niebieskiBrylant Opublikowano 26 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 Siema. Mam dość dziwny problem. Kiedy odpaliłem gierkę napisaną kilka miesięcy temu, po jakimś czasie gry wywaliło mi [taki błąd]. o_blockLife - to bloczek z bonusem, który musimy trafić pociskiem, żeby na mapie pojawił się bonus, po czym jest usuwany. Jakie odniesienie do o_player on ma, to ja nie wiem... Jest to dość dziwne, bo obiekt, który go wywołał, nie powinien mieć żadnych reakcji akurat w tym momencie rozgrywki, a mimo to, przerwał grę. Rozumiem też że obiekt o_player może nie istnieć akurat w tym momencie gry i możliwie, że nic nie sprawdza jego istnienia przed odniesieniem się do niego, ale obiekt nie ma prawa reagować akurat wtedy, bo jedyną reakcją jest kolizja z pociskiem, do której nie doszło na 100%. Dodatkowo nie wiem, jak znaleźć linię -1. Ktoś wie, o co kaman? Działam na GM:S 1. A to surprise... będę musiał ta grę usunąć ze wszystkich miejsc, na których ją udostępniłem i prawdopodobnie pozwolę jej umrzeć w zapomnianych ciemnościach dysku mojego kompa, bo tego błędu raczej nie da się znaleźć... no to chyba trochę tak, jakby nauczycielka kazała nam w podstawówce otworzyć stronę -1, bo jak nie, to pała :/. Nie mogę pozwolić na udostępnianie gry z takim błędem. Masakra. A już byłem taki uhahany, że w końcu ukończyłem w pełni jakąś grę i mogę się nią pochwalić. Taka prosta gierka.... No nic, raczej nie da się jej uratować, muszę się skupić na dwóch aktualnych projektach i liczyć na to, że GM nie wymyśli znowu takiego niemożliwego błędu w nowych produkcjach, bo jeśli tak, to będę musiał się przeprosić z Unity... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 a spróbuj wyczyścić cache GMa w ustawieniach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiBrylant Opublikowano 26 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 Hah... to nic nie da, a nawet jeśli da, to tego tak nie zauważę, bo nawet nie wiem, co wywołało ten błąd. A to nic nie da, bo gra jest już jako EXE i widniała na kilku stronach od kilku miesięcy z czającym się błędem linii -1... Nawet, jeśli wyczyszczę cache, to wygląda na to, że ten błąd jest wyjątkowo rzadki, bo wiele razy przechodziłem ten poziom w grze, a teraz się rozsypała tak dziwnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Czerwca 2018 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 Ten błąd pojawia się bodaj, gdy tworzysz obiekt który w create ma instance_destroy(); - w następnej linijce przypisujesz do niego zmienną a jego już nie ma. Bez kodu ciężko jednak stwierdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiBrylant Opublikowano 26 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 Niestety to też nie to. W Create Event ten blok ma tylko ustalenie zmiennej jego maskowania... czyli jakby image_alpha... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 26 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 Czasami mi się zdarzało tak jak w ostatniej linijce poprzedniego skryptu był błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się