Gość Adster Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Każdy ma swój styl... Podziel się nim...a więc "JAK PROGRAMUJESZ?" Opisz tu swój styl, czego najchętniej używasz, a czego unikasz jak ognia. Napisz, co ci sprawia trudności, a co robisz z palcem w ****, że tak się wyrażę. Ja osobiście strasznie polubiłem programowanie z użyciem dużej ilości zmiennych. Mój styl polega na używaniu dużej ilości if i switch w kombinacjach osobnych i mieszanych. Póki co unikam for (nie wiem czemu-muszę się do niego przyzwyczaić) oraz trygonometrii (cosinus, sinus, tangens, cotangens). Kiedyś i na nie przyjdzie pora, ale póki co nie mam co sobie nimi zawracać głowy. Z reguły nie piszę scriptów do folderu scripts, ale czasami robię wyjątki. Nawet się nie tykam 3D (bo się jeszcze oparzę), ale w rzucie izometrycznym staram się zawsze coś ciekawego (dla siebie) wykonać. PS.Mam straszliwe (i najprawdopodobniej nieuleczalne) problemy z kończeniem gier. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyberdog Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Achhh... Ja, jak ognia, unikam pisania kodu... :P :) ;) :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Używam wszystkiego, staram się jak najbardziej zoptymalizować kod. Nie wiem co mogę jeszcze napisać. :P O, formatowanie i opisywanie kodu wymiata! =P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morgo Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Ja dokladam wszelkich staran zeby odzwyczaic sie od tych przekletych klockow :P . Niestety ciagle ucze sie GML'a wiec jak narazie nie bardzo mi to wychodzi. Ale trening czyni mistrza :) . najbardziej lubie uzywac zmiennych i funkcji draw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Ale chodzi o programowanie ogólne, czy w GM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 a ja unikam używania klocków i jpg tego co dużo waży he he :) ostatnio unikam GM ale jak robie to unikam browara żeby za bardzo się nie zbaniować i nie popsuć projektu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Mój styl: if (mozna()) { zrob_cos(); } else if (mozna_cos_innego()) zrob_cos_innego(); else nicNieRob(); //Czasami piszę tak, ale tylko w JavaScript Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Ale chodzi o programowanie ogólne, czy w GM? W 51% GM...rozumiesz :) ...a więc-pokaż swojego Pythona! xD Brzmi dwuznacznie. =P Tymon To tylko pozory...chyba... =D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 ...a więc-pokaż swojego Pythona! xD Brzmi dwuznacznie. =P Tymon if bleble == cos: print "\n cos \n" exit() else: print "etc" Jeśli Tymonie, chciałbyś poznać drugie znaczenie, wal na PW. =p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 if zmienna1=5 { for (i=0; i<zmienna2; i+=1;) { zmienna2[i]=x*i } } else { akcja() } Używam tylko trzech zdarzeń: CREATE, STEP i DRAW; zero klocków. Nigdy nie dodaję komentarzy w skryptach (tylko do przykładów), najczęściej korzystam z pętli for. Powtarzające się fragmenty wydzielam do skryptów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 GM: -Używam za dużo globalnych,zamiast adresować zmeinne. -Nigdy nie robie menu w draw tylko na klockach Inne: -w aplikacjach konsolowych bardzo czesto lubie robic menu na select case Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Wisznu, akurat dostęp do globalnych jest szybszy niż do lokalnych w GM. =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Ja często używam pętli typu "rób dopóki coś". Jest to moim zdaniem najlepsza metoda zabezpieczenia programów przed podaniem błędnych danych, które mogą program "sypnąć" ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Ja zazwyczaj prubuje pisać, żeby nie odzywczaić się od PHP. NP. zmienna='Joł'; if(zmienna<>'Joł) { return 'Fuck You!'; } else { return 'Yo!'; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 - unikam uzywania innych zdarzen niz crate, step i draw - czesto uzywam for - prawie wszystkie gry robie w 3d - do zmiennych tymczasowych uzywam przsedrostka "_" - po kazdym warunku, petli itp. robie wciecia - brak komentarzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 u mnie w kodzie zawsze panuje lekki burdel. trudno się w nim połapać. dużo zmiennych, pętli, prawie wcale nie używam komentarzy, rzadko wykorzystuje tablice (nie mogę się do nich przyzwyczaić) i takie tam pierdoły. aha, to się tyczy C++. programuje tylko w nim, C# porzuciłem i przymierzam się do dżawy :P i słowo do Blacka - może i dżawa sux, ale python bardziej B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Ja osobiście strasznie polubiłem programowanie z użyciem dużej ilości zmiennych. Mój styl polega na używaniu dużej ilości if i switch w kombinacjach osobnych i mieszanych. Póki co unikam for (nie wiem czemu-muszę się do niego przyzwyczaić) oraz trygonometrii (cosinus, sinus, tangens, cotangens). Kiedyś i na nie przyjdzie pora, ale póki co nie mam co sobie nimi zawracać głowy. Z reguły nie piszę scriptów do folderu scripts, ale czasami robię wyjątki. Nawet się nie tykam 3D (bo się jeszcze oparzę), ale w rzucie izometrycznym staram się zawsze coś ciekawego (dla siebie) wykonać. PS.Mam straszliwe (i najprawdopodobniej nieuleczalne) problemy z kończeniem gier. Ja identycznie (szczególnie do PS), tylko że ja bawiłem się już 3d. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123el Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Ja kocham się bawić w x_scale, index'y sprite'ów, x>other... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Uwielbiam bawić się kodem, mimo że jestem początkującym. Staram się odzwyczaić od klocków (zmienna sprite_index zamiast Change sprite). Często bawię się w if'y. Używam tylko pętli while. No, to chyba tyle :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Uwielbiam bawić się kodem, mimo że jestem początkującym. Staram się odzwyczaić od klocków (zmienna sprite_index zamiast Change sprite). Często bawię się w if'y. Używam tylko pętli while. No, to chyba tyle :) . To się chwali. Tak trzymać!!! ;) rzadko wykorzystuje tablice (nie mogę się do nich przyzwyczaić) "Fithaj f cluphie!!!" :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 ja poza bzikiem na punkcie alphy, to jeszcze mam bzika na punkcie komentowania wiekszości kodu w jajcarski spoób. Jakby ktoś zajrzał w źródła moich gier, to jest tam pełno dowcipów :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się