Skocz do zawartości

Winterblood


Adriann

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: Winterblood
Gatunek: Top down shooter

Opis: Miałem kilka dni z innym komputerem bez dostępu plików z głównym projektem więc zainstalowałem game makera i zrobiłem sobie mały challange. 
Pod wpływem nostalgii chciałem w kilka dni stworzyć top down shooter w stylu tych sprzed dobrych 10 lat :D 
Ostatecznie w niecały tydzień wyszło coś bardziej na zasadzie złożonego prototypu ale i tak chciałem się tym z wami podzielić.
Starałem się nie naśladować nowoczesnych strzelanek jak np Enter the Gungeon a iść swoją drogą. 
Jedynie pewne elementy są zaczerpnięte z  tych gier jak kamera ze wspomnianej gry czy drzwi zbliżone do hotline miami. 
Gra to klasyczna strzelanka z dodatkowymi osłonami. Trzymając shift postać kuca i nie jest widoczna dla spacerujących wrogów. 
Jeśli jesteśmy blisko beczki lub skrzyni i wciśniemy shift to ta ściemni się sugerując że chroni nas przed kulami wrogów. 
Obecnie dość łatwo zainteresować sobą wrogów, Ci zaczną nas gonić jeśli nas zobaczą(jak pisałem kucanie przy skrzyniach przed tych chroni), 
strzeli się w nich lub zbyt blisko nich albo usłyszą krzyk kolegi.
Reagowali też na leżące ciała ale nie miałem tego czasu dopracować więc w tej wersji powinni zupełnie je olewać. 
Wrogów nie da się obecnie zgubić, będą gonić gracza aż go zabiją albo sami zginą.
W grze są trzy mapy gdzie celem jest pokonanie wszystkich wrogów, można je przechodzić w dowolnej kolejności i nie ma jako takiego zakończenia.

Myślę że po obecnym projekcie spróbuję kontynuować ten koncept.
Zastanawiam się w jakim kierunku można to kiedyś pchnąć, narazie wyobrażam sobie grę w stylu Bonda w zimowych lokacjach. 
Działałoby to na tej zasadzie że niektóre misje skupią się na akcji, inne na skradaniu. 
Stosunkowo łatwo będzie tu dodać takie rzeczy jak granaty dymne czy ciche wykończenia wrogów przy skradaniu.

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie konstruktywne opinie, przypominam że to nie jest pełna gra :d

Sterowanie: WSAD poruszanie
QE/rolka myszki/1,2,3 zmiana broni
SHIFT kucanie
R przeładowanie
Lewy przycisk myszy to strzelanie

Download: https://clockworkmustache.itch.io/winterblood
Opera: https://gx.games/pl/games/8slam0/winterblood/
Rozmiar pliku: 8.7mb

Autor: Adrian Marzec
Screeny:


#Edit naprawiłem filmik, fpsy spadały z włączanym game makerem w tle :D

image.png

image.thumb.png.50e9d17145b2a345cdb36fdba0fa378f.png

Winterblood.rar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Jak będę miał chwilę, żeby się przełączyć z linuxowej pracy na Windowsa to pobiorę, ale bardzo mi się podoba, wbrew pozorom jest tutaj dużo zaawansowanych problemów zrealizowanych i nawet miałeś czas bawić się w różne "smaczki", które dodają grze "tego czegoś", jak drzwi które się otwierają jak do nich strzelasz, łuski, wykrzyknik jak przeciwnik nas zauważy, minimapka, nie mówiąc o kucaniu za skrzynkami, tego nawet Borek nie miał w Aliensach :P

O grafice można dyskutować (chociaż to i tak top tego co tu widujemy :P), ale od strony programistycznej - robota 10/10 jak na nasze community. Na palcach jednej ręki wyliczę osoby, które robią coś tak doszlifowanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Konrad-GM napisał:

image.png.43892a5451e11e84159523f179903075.png

kurcze..nie wiem jak to naprawić:< Zdaje się że to wciąż częsty problem z grami z gma
EDIT: Może instalator pomoże
Winterblood_instal.exe

EDIT2: w pierwszym poście jeszcze raz wyeksportowałem plik, może zadziała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, gnysek napisał:

Dałem 5/5 ;) Gra dziwnie zwalnia w wersji GX, chociaż licznik FPSów prawie ciągle pokazuje maks, dziwna sprawa...

Hmmm..rzucę okiem, może to kwestia oświetlenia. Przy okazji będę wdzięczny za opinię czy widzisz w tym potencjał na jakąś większą gierkę na steam. Mówię tylko o mechanikach oczywiście :D
EDIT: wyłączyłem światło w operze, można je włączyć pod L, bez działa nieco lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update ze sporą optymalizacją, okazało się że gracz wykrywał cały czas potencjalny najbliższy punkt strzału dla pięciu pocisków a wrogowie patrolując układali ścieżki do gracza. :d
Dodatkowo jak już odpaliłem to dodałem dodatkową ikonkę, jak wróg zauważy gracza a jest poza polem widzenia to na krawędzi ekranu wciąż pojawi się wykrzyknik ale ze strzałeczką. Wrzuciłem zmiany w obu miejscach.
Wersja na operę wciąż nie jest idealna, polecam pobrać wersję na pc
 

W dniu 5.09.2022 o 21:45, Adriann napisał:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz działa spoko 👌 Fajna i dość rozbudowana gierka, chowanie się za przeszkodami, różne rodzaje broni, może AI wymaga trochę dopracowania, bo jak raz zaalarmujesz przeciwnika to ten leci bezpośrednio do nas a nie ostatniej znanej pozycji, byłoby to nawet ciekawe do ściągania i flankowania wrogów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...