Skocz do zawartości

GameMaker: Studio 2


Uzjel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 171
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

"O nie, coś czego jeszcze nie znam jest dla mnie niekompletnie zrozumiałe!"

 

Wszystko spierdzielili po prostu

Jak weźmiesz Office 97 i np. najnowszego Office - ogarniesz, zmienili menu, ale niewiele ponad to

 

Tutaj (wybaczam bo beta) jest spierdzielone wszystko. GM nie pamięta szerokości pasków nawigacyjnych, praca na ekranie 2048x1152 jest strasznie męcząca, bo często elementy są pod sobą i trzeba dużo scrollować myszką. MOIM zdaniem to spierdzielony interfejs, dla innych super nowoczesny i tyle

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co stwierdziłem po odpaleniu tego GMa.

 

Interfejs jest toporny, ale do przyzwyczajenia. I jak się przyzwyczaisz będzie o niebo lepszy :P

 

Nie wiem czy o niebo, ale zaczynam ogarniać

 

GMa to jest NOWY produkt. Yoyo to podkreśla.

EA od dziś zrobi platformówkę, ale nazwie ją Fifa 18, by się nie kojarzyła z innymi grami producenta

Mogli nazwać Super Gayan Studio i by nikt się nie kłócił

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Chyba nie widziałeś nowego office'a :) Jest tak samo zupełnie inny od wersji 2000.

 

A co do Layerów - to zastąpiły depthy, ale moim zdaniem to zmiana na plus - np. możesz przypiąć shader do layera, albo ten sam typ obiektów może mieć różne depth :) Możesz też np. dodawać layery do innego rooma będąc w obecnym! Albo ukrywać cały layer (może być fajne np. w platformówce).

 

Na GM:S narzekałeś, na GMS2 narzekasz, a mówisz, że są różne, skoro tak samo nie umiesz ich obsługiwać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie widziałeś nowego office'a :) Jest tak samo zupełnie inny od wersji 2000.

 

A co do Layerów - to zastąpiły depthy, ale moim zdaniem to zmiana na plus - np. możesz przypiąć shader do layera, albo ten sam typ obiektów może mieć różne depth :) Możesz też np. dodawać layery do innego rooma będąc w obecnym! Albo ukrywać cały layer (może być fajne np. w platformówce).

 

Na GM:S narzekałeś, na GMS2 narzekasz, a mówisz, że są różne, skoro tak samo nie umiesz ich obsługiwać :P

 

Najnowszego nie widziałem, widziałem 2010

Depthy dalej są jak tworzysz instancje (instance_create_depth), ale layery też oblecą

 

Na GM:S narzekam, bo jest zabugowany od miesięcy i nikt z tym nic nie robi. A GMS2 ma IDE strasznie pokrzaczone, ale ostatecznie może być ok

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli porównujesz GMa do programu, który od tego czasu miał z 5 nowych wersji które totalnie wywróciły jego wygląd...

 

Wszystko w temacie w sumie w takim razie.

 

No właśnie totalnie go nie wywróciły. Większość rzeczy została po staremu, a w nowym GM już nie

 

Fervi

 

Sorry, ja zadka nie liżę yoyogames. Spierdzielili produkt i tyle. Jak ja mam parę godzin obczajać nową wersję GMa, to sorry - trzeba tak powiedzieć ... jak wszyscy muszą się go uczyć od początku niemalże

 

Dobrze, że przeglądarki od lat wyglądają bardzo podobnie, bo inaczej musielibyśmy co 6 tygodni uczyć się ich od nowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wywróciły? Jeden z argumentów dla których nie lubię MSOffice to to że każda wersja ma wszystko inaczej.

 

GM:S2 ma bardzo dobry design od strony designera. Drzewko zasobów nie jest najważniejszym elementem UI ale można je dostosować. I tak powinno być ono widoczne 100% czasu na ekranie. Preferowanie na osobnym pionowym ekranie.

 

Ja w GM:S2 spędziłem mniej niż godzinę ale ani razu się nie zgubiłem. Oczywiście tak jak zaleca YYG obejrzałem wcześniej te kilka filmików wprowadzających na YT.

 

Edit: I GM:S2 nie podoba mi się jako całość. Nie jestem zainteresowany w IDE które wymaga Core 2 Duo. Nie ma wystarczająco feature by mnie odciągnąć od GM:S, chociaż nowy edytor room, edytor map, i lekko zmieniony edytor kodu są na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że pod względem ogólnym GM:S2 jest bardzo dobry. Ale może się zestarzałem

 

Nie podoba mi się to, że muszę szukać elementów, które powinny być przypięte. Do okienka room (w GMS1 i wcześniejszych) są przypięte zakładki, na samej górze. W GMS2 to wszystko jest płynne. Zakładki są tam gdzie dasz. I może to by była zaleta, gdy nie to, że GM sobie nie zapisuje tych danych i po restarcie aplikacji ustawia gdzie chce.

 

Moim zdaniem Workspace to poroniony pomysł. Natomiast on chyba wzorowany był na Unreal Engine i jego jakimś tam syfie. W ogóle nie wiem czy tylko u mnie, ale nie ma suwaków do zarządzania Workspacem. Ktoś powie - kółko od myszki, ale właśnie mi wyszło okienko obiektu poza to

https://gmclan.org/uploader/6184/2016_11_13...8x1152_scro.png

 

I cholera wie jak wrócić.

 

Czekajmy na stable może

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie jakie znam?

Ty chyba sobie jaja robisz z nas jakieś?

 

To jakie znasz, bo sprawdziłem na firefoksie (ale tam jest inna zasada działania i typowa dla przeglądarek), menadżer plików (ale tam jest tylko vertical), edytor stron - Bluefish.

W PDFie jest faktycznie; nie wiedziałem o tym

 

Ale ogólnie skończyłem inżyniera z informatyki i nigdy o tym skrócie nie słyszałem

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inżynier informatyki który dopiero się dowiedział że myszka jest 3 przyciskowa, nosz cholera, nie wiem jak to skomentować.

 

Tylko 3 przycisk zwykle ma rolę pomocniczą, a nie robienie za scroll. Zresztą wstępne testy potwierdziły, że korzysta z tego z 2 aplikacje na krzyż - Coś w stylu jak skrót klawiszowy Win + Print screen

 

Ale już mniej więcej wiem jak obsługiwać tego GMa

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i nie wierzę. Każda przeglądarka nawet korzysta z przycisku scrolla. I w wiellu programach jest, w grach również używany czasami.

 

Ale nie w ten sposób (Drag). Wiele programów, ale potem się okazuje, że prawie żaden. A gry to wiadomo, gry - oddzielna kategoria

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xDDDDD

 

Nie no, serio pierwszy raz się z czymś takim spotykam, że nie przesuwa się elementu lewym przyciskiem myszy (przytrzymując) tylko środkowym

 

Fervi

 

PS. Popytałem się parę osób i uważają to za debilizm, więc to raczej nie jest oczywista funkcja programów :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Photoshop jak i 9 na 10 edytorów graficznych. Wszystkie edytory do modelowania jak Blender. Wszystkie programy do designowania jak CAD. Wszystkie edytory grafów czy każdy inny edytor który wyświetla coś w 2 wymiarach. Nawet GM:S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Przepraszam, gdzie GM:S miał jakiekolwiek zakładki ? O czym w ogóle mówisz?

 

Workspace można też przesuwać za pomocą spacji, o ile nie jestesmy w polu do edycji tekstu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, gdzie GM:S miał jakiekolwiek zakładki ? O czym w ogóle mówisz?

 

Workspace można też przesuwać za pomocą spacji, o ile nie jestesmy w polu do edycji tekstu.

 

W Roomie tylko z tego co widzę

 

Też nie wiem jak spację aktywować, ale to już oleję, bo znam już inne podstawowe skróty klawiszowe

 

Fervi

 

PS. Ciekawsze zagadnienie - czy w GM2 robi się gry szybciej / równie szybko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Klikasz gdziekolwiek na workspace, przytrzymujesz spację i przesuwasz. Też większość edytorów graficznych/3d tego używa. Nawet GM:S 1.4 tak miał w roomach.

Ale jeśli przekreślasz GMS2 tylko dla tego, że nie umiesz kliknąć środkowym przyciskiem, albo w opcjach przestawić, że resource tree jest z lewej strony i nie ma tabów w roomach a zamiast tego jest akordeon - no to sorry bardzo, ale dla Ciebie nigdy nie powstanie idealny edytor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klikasz gdziekolwiek na workspace, przytrzymujesz spację i przesuwasz. Też większość edytorów graficznych/3d tego używa. Nawet GM:S 1.4 tak miał w roomach.

Ale jeśli przekreślasz GMS2 tylko dla tego, że nie umiesz kliknąć środkowym przyciskiem, albo w opcjach przestawić, że resource tree jest z lewej strony i nie ma tabów w roomach a zamiast tego jest akordeon - no to sorry bardzo, ale dla Ciebie nigdy nie powstanie idealny edytor.

 

Zobaczymy co z GMSa ostatecznie wyjdzie, czy wreszcie będzie dla profesjonalistów czy dalej do tworzenia gier przez dzieci

 

Jest taki edytor, który pewnie znasz - vim. Aby z niego wyjść trzeba zrobić fatality z Mortal Kombat. Niby spoko jak znasz te wszystkie skróty klawiszowe, ale większość znaczna osób ich nie zna.

 

Ogólnie można już zgłaszać błędy dotyczące GM:S2?

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...