Skocz do zawartości

Problem w grze.


Rekomendowane odpowiedzi

Chce zrobić gre podobną do NFS tylko że tak jak GTA 2 i prostrze elementy.Mam 4 problemy.

1.Jak zrobić żeby można było wybrać samochód i kolor samochodu.

2.Jak zrobić żeby za 1 miejsce w wyścigu dostać np.1000$ za 2 miejsce 500$ i żeby było to gdzieś widoczne np. jakieś okienko i tam ile masz kasy.

3.Jak zrobić żeby można było zmienić kolor samochodu albo coś do kupić za np. 100$ i żeby to się zmieniło w samochodzie.

4.Jak zrobić zapis gry i wczytanie gry.

Sorry że takie głupie pytania ale jestem pół początkującym bo troche umiem w GM i zrobiłem już pare gier.

Prosze o odpowiedź i przepraszam za noobostwo jeśli to komuś przeszkadza. :unsure:

 

Warn za złamanie 9. punktu regulaminu.

Patrysław

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Solmis, to żeś mu pomógł.

1.Jak zrobić żeby można było wybrać samochód i kolor samochodu.

2.Jak zrobić żeby za 1 miejsce w wyścigu dostać np.1000$ za 2 miejsce 500$ i żeby było to gdzieś widoczne np. jakieś okienko i tam ile masz kasy.

3.Jak zrobić żeby można było zmienić kolor samochodu albo coś do kupić za np. 100$ i żeby to się zmieniło w samochodzie.

4.Jak zrobić zapis gry i wczytanie gry.

1. Przejrzyj przykłady na stronie

2. Masz taki klocek "Show highscore tabele" :) zakładka Score.

3. Przejrzyj przykłady na stronie

4. Funkcja

game_save("filename") i game_load("filename")

albo przejrzyj przykłady na stronie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie mi też pomóc z grafiką czyli obracaniem grafiki samochodu, ponieważ kiedy robie co 3 stopnie obracam to na kątach prostych jest takie zacinanie się i do tego co 20 obrazków musze zapisywać całość bo później wyskakuje błąd Parametr jest nieprawidłowy i sie zacina GM.Czy macie może jakiś program który by odrazu podzielił wszystko co np. 3 stopnie??

Nie pisz dwóch postów pod rząd, bo załapiesz kolejnego warna. Korzystaj z opcji "edit".

Patrysław

Odnośnik do komentarza