z mojej klasy nikt ci nie powie że to rozumie. EDIT: No dobra przetłumaczę sobie na moje rozumienie ten tekst: W game makerze deklaracja zmiennych polega na przypisaniu im nazwy. Więc w create tego kontrollera dajesz ascore=0;. Teraz w akcji koćczenia rundy wykonujesz ascore+=score czyli ascore powiększamy o score, a następnie wykonujemy score=0 czyli zerujemy score. Funkcja draw_text ma 3 argumenty. Pierwszy to x czyli pozycja pozioma, drugi to y czyli pozycja pionowa. Mają one wartości numeryczne(w pikselach). Trzeci argument to tekst do wyświetlenia czyli np w przypadku lives to: 'lives: '+string(lives) , wszytsko podane pomiedzy znakami '' jest czystym tekstem takim jaki sie wpisze, a string to funkcja zamieniająca wartość liczbową(np. lives) na tekst. W game makerze deklaracja zmiennych polega na przypisaniu im nazwy. OK Więc w create tego kontrollera dajesz ascore=0;. ? Teraz w akcji kończenia rundy wykonujesz ascore+=score czyli ascore powiększamy o score, a następnie wykonujemy score=0 czyli zerujemy score. ?? gdzie to?? Funkcja draw_text ma 3 argumenty OK Pierwszy to x czyli pozycja pozioma, drugi to y czyli pozycja pionowa. OK Mają one wartości numeryczne (w pikselach) OK Trzeci argument to tekst do wyświetlenia czyli np w przypadku lives to: 'lives: '+string(lives) , wszytsko podane pomiedzy znakami '' jest czystym tekstem takim jaki sie wpisze, a string to funkcja zamieniająca wartość liczbową(np. lives) na tekst. OK to tez rozumiem OK A da mi ktos pomoc przy moich 2 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Lol? WTF?? To czego ty od nas oczekujesz? że ci to wyczarujemy jedną linijką kodu? tego się nie da inaczej -.- A jak nie wiesz o co chodzi to sie nie bierz za takie rzeczy, a bierz sie za czytanie dokumentacji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Przeczytaj post nr. 5 -.- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sarutobi Opublikowano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 :bye1: gdybym wiedział o co chodzi to bym nie pisal a teraz: Create: CODE global.Scr=0; // Tworzymy zmienną globalną ( dostępną w całej grze gdzie wstawic ten kod powie ktos krok po kroku :D EDIT: Chcę już zakończyć ten topic więc powiedzcie to i po sprawie albo dajcie jakis poradnik do tworzenia tego typu gier Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 :bye1: gdybym wiedział o co chodzi to bym nie pisal a teraz: Create: CODE global.Scr=0; // Tworzymy zmienną globalną ( dostępną w całej grze gdzie wstawic ten kod powie ktos krok po kroku :D EDIT: Chcę już zakończyć ten topic więc powiedzcie to i po sprawie albo dajcie jakis poradnik do tworzenia tego typu gier Tworzymy zmienne(ich nazwy sa efektami naszej pomyslowosci jakby co) zazwyczaj w creatach jakichś objektów, a jeżeli to global to najlepiej w najwcześniej tworzącym się objekcie(najedź w roomie na objekcie i bedzie na pasku takim pisać id i ten który ma najniższe ten pierwszy się robi). @gnysek: bez przesady z rekordem, gdzieś w ostrzeżeniach widziałem warna za octaposting Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sarutobi Opublikowano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 A czy to ma coś wspólnego z ustawieniem punktów w tym punkcie po prawej stronie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 A czy to ma coś wspólnego z ustawieniem punktów w tym punkcie po prawej stronie? Deklarowanie globali w pierwszym tworzącym się objekcie to najzwyczajniesza kosmetyka pomagające unikać błędów, chociaż można deklarować je wtedy kiedy zaczynają być używane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sarutobi Opublikowano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 ee ee e eee y y yh yhy no ten e tego ten no możesz mówić po polsku a nie po jakimś tam obcym języku? EDIT:Ty chyba nie wiesz co to jest język polski. Po polsku facet ja nie potrebuje jakis tam pla pla pla wyjasnien tylko chce wiedziec gdzie klikac co robic gdzie naciskac co wybierac aby mi sie udalo potem to juz sam zalapie kurde tak trudno zrozumiec EDIT :Podam ci wszystko kurde id tam x: y: powysylam ci obrazki screeny wszystko tylko powiedzcie co potrzebujecie dalej juz bede jarzyl o co biega jestem bardzo pojetny ale nie naucze sie nic z tej pla pla paplaniny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 12 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 link link link link link link link Może jeżeli to wszystko przeczytasz dokładnie to ci pomoże. A co do id to sorry, że ci namieszałem. Staraj się tylko uniknąć wykorzystywania zmiennej zanim ją stworzysz(zadeklarujesz, a w gm nadasz wartość). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sarutobi Opublikowano 12 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 Cos tam z tego poczytam ale wątpie by to naprawilo moj problem. Bo za kazdym razem jak o cos prosze to otrzymuje co innego :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: ale poczytam troche i moze sie uda :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 12 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 Ty chyba nie wiesz co to jest język polski. Po polsku facet ja nie potrebuje jakis tam pla pla pla Lol? człowieku -.- Jak tego nie rozumiesz to twój problem... Zeby się brać za coś takiego trzeba samemu przejawić chęć dowiedzenia się czegoś a nie jeszcze na innych gadać co ci pomagają... żal... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sarutobi Opublikowano 13 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 powiem wam jedno powiedzcie tylko mi dokladnie jak to zrobic a przysiegam ze sie od was odwale wiec powiedzcie krok po kroku tylko tyle no potem juz zamkne ten temat! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlik9 Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 W okienku, które się pojawi należy wpisać kod. Nie zawsze trzeba będzie wcisnąć create. Jeżeli ktoś napisze Wpisz ten kod w step...To wtedy należy wcisnąć step, jeżeli w draw to należy wcisnąć draw itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sarutobi Opublikowano 13 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Facet rozwiazales wszystkie moje problemy a wiec odwalam sie od tego gadulstwa bo wiem gdzie te kody umieszczac i jest fajnie ale przerzuciłem sie na ustawianie opcji w tym gornym pasku gdzie bez takich opcji byc powinno i mam problem tzn 2 problemy: 1. Ustawilem score ale chce ustawic ze np jak zdobede (dalem sobie spokoj z all score) 100 punktow to chce aby przeszlo mi do nastepnego rooma i niewiem jak ustawic bo probowalem w step ustawic tak: Step: -go to the next room -if score is equal to 100 Ale podczas gry miałem komunikat o bledzie. Gdzie popełniłem błąd ? 2. Chce ustawic ilosc lives ze jak zaczynam mam 5 lives. Gdy walnie we mnie pilka strace 1 zycie. i zycie sie utrwala ze np jak w 1 rundzie(roomie) strace 1 zycie i mam 4 to w 2 tez bede mial 4 itd. Odpowiedz na te oba pytania rozwiaze wszystkie moje problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się