JuliuszMakeGames Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Witam ostatnio znalazlem poradnik jak zrobic poruszanie sie samochodem w stylu GTA 1,2 ale niestety nie dziala on u mnie w 100% i czy ktos moglby napisac dla mnie kod ktory dzialal by jak w GTA 1,2? Sam nie mam doswiadczenia potrzebnego do stworzenia go od postaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 https://www.youtube.com/watch?v=gEmmVpZELeE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 31 Maja 2017 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Chcesz żeby 50% gry za Ciebie zrobić? Za darmo na nikogo nie licz, to nie jest 5 minut roboty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 No hej tam po drugiej stronie moniotra :bye1: Skoro, jak sam przyznałeś, że nie masz jeszcze doświadczenia aby stworzyć taki silnik od podstaw, to pora aby się nauczyć ^_^ Jest tu wiele mądrych głów (nie wliczam w to siebie :lol: dopiero zaczynam bardziej rozumieć GML). Na początku zrób coś małego, zacznij od podstaw takiego silnika. Pomogę Ci (tak jak wielu innych ludzi na tym forum) ale nie napisze za Ciebie kodu, musisz sam trochę pomyśleć. Możesz sobie wypunktować zadania: 1. Narysuj samochód (koniecznie ustawiony w prawo) 2. Pomyśl, jakie zmienne będą Ci potrzebne: a) speed - prędkość B ) direction - kierunek c) image_angle - kierunek obrotu sprite'u 3.Programuj (tak wiem, że duży przeskok pomiędzy punktami). Napisze dla Ciebie skrawek kodu, a Ty spróbuj uzupełnić: GML image_angle = direction; //obracanie samochodu wzgledem kierunku jazdy if(keyboard_check(ord("W"))) // Jesli nacisniemy W { dopisz coś } if(keyboard_check(ord("S"))) // Jesli nacisniemy S { dopisz coś } if(!keyboard_check(ord("W")) and !keyboard_check(ord("S"))) // Jesli NIE naciskamy ani W ani S { if(speed > 0) then dopisz coś if(speed < 0) then dopisz coś } //Kierunek ruchu - prawo/lewo if(keyboard_check(ord("A"))) { dopisz coś } if(keyboard_check(ord("D"))) { dopisz coś } Na dobry początek powinieneś otrzymać mniej więcej taki wynik: https://drive.google.com/open?id=0By6jjYnhZ...d19YWEZRWEUtdGM Myślicie, że to dobry sposób na tłumaczenie? Czy lepiej dać mu już lepszy kod do ogarnięcia? Wydaje mi się, że bardziej podstawowo nie można napisać poruszanie się samochodem :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykPlayingPOLSKA Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 A co do przyśpieszania to można zrobić to tak GML ///create sec=0; //zmienna która okresla nam sekundy ///step if keyboard_check(vk_up) { sec+=1/room_speed; //właczenie liczenia czasu do gry. if sec>=1 {mv_s=1} if sec>=1.5 {mv_s=2} // z czasem nasza predkosc sie zwiększa if sec>=2 {mv_s=3} if sec>=2.5 {mv_s=4} if sec>=3 {mv_s=5} } //oczywiście można by było to zrobić pętlą,wtedy nie było by tech 5 if,jednak ja boję się pętli -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JuliuszMakeGames Opublikowano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Bardzo dziekuje o to wlasnie mi chodzilo, dzieki wam wiem jak taki silnik zrobic samemu dziekuje bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Patryk po co taka skokowa akceleracja bo nie rozumiem? Btw sec powinien gdzieś się resetować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykPlayingPOLSKA Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Patryk po co taka skokowa akceleracja bo nie rozumiem? Btw sec powinien gdzieś się resetować Pisałem szybko,nawet nie w GM,bo wiem że będzie działać.Liczby zawsze można zmniejszyć,a na dodatek pętlą :crying: na pewno można to lepiej zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się