Pogromca_kodu77 Opublikowano 23 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2020 Cześć wszystkim... Borykam się z takim zagadnieniem jeszcze nie problemem... Mam zaprojektowaną dużą scenerię o wymiarach 8192x2024 oczywiście całość podzielona na małe fragmenty aby niepotrzebnie zwiększać texture page... Obecnie texture page mam ustawione na wartość 4096x4096 i nie chcę tego zmieniać... Teraz moje pytanie jest następujące...do tej scenerii będę rysował trzy tła..na których chcę uzyskać efekt parallaxy..w stosunku do tych obrazów tła nie będę dzielił je na małe fragmenty..bo dużo zabawy jest potem z ustawieniem parallaxy..wobec tego wybrałem metodę załadowania całych obrazków png..ale żeby nie przekroczyć tej nieszczęsnej texture page 4096x4096 narysuje trzy tła np o parametrach 4096x1024 lub 4096x2024...i teraz tak..jak ustawić parallaxe takiego tła jeśli nie stanowi on całości rozmiarów scenerii? Macie może jakiś na to przykład? ktoś na pewno z was tworzył większe scenerię i dopasowywał do nich tła... Próbowałem coś w sieci wyszukać,ale nie mogę nic sensownego znaleźć z dobrym wyjaśnieniem,a najlepiej przykładem... Może jest jakaś zasada jak mają mieć rozmiary tła jeśli sceneria ma takie rozmiary jak powyżej podałem? Za każdą pomoc radę sugestię bardzo wam z góry dziękuję... Utknąłem z takim zagadnieniem i nie wiem jak z tego jak najlepiej wybrnąć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 27 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2020 Jeżeli tło się będzie zapętlać bezszwowo to problem sam zniknie, bo to oznacza że będzie wydawał się nieskończony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pogromca_kodu77 Opublikowano 28 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2020 Co masz na myśli mówiąc...że problem będzie wydawał się nieskończony? W GMS można tworzyć duże scenerie zbudowane z kafelek.. Tła już gorzej..ale tych bezpiecznych rozmiarów jak będę się trzymał to będzie wszystko dobrze.. Pytanie moje jest właśnie związane z dopasowaniem tła do dużych scenerii. Ktoś z was myślę,że z podobnego rozwiązania korzystał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Listopada 2020 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2020 W GMS2 możesz mieć dowolną ilość backgroundów, ustawionych na powtarzanie w osi x oraz y (jednej lub obu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pogromca_kodu77 Opublikowano 30 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2020 A w GMS 1.4 rozumiem,że ilość maksymalnie 8(background) na jeden pokój room mogę ustawić na powtarzanie się w osi x i y lub jednej osi? Ktoś mógłby mi pokazać jakiś przykład takiego powtarzającego się tła? Dziękuję... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się