Skocz do zawartości

Dalczego gry z gma chodza wolno?


Yoda

Rekomendowane odpowiedzi

Yoda to wszystko wina procesora :) Jak masz go 6 lat to ma stara architekture :P Pewnie malo instrukcji obsluguje :) Bo karta grafiki to raczej nie no chyba ze ma 32MB no to wtedy moze ale raczej tez nie :)

 

Na 99% to procesor :) Podaj dokladnie jaki to rdzen to ci powiem, czy to on, czy tez nie :)

 

@DOWN

Ale przeciez wyraznie napisal, ze reinstalowal system i dalej to samo :( Mnie zdaje sie, ze Celerony nie dosc ze maja malo pamieci podrecznej (ktora jest mega wazna) to maja malo instrukcji :( No chyba ze mowa tu o Conroe N :P To to zmienia postac rzeczy :) (Ale w to 100% watpie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 115
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam taki sam problem jak Yoda. Da się grać, żyję, myślałem, że to normalne przy tym sprzęcie, ale gdy zobaczyłem

to samo co piotrex ja np jak grałem na kompie

1.6 ghz (o.o jak na mnie to sporo)

512 ramu

64 K.Grafiki

to almora śmigała a na kompie gdzie było 384 ramu to back 1 mi śmigał

To mi oczy wyszły na wierzch. Widocznie ja też mam coś pochrzanione w moim dziesięcioletnim kompie, Oto mój hardware:

 

Karta główna - Fujitsu Siemens D1325, jakieś dwa lata temu ją otrzymałem,

Grafika - nVidia GeForce FX 5200 128MB

Procesor - Intel Pentium 4 CPU 1.60GHz

RAM - 512, myślę że dobrze, ale mam zastrzeżenia - to SD Ram. Myślę, że w tym jest haczyk - może przez to FPS w różnych grach spada mi gwałtownie kiedy nasila się akcja.

 

Mam nadzieję że wystarczy, komu by się chciało to niech pomoże nam rozwiązać ten problem, jeszcze kilka rzeczy - Obserwuję Użycie Pliku Stronicowania oraz Użycie Procesora w menedżerze zadań podczas gry w Almorę. Użycie procesora to zawsze 95-100%. Użycie pliku stronicowania zwiększa się i nie opada, może kiedy akcja w Almorze całkowicie się wyciszy. Próbowałem programu do dobrego zarządzania RAMem. Widziałem dzięki niemu, że podczas gry w tego świetnego MMORPGa pozostaje wolne jakieś 60 RAMu. Trochę to pomogło, przy czym wyłączyłem wszystko - nawet lekkie avast i kerio firewall. Nie chciałem za to używać programu, który sprawia, że procesor pochłania więcej swoich możliwości dla jednej gry/progsa, bo przecież widziałem - Uzycie procesora i tak jest na 100% przy grze w Almorę.

 

Na sprzęt nie mam co liczyć nowy, najwyżej tylko sposoby optymalizacji systemu itp. Proszę o pomoc :D

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karta główna - Fujitsu Siemens D1325, jakieś dwa lata temu ją otrzymałem,

Hah... Takiego lol'a to dawno nie widzialem :lol2: (Plyta glowna :P )

 

A co do problemu to to sa wasze posrane procesory. (Przepraszam za to wyrazenie... ) Zauwaz ze GM nie kompiluje GML na jezyk maszynowy wiec procesor nasila sie 2x bo musi sobie sam to wykonac. To sprawia ze stare komputery wysiadaja przy lepszych produkcjach. A co do ladowania to jak Wam dluuugo laduje to wina ramu. Bo ja mam raptem 512 i wiem co za bol. Za to kazda nawet nowa gra mi chodzi w miare normalnie na minimalnych ustawieniach.

 

Moj Hardware :P

 

AMD Athlon 64 3200+

512 DDR GoodRam

Palit GeForce 6200 256MB (zadne Turbosracze)

SoundBlaster Audigy 24 BiT (moje ukochane cudenko)

ECS nVidia nForce 3 250

 

To chyba wszystko co wazne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślę że to wina procka... ale może też karta grafiki - chociaż gry 2D z gma nie potrzebują aż takiej superowej karty chyba... tu raczej chodzi o kod gry - on najwięcej potrzebuje procka ;)

 

A co do ladowania to jak Wam dluuugo laduje to wina ramu. Bo ja mam raptem 512 i wiem co za bol.

No, za to m mi przy 1GB Almora parenaście sekund się ładowała :]

 

Użycie procesora to zawsze 95-100%.

U mnie identyko ;) Chyba to wina procków jednak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno to nie karta bo az z ciekawosci wlozylem moja archiwalna :) karte o nazwie GeForce 2 MX 440 i co sie okazalo? W mistrzowskiej produkcji Propaganji (Back Down) spadlo mi o raptem 3 fps :P A gdy obadalem na moim starszej wersji kompa...* To mialem 21 FPS :( Ale i tak nie zly wynik :P

 

* Specyfikacja Komputera:

AMD Duron 1Ghz @ 1333Mhz

1GB SDRam

GF 2 Mx 440 32MB

 

@UP

 

No jezeli macie 100% zuzycie procesora to gratulacje :P Wtedy jest to na 100% wina procesora ktory nie ogrania dla przykladu kilkuset obiektow na raz... Oczywiscie to byl przyklad... I wtedy fiksuje i pokazuje 100%... To moj Duron ma zuzycie 75% - 90%...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie mój Radek 128MB Powinien radzić sobie bez problemu :rolleyes: Czyli procek ;) Cóż jak zaoszczędze nieco kasy kupie nowy... Ale nadal uważam że ten co mam powinien sobie radzić - ciężko mi powiedzieć czy to przez jego wiek, czy już po prostu osłabł, czy coś jest schrzanione czy może z czymś się kłóci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie czytacie wcale moich postow! Predkosc procesora nie zalezy od GHZ lecz od ilosci pamieci podrecznej (cache) L1, L2, i ew. L3 i od ilosci obslugiwanych instrukcji! A Wy mlotki myslicie tylko o GHZ :(

 

BTW... Kiedy nastepne wydanie mlotka? Wie ktos moze :D ?

 

@up: spradze za jakieś pół godzinki bo chwilowo nie mam czasu i podam wynik! smile2.gif

 

Jaki znowu wynik? Zainstaluj program co sie nazywa CPU-Z i podaj takie rzeczy jak: L1 Cache, L2 Cache, L3 Cache, Instrukcje jakie obsluguje (Instructions: MMX itp. ), Core (czyli jadro) taki zabieg jak sprawdzenie tego zajmoje okolo 30 sekund :D I na to nie masz czasu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Everestem:

Zbiór instrukcji                                  x86, MMX, SSE, SSE2
Pamięć podręczna L1 śledzenia                     12K Instructions
      Pamięć podręczna L1 danych                        8 KB
      Pamięć podręczna L2                               256 KB  (On-Die, ECC, ATC, Full-Speed)

 

Mam nadzieje że podałem poprawne dane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam Yoda, że to wina twojego Celerona. Nie bez powodu określa się tą rodzinę "procesorami biurowymi", albo się mówi, że powstają z odpadków po Pentiumach. :D Celerony nigdy nie były dobrymi procesorami, więc nie dziw się, że nie radzą sobie dobrze z interpretacją kodu GM`a.

 

 

 

----------------

Now playing on foobar2000: Helloween - [The Dark Ride #03] All Over The Nations

via FoxyTunes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Chyba nie czytacie wcale moich postow! Predkosc procesora nie zalezy od GHZ lecz od ilosci pamieci podrecznej (cache) L1, L2, i ew. L3 i od ilosci obslugiwanych instrukcji! A Wy mlotki myslicie tylko o GHZ sad.gif

Straszne głupoty waćpan piszesz, że aż żal czytać. Od kiedy SSE i MMX mają wpływ na szybkość GMa, skoro on nie korzysta z tych instrukcji? A z Cache to jest różnie. W procesorach firmy AMD mają marginalne znacznie, natomiast jeśli chodzi o Intel'a to tak, cache jest dosyć ważny, ale bez przesady... Najważniejszy jest rodzaj procesora (typ rdzenia itd. bo P4 nie porównuje się z C2D w mhz) + jego taktowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straszne głupoty waćpan piszesz, że aż żal czytać. Od kiedy SSE i MMX mają wpływ na szybkość GMa, skoro on nie korzysta z tych instrukcji? A z Cache to jest różnie. W procesorach firmy AMD mają marginalne znacznie, natomiast jeśli chodzi o Intel'a to tak, cache jest dosyć ważny, ale bez przesady... Najważniejszy jest rodzaj procesora (typ rdzenia itd. bo P4 nie porównuje się z C2D w mhz) + jego taktowanie.

To zes glupote palnal :P Powiesz mi ze 3D Now! w procesorach nie wplywaja na predkosc interpretowania kodu GML? No chyba w to nie uwierze chyba ze pokazesz mi dowody... To powiedz mi wacpan jaka jest roznica pomiedzy Athlon 64 a Athlon? I co sprawia, ze jeden od drugiego jest szybszy? Bo jakos mi sie w te Twoje slowa wierzyc nie chce... Oczywiscie liczba tranzystorow to jedno ale drugie to architektura ktora wplywa na jego predkosc (czyli jak czesto korzysta z cache itp.). Do tego wszystkiego dochodza instrukcje ktore sprawiaja ze procesor ma wieksze osiagi... No bo dla przykladu jakies tam Core 2 Duo ma SSSE 3 a drugi ma SSE 3 i ktory bedzie szybszy?

 

EDIT: To dziwne, ze P4 Extreme Edition jest szybszy od C2D 6300 :) I co mi na to powiesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

O jeny. Instrukcje SSE, MMX itd. nie działają same z siebie, wiesz? To programista musi zaimplementować ich obsługę w programie, inaczej procesory by były niezgodne z architekturą x86. A po drugie MO nie wprowadził ich obsługi, ponieważ to od razu widać (nie ma o tym żadnych notek itd.)... zresztą niepotrzebnie skomplikował by sobie życie. :)

 

No i przecież napisałem, że najważniejsze są architektura plus taktowanie, a dodatkowe instrukcje czy wielkość pamięci cache NIE SĄ częścią architektury. Po prostu pomyśl analogicznie o pewnym skrypcie GML. Jakiś noob go napisze i będzie działał wolno... a ja przepiszę i będzie działał szybko, mimo że nie wprowadzę dodatkowej funkcjonalności. Jak to możliwe? Optymalizacja...

 

No bo dla przykladu jakies tam Core 2 Duo ma SSSE 3 a drugi ma SSE 3 i ktory bedzie szybszy?

Co to jest SSSE 3? :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktoza :) No ale zalozmy, ze jemu nawet na BACKdown'ie laguje... Co wtedy? Nie zoptymalizowany kod? Watpie...

 

EDIT:

A tak wogole to jak to mozliwe, ze moj Duron (co jest stary jak swiat) jest szybszy od Celerona? Powiesz mi Ranmus?

 

@UP Yoda

 

Hmm... A ten procesor to ile lat ma? Bo moze jakis faktycznie stary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie nie kłóćcie się tylko mi pomóżcie :F Można temu jakś zaradzić? Pozwiększać te cache czy tam jakieś inne taktowanie? :P

 

Heh... Cache nie idzie zwiekszyc :) Ale mozesz uzyc jakiegos programiku ktory optymalizuje korzystanie systemu Win XP z cache procesora no i po drugie mozesz sprobowac podkrecic taktowanie procesora :) Ale watpie zeby to drugie duzo dalo... Predzej ta pierwsza rada cos zaradzi. A to dlatego, ze XP ma taka strukture, ze cieniutko korzysta z dobr procesorow... Nawet sam nie potrafi rozponzac jakim Cache dysponuje procesor. Mozesz tez sprobowac zainstalowac sterowniki do Twojego procesora z oficjalnej strony Intel'a. Ja na przyklad mialem duze problemy z Gothiciem 3 okazalo sie, ze byla to wina sterownikow. Zainstalowalem ze strony AMD i odrazu komputer przyspieszyl w kazdej grze :) A ja zyskalem cenne FPS'y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

U Yody procesor i karta graficzna są na równi do wymiany. Pisaliście, że karta grafiki nie jest ważna... a to nieprawda. :) Ja tu wyczuwam, że kiepsko oskryptowane gry w GM pogłębiają różnice sprzętowe. Kiedyś odpaliłem hmmm... nie pamiętam czy Hidden Swords czy jedną z pierwszych wersji Almory na lapciaku z Intel Centrino 1.5ghz (~ Pentium 4 2.4ghz) + Ati Radeon 9600 pro i się cięło ostro. Tak z max 3 do 5 fps było. Po jakimś czasie wyszła kolejna wersja, odpaliłem znowu i było tak z 20 - 30 fps.

 

To wszystko zależy od skryptów. Zwykłe obliczenia, warunki itd. obciążają procesor. Natomiast jeżeli zaczniemy używać dużo drawów, funkcji graficznych itd., to rodzaj karty graficznej zaczyna nabierać coraz większego znaczenia.

 

btw. Ten mój BirdX na tygodniowy konkurs co kiedyś zrobiłem, to był tworzony na Pentium II 400mhz + GF 2 MX. Da się zrobić coś na takim sprzęcie? Da. Inna sprawa, że zaimplementowałem tam w opcjach poziom jakości graficznej (ilość particli itd.) właśnie żeby na takim sprzęcie dało się grać.

 

ps. Ilość ramu ma marginalne znaczenie jeśli chodzi o szybkość wczytywania się gry. U mnie Almora wchodzi do menu w 23 sekundy na sprzęcie A64 3800+, GF 7800gtx i 2GB ramu. O Backdown jeszcze dłużej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co polecacie mi? Bo nie wiem czy gotować się na zakup sprzętu, czy istnieje obejście tego problemu...

Przypominam:

 

Płyta główna - Fujitsu Siemens D1325, jakieś dwa lata temu ją otrzymałem,
Grafika - nVidia GeForce FX 5200 128MB
Procesor - Intel Pentium 4 CPU 1.60GHz
RAM - 512, myślę że dobrze, ale mam zastrzeżenia - to SD Ram. Myślę, że w tym jest haczyk - może przez to FPS w różnych grach spada mi gwałtownie kiedy nasila się akcja.

Procek:
Zbiór instrukcji                                  x86, MMX, SSE, SSE2
Pamięć podręczna L1 śledzenia                     12K Instructions
      Pamięć podręczna L1 danych                        8 KB
      Pamięć podręczna L2                               256 KB  (On-Die, ECC, ATC, Full-Speed)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...