CuB3 Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Yoda to wszystko wina procesora :) Jak masz go 6 lat to ma stara architekture :P Pewnie malo instrukcji obsluguje :) Bo karta grafiki to raczej nie no chyba ze ma 32MB no to wtedy moze ale raczej tez nie :) Na 99% to procesor :) Podaj dokladnie jaki to rdzen to ci powiem, czy to on, czy tez nie :) @DOWN Ale przeciez wyraznie napisal, ze reinstalowal system i dalej to samo :( Mnie zdaje sie, ze Celerony nie dosc ze maja malo pamieci podrecznej (ktora jest mega wazna) to maja malo instrukcji :( No chyba ze mowa tu o Conroe N :P To to zmienia postac rzeczy :) (Ale w to 100% watpie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 mój sprzęt to (-42314-2315212) rdzeni, (-6528937582407948635-6239803) GM Ram i (-59765879175812917) FPSów przy "Catch the clown" :twisted: A tak na serio, to jak CuB3 napisał może być to wina procesora ( nie na 99% :x ) lub też sterowników ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 A ja powiem tak, mam 1.8 Ghz procek, karte GF4 64mb, ramu 512 i wa almore gram to najmniej mam 20fps, no chyba ze wlezę do jaskini xD. Więc pewnie coś programowo masz zchrzanione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 A masz przyspieszanie sprzętowe do karty graficznej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mistyk Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 @up a co to??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 GM i tak używa jednego rdzenia, z tego co pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Yoda pewnie to robiłeś ale się spytam... Nie masz przypadkiem jakiś komunikatorów włączonych w czasie gry? U mnie miałem bardzo niskie FPS'y w grach z GM jak miałem GG włączone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Floodnik Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Mam taki sam problem jak Yoda. Da się grać, żyję, myślałem, że to normalne przy tym sprzęcie, ale gdy zobaczyłem to samo co piotrex ja np jak grałem na kompie 1.6 ghz (o.o jak na mnie to sporo) 512 ramu 64 K.Grafiki to almora śmigała a na kompie gdzie było 384 ramu to back 1 mi śmigał To mi oczy wyszły na wierzch. Widocznie ja też mam coś pochrzanione w moim dziesięcioletnim kompie, Oto mój hardware: Karta główna - Fujitsu Siemens D1325, jakieś dwa lata temu ją otrzymałem, Grafika - nVidia GeForce FX 5200 128MB Procesor - Intel Pentium 4 CPU 1.60GHz RAM - 512, myślę że dobrze, ale mam zastrzeżenia - to SD Ram. Myślę, że w tym jest haczyk - może przez to FPS w różnych grach spada mi gwałtownie kiedy nasila się akcja. Mam nadzieję że wystarczy, komu by się chciało to niech pomoże nam rozwiązać ten problem, jeszcze kilka rzeczy - Obserwuję Użycie Pliku Stronicowania oraz Użycie Procesora w menedżerze zadań podczas gry w Almorę. Użycie procesora to zawsze 95-100%. Użycie pliku stronicowania zwiększa się i nie opada, może kiedy akcja w Almorze całkowicie się wyciszy. Próbowałem programu do dobrego zarządzania RAMem. Widziałem dzięki niemu, że podczas gry w tego świetnego MMORPGa pozostaje wolne jakieś 60 RAMu. Trochę to pomogło, przy czym wyłączyłem wszystko - nawet lekkie avast i kerio firewall. Nie chciałem za to używać programu, który sprawia, że procesor pochłania więcej swoich możliwości dla jednej gry/progsa, bo przecież widziałem - Uzycie procesora i tak jest na 100% przy grze w Almorę. Na sprzęt nie mam co liczyć nowy, najwyżej tylko sposoby optymalizacji systemu itp. Proszę o pomoc :D Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Karta główna - Fujitsu Siemens D1325, jakieś dwa lata temu ją otrzymałem, Hah... Takiego lol'a to dawno nie widzialem :lol2: (Plyta glowna :P ) A co do problemu to to sa wasze posrane procesory. (Przepraszam za to wyrazenie... ) Zauwaz ze GM nie kompiluje GML na jezyk maszynowy wiec procesor nasila sie 2x bo musi sobie sam to wykonac. To sprawia ze stare komputery wysiadaja przy lepszych produkcjach. A co do ladowania to jak Wam dluuugo laduje to wina ramu. Bo ja mam raptem 512 i wiem co za bol. Za to kazda nawet nowa gra mi chodzi w miare normalnie na minimalnych ustawieniach. Moj Hardware :P AMD Athlon 64 3200+ 512 DDR GoodRam Palit GeForce 6200 256MB (zadne Turbosracze) SoundBlaster Audigy 24 BiT (moje ukochane cudenko) ECS nVidia nForce 3 250 To chyba wszystko co wazne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Też myślę że to wina procka... ale może też karta grafiki - chociaż gry 2D z gma nie potrzebują aż takiej superowej karty chyba... tu raczej chodzi o kod gry - on najwięcej potrzebuje procka ;) A co do ladowania to jak Wam dluuugo laduje to wina ramu. Bo ja mam raptem 512 i wiem co za bol. No, za to m mi przy 1GB Almora parenaście sekund się ładowała :] Użycie procesora to zawsze 95-100%. U mnie identyko ;) Chyba to wina procków jednak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Napewno to nie karta bo az z ciekawosci wlozylem moja archiwalna :) karte o nazwie GeForce 2 MX 440 i co sie okazalo? W mistrzowskiej produkcji Propaganji (Back Down) spadlo mi o raptem 3 fps :P A gdy obadalem na moim starszej wersji kompa...* To mialem 21 FPS :( Ale i tak nie zly wynik :P * Specyfikacja Komputera: AMD Duron 1Ghz @ 1333Mhz 1GB SDRam GF 2 Mx 440 32MB @UP No jezeli macie 100% zuzycie procesora to gratulacje :P Wtedy jest to na 100% wina procesora ktory nie ogrania dla przykladu kilkuset obiektow na raz... Oczywiscie to byl przyklad... I wtedy fiksuje i pokazuje 100%... To moj Duron ma zuzycie 75% - 90%... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 To w takim razie mój Radek 128MB Powinien radzić sobie bez problemu :rolleyes: Czyli procek ;) Cóż jak zaoszczędze nieco kasy kupie nowy... Ale nadal uważam że ten co mam powinien sobie radzić - ciężko mi powiedzieć czy to przez jego wiek, czy już po prostu osłabł, czy coś jest schrzanione czy może z czymś się kłóci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 A obadaj go programem CPU-Z i powiedz mi jaka iloscia cache dysponuje i jakie ma instrukcje... Albo najlepiej powiedz na jakim jadrze dziala i jaki to procesor O.K.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Floodnik Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Yoda, zauważ, że mam o 400MHz mniej od Ciebie... A Almora chodzi mi lepiej. U Ciebie powinno śmigać, patrząc na niektórych tu (pablo1517, Mistyk), na to, jak tam chodzi Almora przy takim sprzęcie, to jednak nie całkiem procek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 patrząc na posty, to ja mam jakiś ######sty set, wszystko co włączyłem (zrobionego w GMie) działało bardzo miło, włącznie z Almorą Celeron 2,6ghz, 256 mb ram (ddr chyba), Radeon 9200 128mb to chyba nie jest nic nadzwyczajnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Chyba nie czytacie wcale moich postow! Predkosc procesora nie zalezy od GHZ lecz od ilosci pamieci podrecznej (cache) L1, L2, i ew. L3 i od ilosci obslugiwanych instrukcji! A Wy mlotki myslicie tylko o GHZ :( BTW... Kiedy nastepne wydanie mlotka? Wie ktos moze :D ? @up: spradze za jakieś pół godzinki bo chwilowo nie mam czasu i podam wynik! smile2.gif Jaki znowu wynik? Zainstaluj program co sie nazywa CPU-Z i podaj takie rzeczy jak: L1 Cache, L2 Cache, L3 Cache, Instrukcje jakie obsluguje (Instructions: MMX itp. ), Core (czyli jadro) taki zabieg jak sprawdzenie tego zajmoje okolo 30 sekund :D I na to nie masz czasu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 @up: spradze za jakieś pół godzinki bo chwilowo nie mam czasu i podam wynik! ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Floodnik Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Everestem: Zbiór instrukcji x86, MMX, SSE, SSE2 Pamięć podręczna L1 śledzenia 12K Instructions Pamięć podręczna L1 danych 8 KB Pamięć podręczna L2 256 KB (On-Die, ECC, ATC, Full-Speed) Mam nadzieje że podałem poprawne dane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Iron Man Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Ja obstawiam Yoda, że to wina twojego Celerona. Nie bez powodu określa się tą rodzinę "procesorami biurowymi", albo się mówi, że powstają z odpadków po Pentiumach. :D Celerony nigdy nie były dobrymi procesorami, więc nie dziw się, że nie radzą sobie dobrze z interpretacją kodu GM`a. ---------------- Now playing on foobar2000: Helloween - [The Dark Ride #03] All Over The Nations via FoxyTunes Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Hahaha... To sie nie dziwie, ze wam tak dziwacznie dziala GM :) To moj procek: Cache: L1 DATA: 64KB L1 CODE: 64KB L2 CACHE: 512KB Instructions: MMX (+), 3D Now! (+), SSE, SSE2, SSE3, x86 - 64 Widzicie roznice? To dlatego nie mozecie grac normalnie w GM'owe produkcje :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 26 Października 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Chyba nie czytacie wcale moich postow! Predkosc procesora nie zalezy od GHZ lecz od ilosci pamieci podrecznej (cache) L1, L2, i ew. L3 i od ilosci obslugiwanych instrukcji! A Wy mlotki myslicie tylko o GHZ sad.gif Straszne głupoty waćpan piszesz, że aż żal czytać. Od kiedy SSE i MMX mają wpływ na szybkość GMa, skoro on nie korzysta z tych instrukcji? A z Cache to jest różnie. W procesorach firmy AMD mają marginalne znacznie, natomiast jeśli chodzi o Intel'a to tak, cache jest dosyć ważny, ale bez przesady... Najważniejszy jest rodzaj procesora (typ rdzenia itd. bo P4 nie porównuje się z C2D w mhz) + jego taktowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Straszne głupoty waćpan piszesz, że aż żal czytać. Od kiedy SSE i MMX mają wpływ na szybkość GMa, skoro on nie korzysta z tych instrukcji? A z Cache to jest różnie. W procesorach firmy AMD mają marginalne znacznie, natomiast jeśli chodzi o Intel'a to tak, cache jest dosyć ważny, ale bez przesady... Najważniejszy jest rodzaj procesora (typ rdzenia itd. bo P4 nie porównuje się z C2D w mhz) + jego taktowanie. To zes glupote palnal :P Powiesz mi ze 3D Now! w procesorach nie wplywaja na predkosc interpretowania kodu GML? No chyba w to nie uwierze chyba ze pokazesz mi dowody... To powiedz mi wacpan jaka jest roznica pomiedzy Athlon 64 a Athlon? I co sprawia, ze jeden od drugiego jest szybszy? Bo jakos mi sie w te Twoje slowa wierzyc nie chce... Oczywiscie liczba tranzystorow to jedno ale drugie to architektura ktora wplywa na jego predkosc (czyli jak czesto korzysta z cache itp.). Do tego wszystkiego dochodza instrukcje ktore sprawiaja ze procesor ma wieksze osiagi... No bo dla przykladu jakies tam Core 2 Duo ma SSSE 3 a drugi ma SSE 3 i ktory bedzie szybszy? EDIT: To dziwne, ze P4 Extreme Edition jest szybszy od C2D 6300 :) I co mi na to powiesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Mój wynik: L1 data: 8Kbytes L1 traces: 12Kuops Level 2: 128kbytes To chyba mało ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 26 Października 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 O jeny. Instrukcje SSE, MMX itd. nie działają same z siebie, wiesz? To programista musi zaimplementować ich obsługę w programie, inaczej procesory by były niezgodne z architekturą x86. A po drugie MO nie wprowadził ich obsługi, ponieważ to od razu widać (nie ma o tym żadnych notek itd.)... zresztą niepotrzebnie skomplikował by sobie życie. :) No i przecież napisałem, że najważniejsze są architektura plus taktowanie, a dodatkowe instrukcje czy wielkość pamięci cache NIE SĄ częścią architektury. Po prostu pomyśl analogicznie o pewnym skrypcie GML. Jakiś noob go napisze i będzie działał wolno... a ja przepiszę i będzie działał szybko, mimo że nie wprowadzę dodatkowej funkcjonalności. Jak to możliwe? Optymalizacja... No bo dla przykladu jakies tam Core 2 Duo ma SSSE 3 a drugi ma SSE 3 i ktory bedzie szybszy? Co to jest SSSE 3? :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 No to czego to w końcu jest wina? :F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 No faktoza :) No ale zalozmy, ze jemu nawet na BACKdown'ie laguje... Co wtedy? Nie zoptymalizowany kod? Watpie... EDIT: A tak wogole to jak to mozliwe, ze moj Duron (co jest stary jak swiat) jest szybszy od Celerona? Powiesz mi Ranmus? @UP Yoda Hmm... A ten procesor to ile lat ma? Bo moze jakis faktycznie stary? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Ludzie nie kłóćcie się tylko mi pomóżcie :F Można temu jakś zaradzić? Pozwiększać te cache czy tam jakieś inne taktowanie? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Ludzie nie kłóćcie się tylko mi pomóżcie :F Można temu jakś zaradzić? Pozwiększać te cache czy tam jakieś inne taktowanie? :P Heh... Cache nie idzie zwiekszyc :) Ale mozesz uzyc jakiegos programiku ktory optymalizuje korzystanie systemu Win XP z cache procesora no i po drugie mozesz sprobowac podkrecic taktowanie procesora :) Ale watpie zeby to drugie duzo dalo... Predzej ta pierwsza rada cos zaradzi. A to dlatego, ze XP ma taka strukture, ze cieniutko korzysta z dobr procesorow... Nawet sam nie potrafi rozponzac jakim Cache dysponuje procesor. Mozesz tez sprobowac zainstalowac sterowniki do Twojego procesora z oficjalnej strony Intel'a. Ja na przyklad mialem duze problemy z Gothiciem 3 okazalo sie, ze byla to wina sterownikow. Zainstalowalem ze strony AMD i odrazu komputer przyspieszyl w kazdej grze :) A ja zyskalem cenne FPS'y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 26 Października 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 U Yody procesor i karta graficzna są na równi do wymiany. Pisaliście, że karta grafiki nie jest ważna... a to nieprawda. :) Ja tu wyczuwam, że kiepsko oskryptowane gry w GM pogłębiają różnice sprzętowe. Kiedyś odpaliłem hmmm... nie pamiętam czy Hidden Swords czy jedną z pierwszych wersji Almory na lapciaku z Intel Centrino 1.5ghz (~ Pentium 4 2.4ghz) + Ati Radeon 9600 pro i się cięło ostro. Tak z max 3 do 5 fps było. Po jakimś czasie wyszła kolejna wersja, odpaliłem znowu i było tak z 20 - 30 fps. To wszystko zależy od skryptów. Zwykłe obliczenia, warunki itd. obciążają procesor. Natomiast jeżeli zaczniemy używać dużo drawów, funkcji graficznych itd., to rodzaj karty graficznej zaczyna nabierać coraz większego znaczenia. btw. Ten mój BirdX na tygodniowy konkurs co kiedyś zrobiłem, to był tworzony na Pentium II 400mhz + GF 2 MX. Da się zrobić coś na takim sprzęcie? Da. Inna sprawa, że zaimplementowałem tam w opcjach poziom jakości graficznej (ilość particli itd.) właśnie żeby na takim sprzęcie dało się grać. ps. Ilość ramu ma marginalne znaczenie jeśli chodzi o szybkość wczytywania się gry. U mnie Almora wchodzi do menu w 23 sekundy na sprzęcie A64 3800+, GF 7800gtx i 2GB ramu. O Backdown jeszcze dłużej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Floodnik Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 A co polecacie mi? Bo nie wiem czy gotować się na zakup sprzętu, czy istnieje obejście tego problemu... Przypominam: Płyta główna - Fujitsu Siemens D1325, jakieś dwa lata temu ją otrzymałem, Grafika - nVidia GeForce FX 5200 128MB Procesor - Intel Pentium 4 CPU 1.60GHz RAM - 512, myślę że dobrze, ale mam zastrzeżenia - to SD Ram. Myślę, że w tym jest haczyk - może przez to FPS w różnych grach spada mi gwałtownie kiedy nasila się akcja. Procek: Zbiór instrukcji x86, MMX, SSE, SSE2 Pamięć podręczna L1 śledzenia 12K Instructions Pamięć podręczna L1 danych 8 KB Pamięć podręczna L2 256 KB (On-Die, ECC, ATC, Full-Speed) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się