Skocz do zawartości

Zablokowane najbliższy object


Morro

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administratorzy
Step:

if (instance_exists(obj_badstop)
    {
direction=point_direction(x,y,instance_nearest(x,y,obj_badstop).x,instance_nearest(x,y,obj_badstop).y);
    }

 

 

a nie lepiej:

if (instance_exists(obj_badstop)
    {
    var near;
    near=instance_nearest(x,y,obj_badstop);
    direction=point_direction(x,y,near.x,near.y);
    speed=1; //ewentualnie, jak nie ma gdzie indziej
    }

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właściwie to błąd jest dziwny, bo nawet po usunięciu kodu od was błąd dalej występuje... sorry ale ostatnie nie mam czasu do komputera..

błąd polega na

 

unknown variable x albo jak są bloki {} to pisze ze else mu przeszkadza

pbphii

a tu całe draw: a może cały objeckt, jest mi juz wszystko jedno.....:

 

Create Event:
set variable badstop_going to 1
set variable going to 0
set variable hp to 20
set variable attack to 5
set variable attack_speed to 35
set variable can_attack to 1
set variable spr_change to 0

Alarm Event for alarm 0:
set variable can_attack to 1

Step Event:
execute code:

if (instance_exists(obj_badstop))
    {
    badstop_going=1
    direction=point_direction(x,y,instance_nearest(x,y,obj_badstop).x,instance_nearest(x,y,obj_badstop).y);
    move_towards_point(instance_nearest(x,y,obj_badstop).x,instance_nearest(x,y,obj_badstop).y,3)
    }

execute code:

if (distance_to_object(hands)<200)
{
going=1
move_towards_point(hands.x,hands.y,5)
}

if hp is not equal to 20
      start moving in the direction of position (hands.x,hands.y) with speed 5
if at relative position (0,0) there is object hands
      set variable spr_change to 1
      start moving in the direction of position (hands.x,hands.y) with speed 0
      if expression true is true
            if can_attack is equal to 1
                  set variable global.hp relative to -attack
                  set variable can_attack to 0
                  set Alarm 0 to attack_speed
if hp is smaller than 0
      destroy the instance
if hp is equal to 0
      destroy the instance

Collision Event with object blocker:
bounce not precisely against solid objects

Collision Event with object obj_arrow00:
for other object: destroy the instance
set variable hp relative to -4
set variable going to 1
start moving in the direction of position (hands.x,hands.y) with speed 5

Collision Event with object obj_arrow01:
for other object: destroy the instance
set variable hp relative to -8
set variable going to 1
start moving in the direction of position (hands.x,hands.y) with speed 5

Draw Event:
at relative position (-5,-70) draw the value of: hp
execute code:

if going = 1
{
if spr_change = 1
draw_sprite_ext(enemy01a,image_index,x,y,1,1,point_direction(x,y,hands.x,hands.y),c_white,1)

else

draw_sprite_ext(enemy01,image_index,x,y,1,1,point_direction(x,y,hands.x,hands.y),c_white,1)
}
if badstop_going is equal to 1
      execute code:

if going = 0
draw_sprite_ext(enemy01,image_index,x,y,1,1,point_direction(x,y,obj_badstop.x,obj_badstop.y),c_white,1)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

w błędzie pisze w ktorej linijce występuje błąd, sprawdź ją. Jezeli pisze unknown variable x, to na bank nie istnieje jakiś obiekt do którego x się odwołujesz (przynajmniej w momencie odwołania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...