Skocz do zawartości

świniołap


3r3se7ven

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: Śwniołap
Gatunek: Labirynt, arcade, autofight; wypadek edukacyjny, ale ukończony; dawno, ale wrzucam;

Opis: WASD tuptasz ludzikiem bo labiryncie, łapiesz ikonki świń, jak nałapiesz wszystkie to następny poziom labiryntu; gra wynikła jak potomstwu tłumaczyłem jak się to robi;

Download: grisjaggare.zip

Download źródła yyz: grisjaggare.yyz_.zip
Rozmiar pliku: dwa megi wykonawczy, 114kilo źródło yyz

Autorzy:

Programowanie:
ja z młodym

Fabuła:
fabuła?

Grafika:
poprzerabiane grafiki z łapanki

Muzyka:
dźwięków nie ma, są obrazki dźwiękonaśladowcze

Screeny:

grisgamescreen.thumb.png.8ae4cf200fffde321ac9cce3a1d2af47.png

grisgamescreen1.jpg.3db44bb3dc13102b28d29bceb562c5ef.jpg

 

Gra pod windę, za pierwszym odpaleniem grafika się dopasowuje, więc może być dziwne wyświetlanie. Od drugiej razy działa normalnie.

Backspace włącza fullscreen.

Instrukcja pod F2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, I am Lord napisał(a):

Coś mi się nie dopasowała grafika hmm czy to pod fullscreenem czy nie. Źle się wyświetla i tak.

A jakoś tak bardziej informacyjnie? W oknie po restarcie co konkretnie się dzieje? Printscreen?

 

3 godziny temu, I am Lord napisał(a):

Zawiesiło mi się też podczas startu mapy.

Cóż mogę. Od lat nikt takiego przypadku pod windami 7-10 nie zgłaszał.

 

//edit : Zgaduję że nie stanowi problemu ściągnięcie yyz i puszczenie z ide? I kompilacja wg własnego sprzętu?

Edytowane przez 3r3se7ven
przemyślenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, I am Lord napisał(a):

Rzeczywiście, zmieniłem

Wszystko Ci się wyświetla prawidłowo (zgodnie ze specyfikacją). Nie przewidziałem przypadku skalowania w górę. Masz wyższą rozdzielczość niż możliwa w grze.

Krawędź ekranu jest tam, gdzie Ci się kończy po prawej szare okno z danymi.

Nie wpadłem na to, że trzeba będzie rozciągać obraz (zresztą wyglądałby jak ... no niepolitycznie by wyglądał). Najwyżej cisnąć w dół kiedy odpalany na niskiej rozdzielczości. To ciekawe, będę musiał mieć to na uwadze w przyszłości.

 

Żeby wyłączyć grę trzeba klepnąć esc i po prompcie y/n wcisnąć y. U mnie działa^^

 

Obciążenie cpu w moich produkcjach (niezależnie od skali) jest wysokie i jest to jedyne obciążenie. Programy jadą po arrayach (świniołapa robiłem chyba jeszcze na ds_listach, obecnie na ds_list robię pipeline grafiki, bo do tego jest dobry) jak po burej... a świniołap jeszcze na bieżąco sobie zapisuje i wczytuje kawałki mapy kiedy zmieniasz lokację (dlatego mapa może być całkiem spora).

 

Tyle że niezależnie od obciążenia cpu odpala nawet na pralce. Całą koncepcję zaczęliśmy od tego, że młody ogarnął jak przestawiać ikonki na wyświetlaczu arduino coś ze 6 lat temu i mu pokazałem jak rpzesuwać je po ekranie, no i do tego doszło.

 

Jeśli zaglądałeś do struktury programu to tam jest jeden obiekt i nie są tworzone jakiekolwiek inne, wszystko jedzie na strukturach.

 

//a jakbyś przytrzymał backspace i wrzucił fullscreen? Wygląda lepiej? bo to okno startowe, w którym się odpala, to ono jest taki, żeby nikt nie krzyczał, że hijack ekranu;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Cytat

Jeśli zaglądałeś do struktury programu to tam jest jeden obiekt i nie są tworzone jakiekolwiek inne, wszystko jedzie na strukturach.

Tak zaglądałem, kiedyś też robiłem całą grę i to bez żadnego obiektu, cały kod wykonywał się w roomie, nie pamiętam jak to się nazywało. Room creation code chyba, ale to było w starym Gmie gdzie można było rysować funkcjami draw poza eventami GUI używając funkcji wymuszenia odświeżania ekranu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, I am Lord napisał(a):

ak zaglądałem, kiedyś też robiłem całą grę i to bez żadnego obiektu

Wszystkie robię na jednym obiekcie i wiaderku funkcji. Programowanie obiektowe to taka fanaberia, która się pojawiła za mojego życia, aby słabsi intelektualnie mogli sobie otagować i zrozumieć bez odwoływania się do logiki. Tylko tak "obiektowo" jak w życiu. Wszystkich przez maszynkę do matematyki nei przepuścimy.

 

10 godzin temu, I am Lord napisał(a):

Gmie gdzie można było rysować funkcjami draw poza eventami GUI używając funkcji wymuszenia odświeżania ekranu.

Teraz też się da poza draw, i da się wymusić na OS wywalanie tego na os surface. Ale jak się coś sypnie (na przykład przy minimalizacji okna) to trzeba się ganiać po pamięci.

Cykl gms2 jest przyzwoity. Takie c z załadowanymi bibliotekami potrzebnymi do zabawy. Jak dla mnie prawie idealne IDE. Chciałbym tam jeszcze mieć toggle żeby kod oznaczać, jak mam za długi elisty wyboru (obrazków pod jednostki), ale jakoś przeżyję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
3 godziny temu, 3r3se7ven napisał(a):

ale jakoś przeżyję.

 

Wchodzisz tutaj -  https://github.com/YoYoGames/GameMaker-Feature-Requests/issues - dodajesz swoją prośbę i jest szansa, że zmiana zostanie wprowadzona do IDE.

Ja mam już 14 takich zaakceptowanych zgłoszeń (niestety aż 10 w backlogu, więc "na później", ale cztery są przypisane już do IDE i nowego runtime, wiec jest szansa, że zobaczymy je wkrótce).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...