Morro Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 mam wroga [obj enemy] i mam object za ktorym on chodzi [obj badstop ma zaznaczony path] w wiekszych ilosciach badstopow i tak idzie do jednego i tego samego . jak zrobić żeby obj enemy szedl do najbliższego obj badstopa a nie obojetne ktory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Step: if (instance_exists(obj_badstop) { direction=point_direction(x,y,instance_nearest(x,y,obj_badstop).x,instance_nearest(x,y,obj_badstop).y); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 "instance_nearest" Sądze że powineneś sobie teraz poradzić. gdy pisałem nie było postu Stig'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Nawiasy stigu, nawiasy ;) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 11 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 teraz coś nie idzie, bo znalazlo blad [ktorego wczesniej nie bylo] w draw:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Żeby cokolwiek doradzić, wypadałoby żebyś nam pokazał treść błędu. :jason: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Września 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Step: if (instance_exists(obj_badstop) { direction=point_direction(x,y,instance_nearest(x,y,obj_badstop).x,instance_nearest(x,y,obj_badstop).y); } a nie lepiej: if (instance_exists(obj_badstop) { var near; near=instance_nearest(x,y,obj_badstop); direction=point_direction(x,y,near.x,near.y); speed=1; //ewentualnie, jak nie ma gdzie indziej } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 A najlepiej będzie tak :P if (instance_exists(obj_badstop)) { var near; near=instance_nearest(x,y,obj_badstop); direction=point_direction(x,y,near.x,near.y); speed=1; //ewentualnie, jak nie ma gdzie indziej } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 12 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 Ale sie wkurzyłem........ nie wiem jak roziwazać powstały błąd............ moze dam komus projekt na pm.. tylko ktos kto nie skopiuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 chyba kazdy, kto robi gry lepsze niz ty, nie będzie kopiowal... moze dasz nam kod z draw i pokazesz błąd...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 12 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 właściwie to błąd jest dziwny, bo nawet po usunięciu kodu od was błąd dalej występuje... sorry ale ostatnie nie mam czasu do komputera.. błąd polega na unknown variable x albo jak są bloki {} to pisze ze else mu przeszkadza pbphii a tu całe draw: a może cały objeckt, jest mi juz wszystko jedno.....: Create Event: set variable badstop_going to 1 set variable going to 0 set variable hp to 20 set variable attack to 5 set variable attack_speed to 35 set variable can_attack to 1 set variable spr_change to 0 Alarm Event for alarm 0: set variable can_attack to 1 Step Event: execute code: if (instance_exists(obj_badstop)) { badstop_going=1 direction=point_direction(x,y,instance_nearest(x,y,obj_badstop).x,instance_nearest(x,y,obj_badstop).y); move_towards_point(instance_nearest(x,y,obj_badstop).x,instance_nearest(x,y,obj_badstop).y,3) } execute code: if (distance_to_object(hands)<200) { going=1 move_towards_point(hands.x,hands.y,5) } if hp is not equal to 20 start moving in the direction of position (hands.x,hands.y) with speed 5 if at relative position (0,0) there is object hands set variable spr_change to 1 start moving in the direction of position (hands.x,hands.y) with speed 0 if expression true is true if can_attack is equal to 1 set variable global.hp relative to -attack set variable can_attack to 0 set Alarm 0 to attack_speed if hp is smaller than 0 destroy the instance if hp is equal to 0 destroy the instance Collision Event with object blocker: bounce not precisely against solid objects Collision Event with object obj_arrow00: for other object: destroy the instance set variable hp relative to -4 set variable going to 1 start moving in the direction of position (hands.x,hands.y) with speed 5 Collision Event with object obj_arrow01: for other object: destroy the instance set variable hp relative to -8 set variable going to 1 start moving in the direction of position (hands.x,hands.y) with speed 5 Draw Event: at relative position (-5,-70) draw the value of: hp execute code: if going = 1 { if spr_change = 1 draw_sprite_ext(enemy01a,image_index,x,y,1,1,point_direction(x,y,hands.x,hands.y),c_white,1) else draw_sprite_ext(enemy01,image_index,x,y,1,1,point_direction(x,y,hands.x,hands.y),c_white,1) } if badstop_going is equal to 1 execute code: if going = 0 draw_sprite_ext(enemy01,image_index,x,y,1,1,point_direction(x,y,obj_badstop.x,obj_badstop.y),c_white,1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 unknown variable x to znaczy że zmienna x nie istnieje. :P czyli że niema obiektu w roomie za którego odpowiada ta zmienna. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 12 Września 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 w błędzie pisze w ktorej linijce występuje błąd, sprawdź ją. Jezeli pisze unknown variable x, to na bank nie istnieje jakiś obiekt do którego x się odwołujesz (przynajmniej w momencie odwołania). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 12 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 Jest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <hura>!!!! okazało sie ze w roomie[lubie to słowo, ekhm] byl nie obj badstop, tylko obj arrstoper........ maja ten sam sprite, wiec dodajac do rooma nie wiedziałem ze dalem nie ten co chcialem, dzieki za przypomnienie dlaczego blad wystepuje, dzieki!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi