Skocz do zawartości

Almora Darkosen


Borek

Rekomendowane odpowiedzi

19 godzin temu, Wojzax napisał:

Strasznie fajnie wyszły te potworki co się zlewają z otoczeniem, te pająki w martwym lesie i rośliny pod drugim miastem. Bardzo to pomysłowe i fajny klimat mają te miejscówki

Dzięki :) o to właśnie chodziło. Klimat musi być :)

 

17 godzin temu, szpaq99 napisał:

Ja chyba ten pył sprzedałem :D, i chyba tego questa nie wykonam, bo przeszedłem mapki i żadnego pyłu nie widzę nigdzie, a już nawet filmik z rzemiosła oglądałem.

Nie można sprzedać itemów do questów. Sprawdź czy na pewno nie leży pod nogami u NPC :) Jeżeli masz najnowszą wersję gry 1.0.33, to itemki takie powinny dawać promień czerwony żeby było je widać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej!

 

Jakby ktoś był zainteresowany, to wczoraj wyszła wersja Almory na iOS :)

Link do pobrania: Almora Darkosen ( App Store )

 

Do zrobienia/poprawienia jeszcze zostało kilka rzeczy:

- Apple Game Center -> CloudSave ( obecnie jest tylko na Androidzie )

- Problem z "notchem", który zasłania trochę ikonki na niektórych modelach telefonów.

 

Uwagi i sugestie mile widziane. iOS to mój debiut i pomimo tygodniowych testów przez różne osoby na różnych urządzeniach i tak wyszło kilka błędów technicznych.

Mimo wszystko gra działa i nie powinno być większych problemów :)

 

Dzięki i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Siemanko! :)

 

Almora w końcu doczekała się obsługi gamepada!

 

Teraz będzie możliwość portowania gry na konsole przenośne i stacjonarne. Jeszcze tylko przepiszę system rozdzielczości i dopasowywania ekranu, bo  od samego początku jest to bolączka tej gry :D ( gra pisana 12 lat temu )

 

Linki do pobrania:

Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.GearStudio.AlmoraDarkosen

iOS: https://apps.apple.com/us/app/almora-darkosen-rpg/id1594920342

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.12.2023 o 16:16, gnysek napisał(a):

Czekam na wersję Steam Deck ;)

 

Super! Akurat PC i SteamDeck to będą kolejne platformy, bo ponoć Nintendo jak zgłaszasz chęć bycia deweloperem uznaje bardziej jak masz gry zrobione pod Steam, niż pod mobilki. Nie wiem ile w tym prawdy, ale tak czy inaczej lepiej do nich uderzyć z większym portfolio :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Siemanko!

 

Nowa, dosyć ważna aktualizacja się pojawiła, która poprawia jakość gry:

 

v. 1.1.63
- PRAWIDŁOWE PROPORCJE EKRANU! ( nie ma już rozciągania ekranu! )
- Dodano język Ukraiński
- Usprawniono interface ( GUI )
- Możliwość powiększania/zmniejszania przycisków ataku
- Pauza w tle podczas reklam ( bez Premium )
- Wiele poprawek tłumaczeń - Rosyjski
- Wiele poprawek tłumaczeń - Angielski
- Drobne poprawki tłumaczeń - Chiński
- Usunięto wiele przeszkód w Lochach ( ciemne dziury )
- Wiele drobnych poprawek
- Gra jest przygotowywana na nowe platformy ( PC/Steam, SteamDeck, NintendoSwitch, PS5, XBOX )

 

Do pobrania standardowo tutaj:

Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.GearStudio.AlmoraDarkosen
iOS: https://apps.apple.com/app/almora-darkosen-rpg/id1594920342

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pablo1517 napisał(a):

 

Uuuu no to gratki :D
Ja pamietam jescze czasy jak Almora sie pojawiła jako MMORPG na 39dll i pierwszy loading screen zajmował 30 min :D

 

Dzięki bardzo!

No Almorka trochę się zmieniła :D Pamiętam jak hostowałem serwer na laptopie bez karty graficznej i ledwie to przeżywał :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko!

Almora w końcu doczekała się wersji PC Definitive Edition!

 

Jakby ktoś był zainteresowany dodaniem do "listy życzeń" to zapraszam 🙂

Premiera planowana na początek grudnia 😄

 

Natomiast w przyszłym roku na pewno będę na PGA. Mam nadzieję, że razem z @gnysek

Nie jest łatwo zrobić port z komórki na PC, dlatego też tyle to trwało, ale po więcej szczegółów zapraszam na stronę Steam.

 

https://store.steampowered.com/app/3620050/Almora_Darkosen

 

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez Borek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Borek napisał(a):

Siemanko!

Almora w końcu doczekała się wersji PC Definitive Edition!

 

Jakby ktoś był zainteresowany dodaniem do "listy życzeń" to zapraszam 🙂

Premiera planowana na początek grudnia 😄

 

Natomiast w przyszłym roku na pewno będę na PGA. Mam nadzieję, że razem z @gnysek

Nie jest łatwo zrobić port z komórki na PC, dlatego też tyle to trwało, ale po więcej szczegółów zapraszam na stronę Steam.

 

https://store.steampowered.com/app/3620050/Almora_Darkosen

 

 

Pozdrawiam!


o zesz w mordkę jeża :) cudownie widzieć, że działacie :) Borek a przyznaj się w jakiej technologii to jest stworzone bo śmiem wątpić, że cały czas na GM działasz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, owyn napisał(a):


o zesz w mordkę jeża :) cudownie widzieć, że działacie :) Borek a przyznaj się w jakiej technologii to jest stworzone bo śmiem wątpić, że cały czas na GM działasz 

 

"Działam" nadal grę tworzę sam :D Oczywiście że w GM - wierny całe życie mimo problemów :) Pozdrawiam 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w końcu będzie grane! Trochę pykałem mobilnie ale granie w cokolwiek na telefonie totalnie mi nie leży :) BTW ogień strasznie rzuca się w oczy, całość top down a wieje tak że każde ognisko się pali "w górę" :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.11.2025 o 21:03, adam014 napisał(a):

No w końcu będzie grane! Trochę pykałem mobilnie ale granie w cokolwiek na telefonie totalnie mi nie leży :) BTW ogień strasznie rzuca się w oczy, całość top down a wieje tak że każde ognisko się pali "w górę" :D 

Elegancko! :) Dzięki!

 

Co do ogniska, to nie może palić się wprost na kamerę, bo nie byłoby widać efektu. Zresztą to jest takie top-down pod minimalnym kątem :D Mam nadzieję, że mimo wszystko Ci się spodoba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Ja z pół gry albo i więcej przeszedłem na Decku i zachwycałem się tym ogniem (całkiem realistycznie wygląda, widziałem gry AAA+ gdzie zrobili teksturki ognia które klatkują i efekt jest gorszy) i w ogóle nie wpadłem na to, że może ma zły kąt (chociaż jakby wziąć pod uwagę wiatr...) - zupełnie to nie przeszkadza. Na decku gra się wybornie, jakby gra zawsze była skrojona pod sterowanie padem, chociaż wiem, że Borek stawiał na sterowanie mobilne na początku i musiał się gminastykować (ale co źle zostało założone przy części pierwszej, to można wybrnąć przy drugiej xD).

 

Mi osobiście brakuje paru takich smaczków nawiązujących do klasycznej Almory Online, ale dla kilkunastu osób w sumie nie było sensu robić takich easter eggów (chociaż niezmienne domagam się Forgotten Tower!), nie mniej kto grał dużo w owych czasach, na pewno uśmiechnie się widząc niektóre stare grafiki w innych miejscach, lub znajome dźwięki potworów - to jest po prostu gra w tym samym świecie, ale w innym miejscu.

 

Decyzja o tym, żeby Almora była grą singlową to był strzał w dziesiątkę. Ja wiem, że online z kolegami fajnie grać, ale po co robić coś, w co zagrają dziesiątki graczy, jak można mieć coś, w co zagrają dziesiątki tysięcy i jeszcze skapnie z tego kasa? Dzisiejsze pokolenie nie umie już chyba tak sobie radzić z grą w wyobraźni (pamiętacie, jak sobie wymyślaliśmy sami questy i po prostu szło się razem na jakąś trudną część mapy, a Borek albo inna osoba hostująca spawnowała dodatkowe moby, jako taki "quest"?) - i Darkosen na pewno odpowiada na te potrzeby. Jest początek, jest koniec, jest jakaś fabuła, są questy, a dzięki temu, że nie trzeba wszystkiego mieć w jednym roomie to i miejscówki ciekawsze i można było ich zrobić więcej bez wciskania się "pomiędzy" strefy (brakuje miejsca? dodajesz z którejs strony albo dajesz kopalnię którą można tam dojść i problem z głowy).

 

Generalnie - kto grał chociaż raz w AO - nie powinien tej przegapić. Być może czasem za bardzo czuć ducha tamtych czasów, ale to właśnie przez to, że ta singlowa odmiana ma pewnie z dychę na karku :D Ale o to właśnie tutaj chodzi, to jest właśnie stara szkoła rpgów! Almora Darkosen jest dla Almory Online tym samym, czym dla Diablo 2 jest Diablo II: Resurrected - gry różnią się tylko rzutem kamery, ale frajdy dają tyle samo :D Za tą grą stoi pasja, upartość i pewnie o developmencie można by napisać książkę. I to jest zajebiste! Kto zna Borka, czuje jego ducha odwiedzając kolejne areny. Ba, w sumie można z nim zagrać w tej grze ;)

 

Nie można odmówić jednej rzeczy - Borek co marzył, to stworzył. Okrężną drogą, ale to jest kompletna gra i to, że druga część powstaje jest jakby logiczne, bo tutaj jest już pełen content od paru lat i jedynie ta konwersja na PC to było jakieś takie brakujące ogniwo, żeby ta gra zatoczyła pełen krąg życia. Mi jest milutko w serduszku wiedzieć, że udało się sprawę domknąć i każda godzinka na decku z Almorą sprawia, że mam sił na 2-3 kolejne dni prac nad swoją grą, żeby w końcu też dojechać do pierwszej mety, podczas gdy Borek to już kolejny ultramaraton biegnie :P Mam nadzieję, że teraz przebiegnie też przez "konsolowo" i będzie tak bogaty, że zaprosi nas na kąpiel w jego basenie z dolarami. Za całą robotę włożoną przez tyle lat, zdecydowanie mu się to należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc, to najbardziej "bałem" się Twojej opinii @gnysek. Szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że Almorę Online znasz bardzo dobrze, dlatego cały czas miałem z tyłu głowy, że będziesz miał spore oczekiwania co do tej gry (zwłaszcza na PC), także jestem naprawdę mile zaskoczony, zwłaszcza jak piszesz, że Almora Darkosen chwyciła Cię za serducho :) 

 

Ja cały czas mam poczucie (zresztą tak jest), że od wersji PC wymaga się nieco więcej, aczkolwiek patrząc po tym co się dzieje na obecnym rynku gier, to szybko się usprawiedliwiam, że naprawdę nie jest źle jak na solo development. Na mobilkach gracze naprawdę chwalą Almorkę, zresztą prawie 3.000.000 pobrań i ocena średnia 4.6-4.8 (zależy od kraju) to jest naprawdę niezły wynik i absolutnie nie ma czego się wstydzić.

 

Na początku miałem problem, bo jak wiadomo, swoje dziecko jest najkochańsze, ale szybko nauczyłem się, że należy słuchać uwag graczy, dlatego dzięki temu przez te 4 lata od wydania pierwszej wersji na mobilki wprowadziłem mnóstwo usprawnień - mnóstwo jest tu właściwym słowem. Nawet obsługa gamepada doszła dopiero po 2 latach. To było mega wyzwanie :D teraz się przydaje...

 

Fajnie, że poczułeś nostalgię i oczywiście jestem świadomy, że można by jeszcze coś dopieścić, dlatego drugą część będzie bardziej rozbudowana i przede wszystkim wprowadzi sporo lepszych rozwiązań. Scenariusz już jest cały napisany :), ale nie chcę też z Almory robić Baldurs Gate albo Wiedźmina, ma to być nadal lekki i przyjemny hack&slash. Tak czy inaczej nabyłem większe doświadczenie, więcej umiejętności, no i mamy dużo większe możliwości GM, można stworzyć naprawdę fajną grę.

 

Zauważyłeś kilka assetów z Almora Online i rzeczywiście tak jest, ba! jest ich nawet całkiem sporo, co więcej (kiedyś pisałem o tym), że nawet niektóre funkcje/kod, są ze starej Almory i osobiście nazywam to błędami z dzieciństwa, bowiem ciągną się za mną cały czas gdy chcę coś dodać/przerobić. Nie będę wchodził w szczegóły, bo wstyd... Uspokajam, że nie ma tego dużo :)

 

Dziękuję Ci bardzo @gnysek za fajną recenzję, cieszę się, że podoba Ci się Darkosen, widać zresztą jak w kilka dni zrobiłeś mega postęp w grze, a to oznacza że szczerze Cię wciągnęła :) Mam nadzieję, że nie zawiodę również pozostałych fanów - wiem, że można jeszcze lepiej, ale to nie czas na grzebanie w pierwszej części, trzeba tworzyć drugą i tak się właśnie obecnie dzieje.

 

Zainteresowanych moimi wypocinami w wersji PC jeszcze raz zapraszam do dodania Almorki do listy życzeń na Steam: https://store.steampowered.com/app/3620050/Almora_Darkosen

 

Premiera za niespełna miesiąc, no i oczywiście gorąco polecam na Steam Decku - ta gra jest wręcz stworzona pod mobile / handheldy, aczkolwiek na dużym ekranie z myszką i klawiaturą też się fajne gra :)

 

Dzięki i pozdrawiam!

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...