Skocz do zawartości

Zablokowane Almora - Online MMORPG


Borek

Rekomendowane odpowiedzi

Quetzacotl grałeś w inne części Gothica niż najnowsza? Chyba nie :) W 1 i 2 map jest kilka i wczytują się klasycznie (z paskiem który pokazuje procent załadowania), może pokazują się dosyć żadko (np. w drugiej części gdy przechodzisz miedzy terenem Khorinis a Górniczą doliną) ale są :)

To nie jest głupi pomysł z tą techniką, ale może być dość problematyczny dla Borka. Niech zrobi jak chce ;)

A reszta niech przestanie te posty o trybie dla pojedyńczego gracza, przecież to nie jest temat na to :P

Takie małe pytanie do Borka, coś oprócz zażynania potworów i handlowaniem z innymi graczami (jak np. w MUOnline) będzie się robić w tej grze? Np. jakieś umiejętności produkcji przedmiotów/mikstur i questy? :) Czy inne bajery uprzyjemniające roz(g)rywkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 717
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Anaconda nie cwaniakuj, to że jest loading nie oznacza, ze cała mapa ładuje sie do pamieci. Podczas ładowania sa wgrywane jedynie uzywane modele i tego typu rzeczy, natomiast nie sa ustawiane jeszcze na mapie. Gdyby od razu ładowało sie wszytsko to byś miał kilka FPSów a nie kilkadziesiąt. Może przypadkiem zauwazyles taki mankament w Gothicu 1, ze gdy stoisz daleko od lasu to nie widać modeli drzew a jedynie sciane z teksturą imitującą drzewa, dopiero gdy podejdziesz blizej ta sciana zanika i pojawiają sie modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cwaniakuj Quetzacotl - GM ładuje wszystkie spirite'y do pamięci, potem aktualny (i następny) room razem z obiektami. Czyli de facto - ładuje wszystko, bo sprite'y zajmują najwięcej. :) Z tym, że procesor nie liczy wszystkiego na raz - tu tkwi cały "myk". ;) A to, że w Gothicu nie widzisz nic znajdującego się w oddali to tzw. clipping, tyczy się TYLKO gier 3D - krótko mówiąc - ograniczenie pola widzenia i przetwarzanych obiektów TYLKO do tego pola.

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Frustum_clipping

 

Proszę.

 

A w GMie, jeśli zrobisz ogromny room i zasypiesz go obiektami - też będziesz miał kilka FPS. Trzeba więc usuwać te spoza pola widzenia.

 

Ot, cała sprawa, panie spec. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stek bzdur. Jeżeli ktoś ładuje wszystkie grafiki do execa tzn ze naprawde nie ma pojecia o tworzeniu gier, a tylko w takim wypadku sa one ładowane na samym początku gry, inaczej nie byłby w ogole potrzebny loading w trakcie gry.

Druga sprawa, procesor nie zajmuje się grafiką, bo w ogole nie jest pamiecią (chyba, ze wziac pod uwage pamiec cache), od tego jest karta graficzna, to ona ładuje wszystkie grafiki do pamieci i tu trzeba zaznaczyc, ze pozniej ta pamiec sie oczyszcza aby zrobic miejsce dla innych grafik. Ten sam proceder jest z dzwiekami, w Gmie nawet jest funkcja do oczyszania ramu z zaladowanego wczesniej dzwieku.

Trzecia sprawa - masz racje, Gothic używa clippingu jak każda gra 3d. I właśnie po to jest ta ściana. Zresztą nie działa to na ograniczone pole a na widoczne "face" modeli (geometria wykreślna sie kłania). To wszystko nie zmienia faktu, ze mapa gothica jest podzielona na lokacje, bynajmniej główna mapa. Bo loadingi są tylko gdy sie schodzi do dungeonów a nie przy przechodzeniu z miasta do miasta.

 

PS Następnym razem nie wyskakuj przed orkiestre z wątpliwą wiedzą i doświadczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS Jeszcze co do nazwy tematu - trudno żeby MMORPG był offline ;]

 

No ale jakoś inne gry mają taki sam dopisek i też są MMORPG'ami, chociażby "Mu Online" także nie bardzo rozumiem czemu się dziwisz...

 

Anaconda: Tworzenie itemów będzie, chociaż szczerze mówiąc nie jest to jeszcze gotowe. Gotowe jest tworzenie własnych ziół, rosną na polach i można je zrywać, a mixując poszczególne rodzaje ze sobą powstają lepsze i gorsze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeżeli chodzi o nazwę tematu to i tak nie masz racji :), ponieważ jakbym napisał Almora - Online, to Online nie oznacza gry dla masowej ilości osób, Online może być dla 8 graczy. Natomiast MMORPG informuje o tym, że jest to dla całej masowej wiary :D hehe.

 

Powracając do wczytywania: Almora gdyby nie miała systemu deaktywacji obiektów poza obszarem to miała by 1 FPS. Chciałem zrobić więcej roomów, ale wówczas problem istnieje po stronie serwera, ponieważ serwer nie może zminiać roomów dla każdego gracza i mówić mu o tym, co się w nim w danej chwili znajduje. Można to zastąpić tablicą danych, gdzie wszystkie obiekty były by zapisane w tablicy z informacją danego rooma, ale nie wyobrażam sobie pracy GMa podczas gdy gracz 1 puszcza czar KULA OGNISTA - ona leci i serwer sprawdza w tablicach czy lecąc nie dodytka jakichkolwiek ścian, drzew. Generalnie serwer musiałby nie posiadać obiektów, lecz same zmienne w tablicy, a taki wyczyn dla GMa to ciężka sprawa. Po drugie jeszcze cięższa gdy postać nie porusza się hexagonalnie. Co dopiero pomyśleć gdy gracze walczą z 20 potworami na raz i takich sytuacji na całej mapie jest 50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolizja powinna byc najpierw wykrywana u klienta a potem weryfikowana na serverze czy rzeczywiscie do niej doszło

 

EDIT: nie jest to prosta sprawa, zresztą jeszcze nie spotkalem mmorpga ktory by miał kolizje z otoczeniem (bo z graczem to łatwo sprawdzić), wiekszosc ma system celowania konkretnego (w dany obiekt), np UO, WoW, Guild Wars. Są tam co prawda też czary sprawdzajace kolizje, ale jak juz mowilem, sprawdzaja jedynie kolizje z postaciami (chodzi tu o skille AOE - area of effect). Natomiast nigdzie nie widzialem zeby np kula ognia rozbiła sie o ściane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyobrażam sobie jakby to wyglądało. Gracz 1 wypuszcza kulę, serwer otrzymuje info że wyleciała, wobec czego daje znak innym graczom. Jednak co będzie jak Gracz, który wypuścił kulę ma laga i nie da informacji o uderzeniu tej kuli ? nie może być tak że każdy z graczy jak widzi uderzenie kuli o ścianę, to wysyła zapytanie czy rzeczywiście tak jest, bo wtedy będzie lag i chaos. Serwer musi posiadać swoje dane i to on ustala czy kula uderzy czy nie, a gracze są na jego łasce i widzą to co serwer pokazuje.

 

EDIT w odpowiedzi na twój EDIT: w Tibi masz czary runiczne, które tworzą lecący pocisk i się rozbija o ścianę. Wiem właśnie że to nie jest proste do zrobiona, a tym bardziej w GM, bo tu szybkość kodu się liczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekazujesz tylko informację o chęci stworzenia takiej kuli dla serwera. Ten wylicza wszystkie inne - czyli czy w coś uderzyła, pozycję etc.

 

Pisałem o tym:

 

Można to zastąpić tablicą danych, gdzie wszystkie obiekty były by zapisane w tablicy z informacją danego rooma, ale nie wyobrażam sobie pracy GMa podczas gdy gracz 1 puszcza czar KULA OGNISTA - ona leci i serwer sprawdza w tablicach czy lecąc nie dodytka jakichkolwiek ścian, drzew.

 

A serwer jeżeli nie ma obiektów, to musi sprawdzać piksel po pikselu w tablicy czy nie napotkał na coś twardego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tóż dostępny będzie świat 30000 x 30000 pikseli ( nie zwalnia - testowane ), oczywiście w skład którego wchodzą lasy, pustynie, góry, obszary bagienne, jaskinie oraz krypty, światem jest jedna wielka wyspa otoczona morzem, oczywiście małe wysepki też istnieją.

 

W gruncie rzeczy - tak. Przynajmniej z tego tak wynika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Premiera w styczniu, którego dokładnie, to ciężko powiedzieć, myślę że gdzieś do około 10-tego powinienem się wyrobić. Na zachęte wrzucam screena z Dungeonów, jeszcze muszę troche je dopracować, dodać skrzynki i poprawić światła :)

 

Almora_Dungeons.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...